2018-11-15, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Aha fyfan...då måste någon lagt en fälla på han för att först å främst exsposa honom? Alternativt att han blivit såld av södra?
Vf skulle han bli såld av södra för om han har hjälpt dom?
Citera
2018-11-15, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennefritt
Vf skulle han bli såld av södra för om han har hjälpt dom?

Jadu som du kanske vet nu så är södra splittrat? Kan vara ena falangen som gör den fulingen för att ”trycka” ner moralen på andra... ett är riktigt fult spel att leka med liksom...

Dock känns det som att en fälla lagts av norra folk
Citera
2018-11-15, 17:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Jadu som du kanske vet nu så är södra splittrat? Kan vara ena falangen som gör den fulingen för att ”trycka” ner moralen på andra... ett är riktigt fult spel att leka med liksom...

Dock känns det som att en fälla lagts av norra folk
Det visste jag inte, så det är typ 4 grupperingar i biskop nu då?

för du nämnde de äldre och de yngre i norra, är de mot eller med varandra? sen som sagt har du som du själv säger splittringen i södra som gör att det blir 4?

Jag trodde det var det klassiska, södra vs norra

visste inget om yngre eller äldre i norra..
Citera
2018-11-15, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Södra + Backa är bra med varandra, det är sen gammalt och nämns också i någon FUP för typ 3 år sen. Han är nog absolut inte helt oskyldig men jag vet inte, bara rykten än så länge. Man ska vara försiktig med att dra slutsatser..

Ja, jag visste att en av dom var bra med backa, har du den FUP än?
Citera
2018-11-15, 17:46
Medlem
Citat:
Ja, jag visste att en av dom var bra med backa, har du den FUP än?

(FB) Tumult vid gripande på Hisingen. Polis utsatt för dråpförsök

Tror det är den. Nämns isf i avlyssningarna
Citera
2018-11-15, 17:55
Bannlyst
Citat:
Området fungerade inte bättre utan dom (svartlägenheter) för 15 år sen heller. Samma sak, bränder och skottlossningar, knivhugg, utförda av invandrare.

Det är därför invandrare inte ska vara här. Jag hatade etniska svenskar och flyttade. Lagarna, reglerna, straffen är så skrattretande här så allt är ett skämt. Polisen griper vissa och dom kommer ut efter en 1 vecka, om det är misshandel, försök till mord eller grov drogförsäljning, då är dom ute efter 2-5 år.

Ingenting stämmer här.

Sverige är ett konstigt land. Jag har nämnt det miljarder gånger innan i mina inlägg som till mångt och mycket även har tagits bort.

Angående alla insamlingar så är det lika bra att ignorera till man är 200 procent säker, det märker man endast av anhöriga, helst ska man ringa och fråga också om nu verkligen vill ge. Insamlingssidan har jag inte sett.

off-topic

Lärarbrist, bostadsbrist, polisbrist, tåg som kommer försent, samma veva varje år. Vi har höga skatter men ändå fungerar inget. Allt är dyrt, skatt på mat, höga bensinavgifter, blir man bötfälld så är det överdrivna summor man får för att dom pengarna ska gå till de som man inte kan prioritera, fast man borde med dessa skatter.

Utöver dessa brott du nämner så kastas det sopor ifrån fönster, grovsoprum ska stängas av misskötsel .
Det sätts upp lappar om att sluta urinera i trapphuset.
Av någon jävla anledning ska kan det stå bilar och tuta sent på kvällen .
Det är nästan aldrig tyst , och konstant hörs oväsen och skrik ifrån barn som låter som de blir tortyrmördade.

Det finns inte något som direkt fungerar, som tvättstuga eller förråd för det är mest egoism som råder i området.

När skottlossningen var så var det faktiskt ovanligt tyst fram till polisen kom.

Utan skottlossningar , bilbränder och allt vad fan det är så är det ändå ett skitområde för att folk som lever här gör det till ett sånt.
Citera
2018-11-15, 21:16
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Alltså dessa jävla IQ befriade bottenskrap till människor bara forsätter.
Tyvärr har man ju indirekt hjälpt idioterna vid div drogköp.

Ett litet experiment jag har gjort för mig själv är att kallprata om serien Gommorrah, många tycks vara jävligt imponerade och nästintill inspirerade av serien. Ni som följer serien (och inte är dumma i huvudet) förstår ju hur vrickat det är.

Ni "fellow pundare" kan ju gärna ställa samma fråga. Förvånansvärt många som dyrkar den serien.
Citera
2018-11-15, 21:19
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Göteborg börjar för övrigt äckla mig mer och mer.
Har älskat staden sedan barnsben men ser mer och mer indikationer på att vi har ett nytt Malmö på gång.
Vore jag tjej så hade jag fan prioriterat pepparsprayen före plånboken innan utgång.
Citera
2018-11-15, 22:00
Medlem
F*rh*n *Hmed hade tydliga eller en vänskaplig relation med personer från A-falangen, kan detta vara resultatet till varför han fick betala med döden...? Dock är en annan teori att även dom yngre från norra har börjat ta tag i hårdhandskarna

* = A
Citera
2018-11-15, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alonsogubben
F*rh*n *Hmed hade tydliga eller en vänskaplig relation med personer från A-falangen, kan detta vara resultatet till varför han fick betala med döden...? Dock är en annan teori att även dom yngre från norra har börjat ta tag i hårdhandskarna

* = A
Kan det vara så att folk från b-falangen har gått och tagit någons liv för att dom tänker att han var ett enkelt byte och han har koppling till a-falangen
Citera
2018-11-15, 23:37
Medlem
nero1s avatar
Höstens skottlossningar och mord verkade startats i samband med att någon gick upp på Länsmanstorget och skrämde iväg somali-gänget med lite bly. Somali-gänget dök upp hux flux en dag i Januari och dom har sedan dess oavbrutet med minst 10 pers stått utanför Pizzerian eller inne vid Ica. Aldrig en dag utan att dom stod där och beckna. Och lika plötsligt som dom dök upp försvann dom i Septemper efter den här skjutningen på torget. Några veckor senare avrättades en somalier på Dimvädersgatan. Och nu detta på Väderil.
Vilka var det som jagade iväg somalierna som tog över Länsmanstorget? Somalierna kom från Friskis och jag har aldrig sett dom tidigare och inte efter heller.

Jag pratade med någon som påstod att någon/några från Kortedala/Bergsjön låg bakom somaliernas etablering i Länsmans genom att låta dom dränga för dom genom att beckna serbiska Xanor/200kr karta och självklart gräs. Skall röra sig om ganska unga personer från Kortedala.

Det känns som att det finns ett sammanhang med den plötsliga upplösningen av gänget i Länsman och senaste våldsdåd. Det måste kännas ekonomiskt att bli av med den omfattande försäljningen på Länsmanstorget. Ingen verkar efter det tagit över försäljningen efter somali-fördrivningen. I så fall så sker det nu mycket diskretare eftersom det inte ens finns nåt gäng där längre.
Citera
2018-11-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Höstens skottlossningar och mord verkade startats i samband med att någon gick upp på Länsmanstorget och skrämde iväg somali-gänget med lite bly. Somali-gänget dök upp hux flux en dag i Januari och dom har sedan dess oavbrutet med minst 10 pers stått utanför Pizzerian eller inne vid Ica. Aldrig en dag utan att dom stod där och beckna. Och lika plötsligt som dom dök upp försvann dom i Septemper efter den här skjutningen på torget. Några veckor senare avrättades en somalier på Dimvädersgatan. Och nu detta på Väderil.
Vilka var det som jagade iväg somalierna som tog över Länsmanstorget? Somalierna kom från Friskis och jag har aldrig sett dom tidigare och inte efter heller.

Jag pratade med någon som påstod att någon/några från Kortedala/Bergsjön låg bakom somaliernas etablering i Länsmans genom att låta dom dränga för dom genom att beckna serbiska Xanor/200kr karta och självklart gräs. Skall röra sig om ganska unga personer från Kortedala.

Det känns som att det finns ett sammanhang med den plötsliga upplösningen av gänget i Länsman och senaste våldsdåd. Det måste kännas ekonomiskt att bli av med den omfattande försäljningen på Länsmanstorget. Ingen verkar efter det tagit över försäljningen efter somali-fördrivningen. I så fall så sker det nu mycket diskretare eftersom det inte ens finns nåt gäng där längre.
har väldigt svårt att tro att bergsjön skickar folk till biskop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in