2018-11-15, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svennefritt
På nätet kan du se det genom de sakerna de lägger upp, är det massor av materiella saker som smycken och dyra klockor på ett skrytsamt sätt när dom bara är 18-25 år så fattar du att nåt inte stämmer.

Även på hur dom posar på sina bilder, du ser också det på vilka det är som lägger kommentarerna, vilken typ av musik de lyssnar på.

Hur dom klär sig, klär dom sig prydligt med mycket märkeskläder är det också en märkbar sak, är det mycket mjukisbyxor och svart jacka så är det också en märkbar sak.

Majoriteten av dessa behöver nog inte vara kriminella, men de blir skjutna ändå, för att de är inblandade i små 'business'. Det räcker för att man ska sova 3 meter under jorden idag.

Vitsen här är att man är inte tungt kriminell för att man posar, eller har märkeskläder osv, men eftersom dessa sakerna är inköpt via knarkpengar så är det så idag.

Anledningen till att dom lägger upp sakerna på ett skrytsamt sätt är för att de vill visa att de går bra till de grabbarna som konkurrerar dom.

En sak till, hur dom stavar och skriver, och även på hur dom pratar. Mycket av detta kan du se på nätet idag.

Men du ser ingenting av detta på denna killens Facebook, förutom en klocka han har som inte verkar vara så där märkbart dyr?. Hans likes kommer från vad som enligt mig verkar släktingar, och det är inte många likes han fått. Han verkar som en vanlig person som gillar att festa efter att jag sett andra konton på instagram av folk som är festtyper som lagt ut hans bild med RIP tags osv. Han förekommer inte på lexbase heller.

jag vill inte påstå att killen är kriminell .
Men vad hindrar en kriminell ifrån att ha 2 facebook-konton? Ett för umgänge och ett för familjen .

Det finns ju kriminella som inte lägger ut allt vad de gör på Facebook med.
Citera
2018-11-15, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirGiganti
Farh*n *hmed

*=a

Detta är den avlidna! Verkar vara oskyldig och ha vart på väg hem från sin parkering när han blivit beskjuten

Han ska INTE ha varit känd för att vara kriminell. Så att han verkat vara oskyldig kan nog stämma.
Citera
2018-11-15, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Tack!

Jo för jag undrar just hur man vill starta en insamling till familjen som är i svår kris med mål som 10 000 kr, innan det ens gått i närheten av ett dygn.
Och adressen bor ytterligare 3 personer och lägenheten är på 60 kvm.

Det ser inte direkt hederligt utfört.

Att folk hyr svart är väl inte problemet , det är själva marknaden.
Sen skulle området fungerat jävligt mycket bättre utan alla jävla svartlägenheter.
Området fungerade inte bättre utan dom (svartlägenheter) för 15 år sen heller. Samma sak, bränder och skottlossningar, knivhugg, utförda av invandrare.

Det är därför invandrare inte ska vara här. Jag hatade etniska svenskar och flyttade. Lagarna, reglerna, straffen är så skrattretande här så allt är ett skämt. Polisen griper vissa och dom kommer ut efter en 1 vecka, om det är misshandel, försök till mord eller grov drogförsäljning, då är dom ute efter 2-5 år.

Ingenting stämmer här.

Sverige är ett konstigt land. Jag har nämnt det miljarder gånger innan i mina inlägg som till mångt och mycket även har tagits bort.

Angående alla insamlingar så är det lika bra att ignorera till man är 200 procent säker, det märker man endast av anhöriga, helst ska man ringa och fråga också om nu verkligen vill ge. Insamlingssidan har jag inte sett.

off-topic

Lärarbrist, bostadsbrist, polisbrist, tåg som kommer försent, samma veva varje år. Vi har höga skatter men ändå fungerar inget. Allt är dyrt, skatt på mat, höga bensinavgifter, blir man bötfälld så är det överdrivna summor man får för att dom pengarna ska gå till de som man inte kan prioritera, fast man borde med dessa skatter.
Senast redigerad av Svennefritt 2018-11-15 kl. 17:11.
Citera
2018-11-15, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryboyb
Fan vad du överdriver. När har någon blivit dödad för en 500 lapp eller en konstig blick.

Du har missat alla snyft historier där gängkriminnella själva berättat om det? Vet du hur många som fått en kula i huvudet i Malmö för en konflikt som startade med att någon babbe ragga på en annan babbes brud.

Eller den killen som blev avrättad mitt på ljusa dagen i en carwash för en babbe råkade skvätta vatten på honom, vet du hur många avrättningar den ”konflikten” utlöste?

Eller händelsen på Gustav Adolfs torg i Malmö där den ena falangen uppfatta det som kränkande när den ena falangen inte hälsade och inte visa respekt när dom kom in på samma ställe, en kille blev avrättad på natten mitt på torget. Vet du hur många som blivit avrättade efter det pågrund av den konflikten?

Hur många exempel vill du ha?
Senast redigerad av Koksalt2 2018-11-15 kl. 17:12.
Citera
2018-11-15, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
jag vill inte påstå att killen är kriminell .
Men vad hindrar en kriminell ifrån att ha 2 facebook-konton? Ett för umgänge och ett för familjen .

Det finns ju kriminella som inte lägger ut allt vad de gör på Facebook med.

Aa, det också.

Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Farhan Ahmed Said är alltså den döde. Han hängde med folk som har kopplingar till södra. Ryktet går att han har ”goat” på några i Norra och därför klippte man honom. Men bara rykten.

Norra är det dom som samarbetar med backa eller? Eller är det södra som gör det?

edit -

för det rykterna kan stämma då kanske när man läser detta

från GP

I nuläget talar inte särskilt mycket för att den senaste mordet skulle ha någonting av göra med den äldre konflikten mellan de så kallade A- och B-falangerna.

Även om det förekommit kontakter mellan offret och företrädare för A-falangen.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...den-1.10715499
Senast redigerad av Svennefritt 2018-11-15 kl. 17:13.
Citera
2018-11-15, 17:13
Medlem
Citat:
Farhan Ahmed Said är alltså den döde. Han hängde med folk som har kopplingar till södra. Ryktet går att han har ”goat” på några i Norra och därför klippte man honom. Men bara rykten.

Golat på vilka i norra? De yngre?
Citera
2018-11-15, 17:18
Medlem
Citat:
Aa, det också.

Norra är det dom som samarbetar med backa eller? Eller är det södra som gör det?

edit -

för det rykterna kan stämma då kanske när man läser detta

från GP

I nuläget talar inte särskilt mycket för att den senaste mordet skulle ha någonting av göra med den äldre konflikten mellan de så kallade A- och B-falangerna.

Även om det förekommit kontakter mellan offret och företrädare för A-falangen.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6tebo...den-1.10715499

Precis, ser folk med tydliga kopplingar till Södra som ”sörjer”..
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Golat på vilka i norra? De yngre?

Inte gola, sålt folk. Typ han är här nu kom hit så kan ni klippa han.
Citera
2018-11-15, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koksalt2
Du har missat alla snyft historier där gängkriminnella själva berättat om det? Vet du hur många som fått en kula i huvudet i Malmö för en konflikt som startade med att någon babbe ragga på en annan babbes brud.

Eller den killen som blev avrättad mitt på ljusa dagen i en carwash för en babbe råkade skvätta vatten på honom, vet du hur många avrättningar den ”konflikten” utlöste?

Eller händelsen på Gustav Adolfs torg i Malmö där den ena falangen uppfatta det som kränkande när den ena falangen inte hälsade och inte visa respekt när dom kom in på samma ställe, en kille blev avrättad på natten mitt på torget. Vet du hur många som blivit avrättade efter det pågrund av den konflikten?

Hur många exempel vill du ha?
Har du lust att starta en tråd om det du vill diskutera? Så kan vi som vill diskutera mordet få göra det? Vi som vill diskutera mordet orkar nämligen inte med folk som skriver om helt irrelevanta saker. Vi vill läsa om mordet. Kan du det eller kan du inte det ?
Citera
Medlem
Citat:

Aha fyfan...då måste någon lagt en fälla på han för att först å främst exsposa honom? Alternativt att han blivit såld av södra?
Citera
Bannlyst
Citat:

Aa ok, då är det alltså södra som samarbetar med BAcka, inte konstigt att jag ser folk från backa som skriver RIP osv.

där ser man, han är nog trots allt inte så oskyldig som jag själv spekulerade i.
Citera
2018-11-15, 17:23
Medlem
Citat:
Aa ok, då är det alltså södra som samarbetar med BAcka, inte konstigt att jag ser folk från backa som skriver RIP osv.

där ser man, han är nog trots allt inte så oskyldig som jag själv spekulerade i.

Södra + Backa är bra med varandra, det är sen gammalt och nämns också i någon FUP för typ 3 år sen. Han är nog absolut inte helt oskyldig men jag vet inte, bara rykten än så länge. Man ska vara försiktig med att dra slutsatser..
Citera
2018-11-15, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Aha fyfan...då måste någon lagt en fälla på han för att först å främst exsposa honom? Alternativt att han blivit såld av södra?

Han känns som en sån som kunde gå fritt i Biskop, därav möjligheten att sälja folk. Men jag vill inte säga att det är 100%, för det är det inte. Bara en teori.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in