2018-11-15, 21:23
Medlem
Har en lokal Ica Supermarket som är riktiga fulingar. Priserna de anger på skyltarna, då vid erbjudanden (ibland de som är tillsvidare) är lägre än det man får i kassan. Det brukar inte vara jättestor skillnad. Två proteinshakes för 32kr när det står 2 för 30, 3 cola för 25kr när det står 3 för 15kr (säkert mycket mer jag inte upptäckt). Dock har jag uppmärksammat dem i en vecka nu och det skiter i att fixa det. Jag räknar alltid i huvudet och blir jämt besviken på mig själv när jag besöker den ICA-butiken.

2 kr är inget jag bryr mig om, men i de antal veckor de felaktiga erbjudanden har pågått har de i smyg tagit hundratals kronor ifrån ovetande kunder. Jag förstår att det inte är stöld eftersom det är deras varor och deras priser (väl vid kassan) men man kan väl fan inte hålla på såhär? Det kan ses som dolda avgifter vilket en matbutik inte förknippas med. Antingen får de ändra priserna i kassan eller byta ut skyltarna?

Jag har som sagt sagt till flertal gånger. När jag sa att de stulit pengar ifrån kunder svarade kassören ointressant "jasså tror du det". Har aldrig upplevt något liknande förutom i svartlivs. Att denna ICA dessutom är en nybyggd "överklass ICA" med dyrare utbud gör det hela mycket äckligare.

Kan jag anmäla dem till Konsumentverket?
Citera
2018-11-15, 21:25
Medlem
Har du ICAkort? Det kanske är erbjudanden endast till kunder med kort.
Citera
2018-11-15, 21:27
Medlem
Ja, jag har ICA-kort. Och nej, är säker det är allmänna erbjudanden
Citera
2018-11-15, 21:28
Medlem
DeadLikeMes avatar
Också märkt att vissa butiker är slarviga med detta. Kan ha ett erbjudande "Köp tre inom denna grupp varor och få rabatt" och sen visar det sig att de glömt inkludera en av de tre varorna i erbjudandet och man får betala fullpris för alla tre. Sånt är irriterande.
Citera
2018-11-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downrightEsoteric
Har en lokal Ica Supermarket som är riktiga fulingar. Priserna de anger på skyltarna, då vid erbjudanden (ibland de som är tillsvidare) är lägre än det man får i kassan. Det brukar inte vara jättestor skillnad. Två proteinshakes för 32kr när det står 2 för 30, 3 cola för 25kr när det står 3 för 15kr (säkert mycket mer jag inte upptäckt). Dock har jag uppmärksammat dem i en vecka nu och det skiter i att fixa det. Jag räknar alltid i huvudet och blir jämt besviken på mig själv när jag besöker den ICA-butiken.

2 kr är inget jag bryr mig om, men i de antal veckor de felaktiga erbjudanden har pågått har de i smyg tagit hundratals kronor ifrån ovetande kunder. Jag förstår att det inte är stöld eftersom det är deras varor och deras priser (väl vid kassan) men man kan väl fan inte hålla på såhär? Det kan ses som dolda avgifter vilket en matbutik inte förknippas med. Antingen får de ändra priserna i kassan eller byta ut skyltarna?

Jag har som sagt sagt till flertal gånger. När jag sa att de stulit pengar ifrån kunder svarade kassören ointressant "jasså tror du det". Har aldrig upplevt något liknande förutom i svartlivs. Att denna ICA dessutom är en nybyggd "överklass ICA" med dyrare utbud gör det hela mycket äckligare.

Kan jag anmäla dem till Konsumentverket?

Får du till det billigare priset eller inte?
Citera
2018-11-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Får du till det billigare priset eller inte?

Ja men jag måste säga till varje gång i kassan och vänta på att de ska göra en utredning och inspektera hyllan för att se om jag talar sanning. Idag upptäckte jag det med protein-drycksen (som jag förövrigt betalat för mycket för i veckor). Jag räknade i huvudet till 120kr, blev 122kr. Fick en retur men fyfan vad sneaky.
Citera
2018-11-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ja men jag måste säga till varje gång i kassan och vänta på att de ska göra en utredning och inspektera hyllan för att se om jag talar sanning. Idag upptäckte jag det med protein-drycksen (som jag förövrigt betalat för mycket för i veckor). Jag räknade i huvudet till 120kr, blev 122kr. Fick en retur men fyfan vad sneaky.

Har du pratat med chefen då? Att prata med fotfolket är ju ganska meningslöst då det säkert är de som "missat" att ändra.
Citera
2018-11-15, 21:43
Medlem
borrizs avatar
Läs ditt kassakvitto och påpeka det du som inte stämmer!
Citera
2018-11-15, 21:46
Medlem
Att anklaga kassören för stöld är ett utmärkt sätt att få dem att jobba hårdare för att göra dig nöjd, helt säkert.
Citera
2018-11-15, 21:47
Medlem
Jon.Holmss avatar
Har också varit med om detta på ICA.

Man kan ju undra om de sätter detta i system eller om det bara är slarv?
Citera
2018-11-15, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Har du pratat med chefen då? Att prata med fotfolket är ju ganska meningslöst då det säkert är de som "missat" att ändra.

Idag pratade jag med en svartklädd äldre dam som såg ut att ha befäl och beordrade runt den rödklädda blonda 19-åringen som bara gapade när jag berättade om kassafelen. Brukar gå dit sent så finns knappast chef där. Men Sön. och Tis. träffade jag samma kille och hade samma problem så hur kan han glömma liksom. Men aa har planerat på att dampa på en chef när det går.

Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Läs ditt kassakvitto och påpeka det du som inte stämmer!

Hur menar du?

OT: Men har historia av att klaga på Ica-folk. De gör så mycket fel, speciellt de yngre, och "överspelar sin roll". T.ex. på ett Postombud. Jag skulle hämta ett Skicka Lätt brev vilket inte kräver leg. "Du får det inte om du inte visar leg" säger en blond tjej. Jag hotade om att Polisanmäla om hon håller kvar mitt paket när jag har all rätt att få det. Jag sa att hon skulle kalla på chefen eftersom hon tydligen verkar efterbliven men hon enbart upprepade exakt samma fras 20 ggr som en buggad robot.

Till slut kom chefen och "Jamen ge honom det då". Tjejen såg ut att vilja gråta.

Grejen är när man hämtar MyPack Collect och det kräver leg är det p.g.a. att Postnord kräver att dokumentera ditt leg i utbyte mot att kunna hämta paketet. Inget leg; inget paket; så är avtalat. Men när Postnord inte vill ha något med ditt leg att göra, varför ska jag låta äckeltjejen tafsa på mitt körkort mer än vad som behövs?
Senast redigerad av downrightEsoteric 2018-11-15 kl. 22:02.
Citera
2018-11-15, 21:53
Medlem
Citat:
Idag pratade jag med en svartklädd äldre dam som såg ut att ha befäl och beordrade runt den rödklädda blonda 19-åringen som bara gapade när jag berättade om kassafelen. Brukar gå dit sent så finns knappast chef där. Men Sön. och Tis. träffade jag samma kille och hade samma problem så hur kan han glömma liksom. Men aa har planerat på att dampa på en chef när det går.

Hur menar du?

Har de en egen facebooksida eller instasida är det utmärkt val att fråga dem via den. Då lovar jag att det blir bråttom!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in