Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Har du pratat med chefen då? Att prata med fotfolket är ju ganska meningslöst då det säkert är de som "missat" att ändra.
Idag pratade jag med en svartklädd äldre dam som såg ut att ha befäl och beordrade runt den rödklädda blonda 19-åringen som bara gapade när jag berättade om kassafelen. Brukar gå dit sent så finns knappast chef där. Men Sön. och Tis. träffade jag samma kille och hade samma problem så hur kan han glömma liksom. Men aa har planerat på att dampa på en chef när det går.
Citat:
Ursprungligen postat av
borriz
Läs ditt kassakvitto och påpeka det du som inte stämmer!
Hur menar du?
OT: Men har historia av att klaga på Ica-folk. De gör så mycket fel, speciellt de yngre, och "överspelar sin roll". T.ex. på ett Postombud. Jag skulle hämta ett Skicka Lätt brev vilket inte kräver leg. "Du får det inte om du inte visar leg" säger en blond tjej. Jag hotade om att Polisanmäla om hon håller kvar mitt paket när jag har all rätt att få det. Jag sa att hon skulle kalla på chefen eftersom hon tydligen verkar efterbliven men hon enbart upprepade exakt samma fras 20 ggr som en buggad robot.
Till slut kom chefen och "Jamen ge honom det då". Tjejen såg ut att vilja gråta.
Grejen är när man hämtar MyPack Collect och det kräver leg är det p.g.a. att
Postnord kräver att dokumentera ditt leg i utbyte mot att kunna hämta paketet. Inget leg; inget paket; så är avtalat. Men när Postnord inte vill ha något med ditt leg att göra, varför ska jag låta äckeltjejen tafsa på mitt körkort mer än vad som behövs?