2018-11-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luffarjeppe
Han pratade nog väldigt kort m Mohamed innan han började misshandlade honom,efter det åkte kniven fram,Anna Lena såg vad som hände så han attackerar henne sen tillbaka till Mohamed innan han attackerar Anna Lena igen innan han sticker
Aha! Han for fram och atter mellan M och A-L??
Citera
2018-11-15, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ja, flera i tråden har funderat i samma banor. Men själv tycker att tidpunkten för ett sådant brott är mycket illa vald. Han borde ha väntat till em, då skymningen kommer. Det fanns ju f ö andra invandrarpojkar att välja på i Linköping vid den här tiden.

Jag står tills vidare kvar vid min teori. Att du tycker det var en illa vald tidpunkt att utföra dådet, samt att det fanns andra invandrarpojkar att välja på räcker inte för att omkulllkasta den. Vi vet ju inte varför mördaren valde att slå till på morgonen. Det kanske bara var då han kunde komma ifrån sin familj eller annan anhörig för att kunna göra det i hemlighet utan att det blev misstänkt?

Att det blev just Mohammed på den platsen och tidpunkten, var ju ett alldeles förträffligt val av mördaren, sett ur hans synpunkt, då han nu 14 år senare fortfarande inte har blivit gripen. För övrigt finns det väl knappt ett enda vittne till händelsen? Förutom AL då som han effektivt avlivade.

Nej, motivet var just mordet i sig och han såg till att lyckas bra med sina föresatser.
Citera
2018-11-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Aha! Han for fram och atter mellan M och A-L??
Det finns det inget stöd för att han gjorde. Han attackerar M, springer och attackerar A-L, påbörjar flykt söderut, återvänder till A-L för att sedan fly söderut.
Citera
2018-11-15, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Jag står tills vidare kvar vid min teori. Att du tycker det var en illa vald tidpunkt att utföra dådet, samt att det fanns andra invandrarpojkar att välja på räcker inte för att omkulllkasta den. Vi vet ju inte varför mördaren valde att slå till på morgonen. Det kanske bara var då han kunde komma ifrån sin familj eller annan anhörig för att kunna göra det i hemlighet utan att det blev misstänkt?

Att det blev just Mohammed på den platsen och tidpunkten, var ju ett alldeles förträffligt val av mördaren, sett ur hans synpunkt, då han nu 14 år senare fortfarande inte har blivit gripen. För övrigt finns det väl knappt ett enda vittne till händelsen? Förutom AL då som han effektivt avlivade.

Nej, motivet var just mordet i sig och han såg till att lyckas bra med sina föresatser.
Jag tycker vi tänker i typiskt svenska traditionella banor. Antingen/Troligen/Ja, säkerligen en dåre. Alternativ? Det finns väl inte!
Citera
2018-11-15, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Om det är blodshämnd så tycker man ju att personer bakom det borde använda en GM från hemlandet och inte som DNA spåren visar.
Precis!
Därför är jag skeptisk till DNA spåret i en värld av ljugerier. Och om du hängt med på annat planterat så fick jag en träff på Istanbul/Saudi ljugerierna och handlingen som var enastående inför hela världen. En skurk lämnar konsulatet bakvägen med offrets kläder påsatta medan kroppen var styckad! Fortfarande huvudnyheter på Al Jazeera kanalen med mer info varje dag medan Sverige sänder vapen till Saudi och är tysta.

Sveriges Assange ljugerier och övrigt är även beslående utan att skrivas om i MSM smt Thomas Q så en liten förväxling för att skapa ett invandrarvänligt klimat efter morden, vem vet vad politiker kan hitta på?
Citera
2018-11-15, 19:39
Medlem
Citat:

Eftersom ingen vet vem GM är så finns det ju någon sannolikhet för alla typer av gärningsmän. Dock får väl denna typ anses vara en mycket otrolig sådan. Det är märkligt att argumentera mot att det var en dåligt vald tidpunkt genom att hänvisa till att han kom undan. Det blir som att säga att det var smart av en person att gå ut framför bussen eftersom han överlevde medan alla andra dog.

Man kan ju möjligen argumentera att eftersom han inte gripits är han inte "sannolik" eller vanlig". Men detta blir också någon typ av omvänd bevisning. De mest troliga orsakerna till att han inte gripits är geografi och tillfälligheter.
Men vi lär väl aldrig få veta vad han hade för motiv.
Citera
2018-11-15, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Precis!
Därför är jag skeptisk till DNA spåret i en värld av ljugerier. Och om du hängt med på annat planterat så fick jag en träff på Istanbul/Saudi ljugerierna och handlingen som var enastående inför hela världen. En skurk lämnar konsulatet bakvägen med offrets kläder påsatta medan kroppen var styckad! Fortfarande huvudnyheter på Al Jazeera kanalen med mer info varje dag medan Sverige sänder vapen till Saudi och är tysta.

Sveriges Assange ljugerier och övrigt är även beslående utan att skrivas om i MSM smt Thomas Q så en liten förväxling för att skapa ett invandrarvänligt klimat efter morden, vem vet vad politiker kan hitta på?
DNA-spåret har vi nog ingen anledning att betvivla. Samtidigt är det just detta gärningsmannabevis, som ställer till det. Hade vi haft DNA-träff på GM från typiskt MÖ-område, hade motivet kunnat klaras ut och dessa brott kanske varit uppklarade.
Citera
2018-11-15, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Eftersom ingen vet vem GM är så finns det ju någon sannolikhet för alla typer av gärningsmän. Dock får väl denna typ anses vara en mycket otrolig sådan. Det är märkligt att argumentera mot att det var en dåligt vald tidpunkt genom att hänvisa till att han kom undan. Det blir som att säga att det var smart av en person att gå ut framför bussen eftersom han överlevde medan alla andra dog.

Man kan ju möjligen argumentera att eftersom han inte gripits är han inte "sannolik" eller vanlig". Men detta blir också någon typ av omvänd bevisning. De mest troliga orsakerna till att han inte gripits är geografi och tillfälligheter.
Men vi lär väl aldrig få veta vad han hade för motiv.

Nu vllle jag kanske inte just försöka leda i bevis att han är en "slug seriemördare" genom att påvisa det faktum att han inte ännu har blivit gripen. Det var mest som argumentation mot ditt inlägg.
Däremot vill jag mena att det finns vissa belägg för min teori, genom just knuvhuggen mot anus. Där finns indikation på ett sexuellt motiv. Finns det ett sexuellt motiv har vi inte att göra med någon som "överreagerat" eller är "svajig". Utan då har vi en gm som är sexualsadist.
Citera
2018-11-15, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
På ett "utmärkt sätt? Såvitt vi vet så kan det vara mördaren som håller igång diskussionen (OBS! spekulationer).
Kan inte avhålla mig från att kommentera ditt inlägg. Du kom in i tråden idag med kommentaren att du inte orkade läsa igenom tidigare sidor utan bad om kort intro samt svar på några frågor, vilket du också fick. Det är positivt med nya ögon, nya perspektiv, men ovan sagda fick mig att studsa till. Vad menar du egentligen?
Citera
2018-11-15, 23:21
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Nu vllle jag kanske inte just försöka leda i bevis att han är en "slug seriemördare" genom att påvisa det faktum att han inte ännu har blivit gripen. Det var mest som argumentation mot ditt inlägg.
Däremot vill jag mena att det finns vissa belägg för min teori, genom just knuvhuggen mot anus. Där finns indikation på ett sexuellt motiv. Finns det ett sexuellt motiv har vi inte att göra med någon som "överreagerat" eller är "svajig". Utan då har vi en gm som är sexualsadist.

Kan vara så att knivhuggen träffar M där han inte har sin ryggsäck med. Då blir det hals armar osv.
Citera
2018-11-15, 23:31
Medlem
Han har ju utdelat ett 40 tal knivhugg i raseri och över hela kroppen, tror knappast på ett sexuellt motiv. Skulle det mot förmodan vara så, så tar grabbarna på kåken hand om honom.
Citera
2018-11-15, 23:37
Medlem
Jag tror han återvände till Mohamed efter attacken mot kvinnan för o se om han var död,sen attackerar han kvinnan igen sen sticker han o inte en jävel vet vart.jag tror han satte sig i trädgårdsföreningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in