2018-11-15, 17:50
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
GM kan ha begått självmord, flyttat utomlands, blivit hospitaliserad och hjärndöd pga psykbehandlingar,
dribblat med topsning (dvs undkommit), gömt sig inför topsning, bytt kön (inget konstigt nuförtiden), osv.
Huruvida ev intressanta självmord topsas vet jag inte.

Topsning är ganska strängt reglerat i lag så nej, intressanta självmord topsas inte automatiskt såvida de inte är skäligen misstänkta för något grovt brott.
Jag tänker mer ensam "galning" som hatar invandrare och får en knäpp när han möter pojken och skrider till verket. Man måste ju dock vara duktigt jäkla psyksjuk för att knivhugga en liten pojke till döds mitt på ljusa dagen och dessutom göra detsamma på ett vittne som försöker ingripa.
Då är vi nere på kategorin psyksjuka som går omkring och mumlar för sig själva och som bajsar i närmaste buske. Skulle en sån verkligen kunna undkomma rättvisan i 14 år? Nä, det hela är som sagt en aning mystiskt.

Citat:
Javisst. Om vi går på pengaspåret kopplat till nordisk GM kommer vi in på ekonomiska transaktioner mellan herrarna A och svenska/skandinaviska motparter. Där kan finnas motiv. Av tradition har vi i vår kultur varit ganska transparenta med businessaktiviteter. Tänker vi utanför den svenska boxen 2004 kopplat till MÖ kanske det handlar om andra situationer vad gäller affärsuppgörelser. Just saying ...

Vad svamlar du om egentligen? Att mörda en liten pojke är inte kytum varken här eller i MÖ, oavsett vilken bussiness deal som gått snett.
Senast redigerad av konstapel 2018-11-15 kl. 17:52.
Citera
2018-11-15, 17:55
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Topsning är ganska strängt reglerat i lag så nej, intressanta självmord topsas inte automatiskt såvida de inte är skäligen misstänkta för något grovt brott.
Jag tänker mer ensam "galning" som hatar invandrare och får en knäpp när han möter pojken och skrider till verket. Man måste ju dock vara duktigt jäkla psyksjuk för att knivhugga en liten pojke till döds mitt på ljusa dagen och dessutom göra detsamma på ett vittne som försöker ingripa.
Då är vi nere på kategorin psyksjuka som går omkring och mumlar för sig själva och som bajsar i närmaste buske. Skulle en sån verkligen kunna undkomma rättvisan i 14 år? Nä, det hela är som sagt en aning mystiskt.

Vad svamlar du om egentligen? Att mörda en liten pojke är inte kytum varken här eller i MÖ, oavsett vilken bussiness deal som gått snett.

Självmord är inte helt enkelt att kolla upp. Kan hända att han finns där.
Citera
2018-11-15, 17:57
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Självmord är inte helt enkelt att kolla upp. Kan hända att han finns där.

Det var väl ungefär det jag skrev? Mycket tänkbart att han finns där men tyvärr går det nog inte att få domstolstillstånd för exkavering av samtliga som begått självmord sedan 2004, uppgiften blir oöverstiglig sas.
Citera
2018-11-15, 17:59
Medlem
Citat:
Och precis där fastnar tråddiskussionerna allt som oftast. Jag tror att vi måste göra ett omtag utifrån ekonomiska aspekter. Pojkens M:s far och farbror bedrev tvivelaktiga datoraffärer. Bakom kulisserna bör ett antal affärsuppgörelser ha inträffat, av vilka säkert någon eller några inte utvecklats som avsetts.
Att hrr A betygar att de visat allt behöver inte betyda att hela bilden är klar. Betänk att vi rör oss med två fullständigt väsensskilda affärskulturer; skandinavisk kontra mellanöstern dito.
Citera
2018-11-15, 18:00
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Det var väl ungefär det jag skrev? Mycket tänkbart att han finns där men tyvärr går det nog inte att få domstolstillstånd för exkavering av samtliga som begått självmord sedan 2004, uppgiften blir oöverstiglig sas.

Speciellt om han tagit livet av sig utanför Linköping.
Citera
2018-11-15, 18:04
Medlem
Citat:

Jag håller inte dig vad gäller MÖ. Har direkt insyn via ingifte i familjen. Vi talar om två parter i det sammanhanget; en ev. skandinavisk kontra en från MÖ. Jag kan tänka mig att en skandinavisk affärskontrahent pga något som gått snett lejer en typ, som ska skrämma upp pojken. Något går snett och GM tappar besinningen. The rest is history.
Citera
2018-11-15, 18:44
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Speciellt om han tagit livet av sig utanför Linköping.

Ja, och även om man bara begränsar sig till Linköping så är det nog ett antal hundra bara där sedan 2004 som tagit sitt eget liv.
Jag tror mer på att något misstag har begåtts som gör att en ganska uppenbara GM fortfarande går fri men vi får väl se.

Citat:
Jag håller inte dig vad gäller MÖ. Har direkt insyn via ingifte i familjen. Vi talar om två parter i det sammanhanget; en ev. skandinavisk kontra en från MÖ. Jag kan tänka mig att en skandinavisk affärskontrahent pga något som gått snett lejer en typ, som ska skrämma upp pojken. Något går snett och GM tappar besinningen. The rest is history.

Självklart gör du inte det. Faktum kvarstår; att mörda små barn som "hämnd" är extremt sällsynt och händer i princip aldrig.
Senast redigerad av konstapel 2018-11-15 kl. 18:46.
Citera
2018-11-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ja, och även om man bara begränsar sig till Linköping så är det nog ett antal hundra bara där sedan 2004 som tagit sitt eget liv.
Jag tror mer på att något misstag har begåtts som gör att en ganska uppenbara GM fortfarande går fri men vi får väl se.

Självklart gör du inte det. Faktum kvarstår; att mörda små barn som "hämnd" är extremt sällsynt och händer i princip aldrig.

Jag tror att avsikten var att skrämmas. Om GM var av "svajig" typ kan det ha spårat ur.
Citera
2018-11-15, 18:58
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Jag tror att avsikten var att skrämmas. Om GM var av "svajig" typ kan det ha spårat ur.

Jag tror att du har rätt i dina tidigare analyser om vad det är för en typ av GM. Som sagt inte många som spårar ur på det här viset.
Citera
2018-11-15, 19:14
Medlem
Citat:

En "svajig" typ ska skrämmas och situationen spårar ur såtillvida att en 8-årig invandrarpojk blir överröst med slag, som bara dem har verkat vara direkt dödande, samt fruktansvärt många knivhugg, bl.a. i anus för att till sist få halsen avskuren?

Nej, detta är en sexualsadist med seriemördardrag! Han är djupt störd i likhet med John Ausonius och Peter Mangs. Och precis som dem så har han valt offer med utländsk bakgrund.

Ni tror att det måste finnas ett rationellt motiv som passar in i er föreställningsvärld. Men titta bara på Fagerstafallet från nu i somras, där en sjuk djävel tillsammans med en 14-årig yngling brutalt torterade, våldtog och mördade en 28-årig småbarnsmamma för att de helt enkelt ville göra det. De tyckte att det var kul och intressant.
Det är inga normala människor som begår sådana här brott. De är totalt annorlunda gentemot oss andra. De har antisociala drag och finner njutning och fascination över att plåga, tortera och döda andra levande varelser. De kan ha skruvade önskningar om att t.ex. vilja känna hur det känns att leka med någons inälvor eller att dricka sina offers blod eller vad fan som helst. I deras föreställningsvärld är det inget konstigt.
Senast redigerad av Cowboyhatten 2018-11-15 kl. 19:15. Anledning: Fel ord
Citera
2018-11-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
En "svajig" typ ska skrämmas och situationen spårar ur såtillvida att en 8-årig invandrarpojk blir överröst med slag, som bara dem har verkat vara direkt dödande, samt fruktansvärt många knivhugg, bl.a. i anus för att till sist få halsen avskuren?

Nej, detta är en sexualsadist med seriemördardrag! Han är djupt störd i likhet med John Ausonius och Peter Mangs. Och precis som dem så har han valt offer med utländsk bakgrund.

Ni tror att det måste finnas ett rationellt motiv som passar in i er föreställningsvärld. Men titta bara på Fagerstafallet från nu i somras, där en sjuk djävel tillsammans med en 14-årig yngling brutalt torterade, våldtog och mördade en 28-årig småbarnsmamma för att de helt enkelt ville göra det. De tyckte att det var kul och intressant.
Det är inga normala människor som begår sådana här brott. De är totalt annorlunda gentemot oss andra. De har antisociala drag och finner njutning och fascination över att plåga, tortera och döda andra levande varelser. De kan ha skruvade önskningar om att t.ex. vilja känna hur det känns att leka med någons inälvor eller att dricka sina offers blod eller vad fan som helst. I deras föreställningsvärld är det inget konstigt.
Ja, flera i tråden har funderat i samma banor. Men själv tycker att tidpunkten för ett sådant brott är mycket illa vald. Han borde ha väntat till em, då skymningen kommer. Det fanns ju f ö andra invandrarpojkar att välja på i Linköping vid den här tiden.
Citera
2018-11-15, 19:18
Medlem
Han pratade nog väldigt kort m Mohamed innan han började misshandlade honom,efter det åkte kniven fram,Anna Lena såg vad som hände så han attackerar henne sen tillbaka till Mohamed innan han attackerar Anna Lena igen innan han sticker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in