2018-11-15, 12:27
Medlem
Lurigfaxs avatar
+ Skönt att slippa Özcan. Han såg bra jävla trött ut nu på slutet och har tagit ett antal konstiga beslut under matchernas gång, minns med fasa Elfsborg borta t.ex när andra halvlek slösades bort.
+ Viktigt att få tränarfrågan löst snabbt direkt efter föregående säsongs slut.

edit: och grattis gnaget till guldet, välförtjänt sett till hela säsongen. Nästa år, då jävlar...
2018-11-15, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Vet inte om du skrev till fel person nu, jag har inte nämnt DIF sedan vi vann SM-Guld.

Minns inga hatramsor mot DIF på festen.

Kämpa.

Du sitter och tittar tillbaka till 1800-talet för att hitta att ni tydligen har vunnit lika många SM-guld som era antagonister tillsammans efter någon slantsingling. Känns som att du har lite väl stort fokus på dina antagonister. Såg klipp där ni sjunger om djurgårdsjävlar osv mitt under guldfesten.
2018-11-15, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Du sitter och tittar tillbaka till 1800-talet för att hitta att ni tydligen har vunnit lika många SM-guld som era antagonister tillsammans efter någon slantsingling. Känns som att du har lite väl stort fokus på dina antagonister. Såg klipp där ni sjunger om djurgårdsjävlar osv mitt under guldfesten.

Den berömda djurgårdsmyten.
2018-11-15, 12:46
Medlem
Ovcharkas avatar
Äh, fy fan vad äcklig du är Bosse. Lycka till att sälja säsongskort. Råttor från en liten skitklubb ska träna oss. Och nån häftig afrikan för 50k på det.

Avgå.
2018-11-15, 13:37
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Det får du till "inne och skriver oavbrutet om DIF"?
2018-11-15, 14:18
Medlem
Ovcharkas avatar
Är kontrakten med sorkarna underskrivna ännu? Om inte; rädda situationen och elda upp kontrakten. Inga sorkar eller vrak ska leda oss(!).

Kan inte släppa hur (fan) han (Bosse) tänker...

Hur svårt är det att ta in en meriterad tränare som INTE har någon samhörighet med "de andra"?

Hur svårt är det att värva spelare? Av kvalitet? Som passar tränarens spelsätt - inte ditt, Bosse!

"Det är svårt att driva en förening".
Då kanske du är fel man för jobbet? Självinsikt?

Tjänstefel på tjänstefel. Det har brunnit i huvudet på honom och han måste avgå. Men innan det ska han rätta till denna fars till agerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Bosse värvar aldrig toppnamn (Hemvändare exkluderat)

Bosse köper gärna billiga afrikaner (Som han hoppas ska blomma och säljas dyrt)

Bosse snålar med pengarna. Han beter sig som att vi har skulder och en korv på kontot.

Han anställer Özcan som "gjort det bra i mindre klubbar".

Han vägrar värva spelare så att Özcan kan spela sin spelidé.

Han värvar Yura för att det är "ekonomiskt fördelaktigt". Men är han bra? Ens i form? Vet inte - men det var en ekonomisk fördelaktig vävning...

Han anställer Kim Bergstrand som "har gjort det bra med små medel".

Slutsats:
Bosse struntar i placering. Sjua duger.
Bosse vill hamstra pengar.

Jag däremot vill att vi lägger 10 miljoner/år på en meriterad tränare, värvar för 50+ millar (Vilket vi kan) och tar en topp 3-placering.

Minst.

Dags att gå nu, Bosse. Lägg in dig på ett vårdhem. Hjärnan är uppenbarligen slut på karln.

Avgå.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Äh, fy fan vad äcklig du är Bosse. Lycka till att sälja säsongskort. Råttor från en liten skitklubb ska träna oss. Och nån häftig afrikan för 50k på det.

Avgå.
2018-11-15, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Skön ironisk twist iaf för de gårdare som gjorde sig lustiga över Djurdjic och Rodic förehavande i söndags. Tyvärr ganska bra värvningar av dif dock, det medger jag...

Va? Vad har jag missat?...

Eller syftar du på att våra nya tränare har spelat i AIK?

Och du tycker det är samma sak som att era profiler går AIK's guldfest?... Jadu, vet inte om det är ett försök att släpa över det eller om du faktiskt är dum i huvudet.
2018-11-15, 17:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Va? Vad har jag missat?...

Eller syftar du på att våra nya tränare har spelat i AIK?

Och du tycker det är samma sak som att era profiler går AIK's guldfest?... Jadu, vet inte om det är ett försök att släpa över det eller om du faktiskt är dum i huvudet.

Samma sak? Jag sa att det var en ironisk twist. Nyanser min vän!

Vad tror du om Kimpa och Tolle förresten? Väger deras bagage för tungt eller är deras tidigare historik irrelevant?
2018-11-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Samma sak? Jag sa att det var en ironisk twist. Nyanser min vän!

Vad tror du om Kimpa och Tolle förresten? Väger deras bagage för tungt eller är deras tidigare historik irrelevant?

Förstår inte vad det ena har att göra med det andra, så din "twist" är jag helt oförstående till.

Ambivalent, jag personligen hade velat ha kvar Özcan - men kan nog bli bra det här. Jag gillar färgstarka tränare och kan man väl knappast kalla Kim och Tolle för. Deras tidigare historik är 100% irrelevant om du fortfarande tänker på att de har spelat i AIK.

Jag tror nog ingen som skriver i denna tråd såg dem som AIK-profiler före idag.
Senast redigerad av pogba 2018-11-15 kl. 17:55.
2018-11-15, 18:11
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Eguren i aik. Walker i DIF. Bajenduon firandes råttguld. Vad är skillnaden mellan dessa och sirius duon som har aik bakgrund? Känns mest som en massa dubbelmoral och pajkastning. Samma sak med pajkastningen om dif och deras delande av arena med bajen på tele 2. aik delar ju arena med dif på hovet. Noll självinsikt? Samma sak när publikskandaler sker. Då är det alltid "typiskt dif" eller "riktigt bajen betende". Varje säsong skämmer alla supportergrupper ut sig i lika hög grad. Kan bara konstatera att ni alla är lika dåliga/patetiska. Titta er själva i spegeln så ser ni dubbelmoralen i er pajkastning.
2018-11-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Eguren i aik. Walker i DIF. Bajenduon firandes råttguld. Vad är skillnaden mellan dessa och sirius duon som har aik bakgrund? Känns mest som en massa dubbelmoral och pajkastning. Samma sak med pajkastningen om dif och deras delande av arena med bajen på tele 2. aik delar ju arena med dif på hovet. Noll självinsikt? Samma sak när publikskandaler sker. Då är det alltid "typiskt dif" eller "riktigt bajen betende". Varje säsong skämmer alla supportergrupper ut sig i lika hög grad. Kan bara konstatera att ni alla är lika dåliga/patetiska. Titta er själva i spegeln så ser ni dubbelmoralen i er pajkastning.

100% pajkastning.

Som gårdare bör man istället vara sur på att ledningen uppenbarligen inte har några mål att vinna titlar. De plockar in tränare som är vana att jobba med små medel, så att Djurgården som klubb kan tjäna mer pengar.

Men det är ingenting nytt åt andra sidan...
2018-11-15, 18:35
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Förstår inte vad det ena har att göra med det andra, så din "twist" är jag helt oförstående till.

Ambivalent, jag personligen hade velat ha kvar Özcan - men kan nog bli bra det här. Jag gillar färgstarka tränare och kan man väl knappast kalla Kim och Tolle för. Deras tidigare historik är 100% irrelevant om du fortfarande tänker på att de har spelat i AIK.

Jag tror nog ingen som skriver i denna tråd såg dem som AIK-profiler före idag.

Fraterniserande med klubben från Solna. Det var det ironiska. Med skillnaden att era tränare firat OCH bidraget till att aik vunnit guld, medan våra spelare bara ”firat” med dem (vilket de ju inte heller gjorde, men for the sake of it så antar vi det. Jag är generös idag )

Ser man för övrigt inte Lagerlöf som en aik-profil då ser man förmodligen inte att gräset är grönt och att himmlen är blå.

Aja, som sagt så tror jag att ni gör ett ”bargain” tyvärr. Vi får nog passa oss både i tabell och derbyn helt ärligt...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in