Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Det du beskriver var inte ett misstag, det var att avsiktligt plantera bevis hos sig själv. Varför hade han handskar på sig?
Det är din tolkning.
Ställer du frågor som du vill ha svar på eller som du redan har svar på? Om det är det senare kanske du ska svara själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
De elektroniska bevisen på alibi presenterades inte i domstolarna.
Om dessa hade existerat hade advokaten framfört dessa, även KJ hade nog varit alert nog att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag tycker inte bilen såg skitig ut. Var ser du skit på listen till bagageutrymmet? Blodet på kassen gick inte att missa om man letade efter blod.
Den ser definitivt inte välstädad ut. Blodspåret på listen går inte att se utan bluestar, iaf inte på bilden.
Nåja, blodspåret på kassen är inte särskilt stort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Spela inte dum. Diesen har åsikter om bevisvärdering, att bevisen ska bedömas vart och ett för sig. Läs även NJA II 1943 s. 445.
Det har han säkert, precis som tingsrätten har haft. Om han hade åsikter om det här fallet hade han säkert framfört dessa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag visade med ett enkelt exempel varför två bevis ska varderas vart och ett för sig. Det kan finnas 100 bevis eller indicier, alla ska bedömas vart och ett för sig. När man är klar kan man göra en helhetsbedömning. I det här fallet faller tejprullen i badrummet bort.
Nej, du visade att en indiciekedja kan brytas, inte varför de ska värderas var för sig.
Vill du att jag citerar igen hur indicier fungerar?
Sammantaget visar de indicier som finns att KJ har utfört brottet, vilket även en domstol kommit fram till och en högre instans har avslagit en resningsansökan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag påstår inte att tejprullen separat skulle ha fällt honom. En granskning av tejprullen visar att den inte är indicium att lägga till de andra.
Det är din bedömning, vilken jag som bekant inte håller med om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag minns inte vartenda ord han sa, det var över ett år sedan jag lyssnade. Lyssna själv.
Ska göra det vid något tillfälle. Men med tanke på hur noga du är med detaljer annars är jag inte helt säker på att du talar sanning.