2018-11-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det är ändå ett ganska märkligt ställe, och känns väl spontant lite mer som en lämplig dumpningsplats. Det skulle vara intressant att veta varför polisen misstänker att fyndplatsen är brottsplatsen. Mycket blod på marken? Skrikvittnets uppgifter?

Lämplig och ganska väl vald plats ur GMs synvinkel, uppenbart. GM slapp en massa besvär gm BP=FP, som inte heller upptäcktes förrän efter 5 dgr.
Citera
2018-11-14, 22:33
Medlem
Jag har tänkt en sten länge och som någon skrev att de kanske hittade just den vid krattningen. Kanske ett vittne sett honom springa och kasta iväg något.
Är det typ en planka eller tjock gren kanske de kan matcha med stickor på huden?
Om de finns DNA som matchar mot vår MGM tror jag när han blir serverad med bevis kommer säga att han inte minns något. Han måste haft en blackout eller något.
Sen heter det väl: Bortom rimligt tvivel och inte bortom allt rimligt tvivel, eller?
Fruktansvärt att läsa hur hon bragts om livet.
Oresonligt hat och huvudet vänt ner säger väl åtminstone att hon kände sin baneman.
Citera
2018-11-14, 22:35
Medlem
Lonnrots avatar
Har han stampat ihjäl henne så har väl inte velat gå in med skor/kängor i sitt hus sen, utan exv dumpat dem i skogen eller utanför huset, i nån rabatt eller så. Eller tagit dem i nypan och gått in. Jag vet inte om han kan hoppas hinna rengöra dem eller elda upp dem i pannan.

Han kan ju ha satt sig och petat dän hjärnsubstans nånstans på vägen på någon stubbe, apropå krattandet, och kanske slängt eller skurit bort skosnören e.a. som blivit solkat. Apropå söket.
Citera
2018-11-14, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
hur kan du vara säker på att polisen vet det?

Det finns många fall där en person varit skäligt misstänkt utan att ha med fallet att göra.

Ok, jag drar lite på sanningen. Polisen är nog säkra på att de har rätt GM.
Jag är säker och det skulle du också vara om du sett in i de äckliga grisögonen på SD.
Skyldig! Säger dom.
Hela hans uppträdanden skriker Skyldig!
Hela hans bakgrundshistoria med LW skriker Skyldig!
Säg något som pekar mot SD som GM?
Citera
2018-11-14, 22:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det framkom väl också att han bor på andra sidan motorvägen (från FP sett)?
Tänker på att det fanns ett nytt vittne som sett en man vid tiden efter mordet på den andra sidan av motorvägen, enligt MV.

Ville JS att LW skulle följa med till Polen och blev förbannad när hon avböjde p.g.a. Norgeresan med JH?

Men har MV sagt det, att vittnet såg en man på andra sidan?
Eller menar du att du tänker att det var en man som vittnet sett?
Citera
2018-11-14, 22:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har han stampat ihjäl henne så har väl inte velat gå in med skor/kängor i sitt hus sen, utan exv dumpat dem i skogen eller utanför huset, i nån rabatt eller så. Eller tagit dem i nypan och gått in. Jag vet inte om han kan hoppas hinna rengöra dem eller elda upp dem i pannan.

Han kan ju ha satt sig och petat dän hjärnsubstans nånstans på vägen på någon stubbe, apropå krattandet, och kanske slängt eller skurit bort skosnören e.a. som blivit solkat. Apropå söket.

Tänkte på att det inte är så skönt att springa fort, fort utan skor.
Så, isf inte så långt ifrån sitt hus?

Om han inte haft något vapen, borde både kläder och hud fått sig en omgång?
Klädtvätt.
Hudskador, revor på benen som kan förklaras av geocahing.
Citera
2018-11-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ok..och detta är inget du tror utan ren fakta från någon/några som hon berättat det för? Vet du vad han hotade henne om?.

Polisen har fått uppgifter om sådant. Jag kan inte säga mer. Det finns mycket trovärdiga uppgifter. Inte sådant LW själv berättat utan andras upplevelser också.
Citera
2018-11-14, 22:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ja, det var nog inte så tydligt som jag tänkte när jag skrev det. Men man har iakttagelser från brottsplatsen som jag skrivit om tidigare och att en person troligtvis mördaren rört sig motsols efter motorvägen bort mot gångbron som ligger öster ut från fyndplatsen. Men nu har ett vittne gjort iakttagelser om någon på andra sidan motorvägen. Vilket inte någon annan har gjort tidigare enligt vad jag fått veta. Och därmed vill man undersöka ett grönområde strax söder om gångbron för att en eventuell mördare har kunnat dumpa någonting på den platsen.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men har MV sagt det, att vittnet såg en man på andra sidan?
Eller menar du att du tänker att det var en man som vittnet sett?

Jag menar ovanstående inlägg. Har jag tolkat rätt att MV menar att ett nytt vittne sett en man på andra sidan motorvägen? Och att detta är nya uppgifter?
Citera
2018-11-14, 22:47
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Ok, jag drar lite på sanningen. Polisen är nog säkra på att de har rätt GM.
Jag är säker och det skulle du också vara om du sett in i de äckliga grisögonen på SD.
Skyldig! Säger dom.
Hela hans uppträdanden skriker Skyldig!
Hela hans bakgrundshistoria med LW skriker Skyldig!
Säg något som pekar mot SD som GM?
jag tycker också att han är konstig och han kan helt klart vara GM, jag tror som du.

kan inte säga något som pekar emot honom som GM.
det enda jag ville få fram med mitt inlägg var egentligen att ingen vet att han är LW's mördare, även om vi tror det.
Citera
2018-11-14, 22:49
Medlem
Citat:
Jo det gör det, polisen är i bägge fallen säkra på att de har rätt GM.
Det tror jag med. Jag tror också att många vet att det är han som mördat henne. Hoppas dessa ynkryggar gör det enda rätta och sjunger ut nu!
Tänker som tex att hans beteende efteråt varit annorlunda och avvikande.
HD vet garanterar också men jag tror hon är medberoende och en möjliggörande.
Hon har säkert rollen som omhändertagande ( jobbar i vården), typiskt yrke för medberoende personer. Hennes stora gosse och 3:e barnet hon tog hand om. SD ville bli omhuldad, sedd, få beröm och uppmärksamhet som vilket annat barn vill ha. Han måste ha känt sig kränkt när han blev själv och byggde upp sitt hat.
Farliga människor som verkar vara lugna på ytan men bygger upp något monsterliknande personlighet och till sist exploderar det.
Tror inte han kunde stoppa det när han väl satte igång och kanske upplevde han det som han stod bredvid och såg det hända.
Kanske var han ett kränkt barn och/eller förskjuten av sin mamma.
Jag tror han hade HD som en trygghet som fanns där men inget sexuellt eller flammiande förhållande. Det hittade han på annat håll. En spänningssökare som gillar uppmärksamhet, gränslös men kan inte kontrollera sina känslor och undergrävd ilska.
Varför vet vi inget om hans uppväxt och relationen till päronen? Ingen som läser här som kan skriva lite. Märkligt för att vara på FB.
Citera
2018-11-14, 22:50
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag menar ovanstående inlägg. Har jag tolkat rätt att MV menar att ett nytt vittne sett en man på andra sidan motorvägen? Och att detta är nya uppgifter?

Jaja, nu är jag snurrig.
Dessutom är det ju ett svar till mig från MV
Tack för hjälpen!
Citera
2018-11-14, 22:50
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Jo det gör det, polisen är i bägge fallen säkra på att de har rätt GM.
har polis påstått det om SD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in