Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Nya uppgifter från åklagaren bekräftar alltså att brottsplatsen är densamma som FP (vilket flera av oss varit inne på hela tiden). Det framkommer också att LW har dödats genom våld mot kroppen.
En källa (med insyn i utredning) berättade kort efter mordet för mig att polisen visste på vilket sätt LW bragts om liv, alltså innan dödsorsaken var helt fastställd.
Jag har funderat väldigt mycket på det här sedan dess.
Våld mot kroppen via slag eller sparkar lär inte synas tydligt på en kropp som legat ute i flera dygn. Min gissning är därför att någon form av tillhygge har använts. Detta då det skulle ge specifikare skador samt att mordvapnet kan ha hittats. Vad annat skulle annars kunna ge polisen en klar bild av hur LW dödats?
Det är ju intressant.
Som du säger; att du tidigare fått veta att man vetat hur LW dött redan innan dödsorsaken var fastställd vid obduktionen, borde vara ett tecken på att dödsorsaken var uppenbart genom att se på kroppen.
Det tål att tänkas på...
Om han haft med sig något vapen, borde det vara ett som han lätt kunde gömma.
Med tanke på att man krattade i oktober efter att man fått in uppgifter, vad skulle det kunna vara man letade efter?
MV sa att det var uppgifter som funnits med sedan tidigt i utredningen. Någon har sett något/någon? Som kan ha med det här att göra? Det är därför tjejerna är så viktiga?
För det låter ganska idiotiskt att vänta med krattningen ända till oktober om det är en gren som man använt som mordvapen.
Minns att EGT pratade om i ett tidigt inlägg som ett exempel att det saknades ett basbollträ hemma. Men det är ju helt omöjligt att gömma (väl?) när man går ned mot planket.