2018-11-14, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Hurtig? Adv Björn Hurtig?

Varför blandar du in Jean Claude Arnaults juridiska ombud med detta ärende?
Menar du att under ytan, har JCA och SD jagat ihop?
I min tidning, alltså tidningen 'Dagen' och som ges ut på svenska, vilket gör att även Panzarhuvet34 borde kunna läsa den, där står det att SD:s ombud heter Ingvar Backman.

Visst, jag blandade in helt fel advokat! My bad, lyssnade på JCA-fallet i radion.

Ingvar Backman verkar vara en rutinerad Advokat. Om det hjälper SD vet jag inte.
Citera
2018-11-14, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det har vi ju sett tidigare att en majoritet av hennes "manliga vänner" har
varit gifta eller levt i ett förhållande.
Mindre risk att någon knackar på ytterdörren med en resväska i näven.
Lättare att manipulera, men möjligen farligare.

Funderar lite på bilderna/videos som SD hotade offentliggöra, det lär
väl knappast vara bilder på LW där hon visslar runt i bostaden
med damsugare å dammvippa i händerna.
Tror knappast att hon skulle skicka bilder till någon som
skrämmer henne eller förtrycker henne.

Bilder och filmer som SD tagit främst, men även bilder hon själv skickat.

LW cachade mycket med manliga "vänner", och den stora majoriteten av dessa var bara vänner. Du behöver inte sätta citationstecken.
Citera
2018-11-14, 14:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Det har vi ju sett tidigare att en majoritet av hennes "manliga vänner" har
varit gifta eller levt i ett förhållande.
Mindre risk att någon knackar på ytterdörren med en resväska i näven.
Lättare att manipulera, men möjligen farligare.

Funderar lite på bilderna/videos som SD hotade offentliggöra, det lär
väl knappast vara bilder på LW där hon visslar runt i bostaden
med damsugare å dammvippa i händerna.
Tror knappast att hon skulle skicka bilder till någon som
skrämmer henne eller förtrycker henne.

Nu har jag varken koll på vilka som LW har haft förhållande med eller vilka geocacheskompisar som har varit skilda. Tycker inte att man är säker på det som framkommit i tråden hittills vad som gäller.

En förklaring som har varit uppe i tråden några gånger är att hon har haft många manliga geocachkomisar. Alltså inte sex- eller relations förhållanden med. Personligen lutar jag mer åt detta håll i min tro.

Några personer har nämnt några namn som hon har haft förhållanden med, men uppfattade inte att de var gifta? Eller hade pågående förhållanden?

Jag tror inte att LW levde ett lösaktigt liv, eller hade förhållanden med mest gifta/redan upptagna män. Tror att det skulle ha framkommit tydligare i tråden om så var fallet. Tror att det är svårt att reda ut exakt med vem och på vilken nivå LW hade förhållande med dem. Dessutom tror jag inte att det har med mordet att göra.

Bilderna som SD fått av LW skickades väl säkert i ett skede då hon inte sett någon destruktiv sida hos SD. Det säger sig självt?
Citera
2018-11-14, 15:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Också hört liknande ord och att detta bla gjorde att identifieringen av kroppen tog tid och dessutom försvårade definitiva dödsorsaken

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tror ni det har att göra med värmen och att hon låg ute?
Eller har ni hört att det berodde på grovt våld?

Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Grovt trubbigt våld.

Är SD gärningsman så varför inte lura med henne ut och ta en catch och få detta till en olycka? Är han GM tror jag inte detta var planerat utan det blev som det blev han är långt ifrån ett dumhuvud på det sätt att han har iallafall vad jag trodde innan detta lite innanför pannbenet

Här är Rosaelefants inlägg om grovt trubbigt våld.
Så inte multiverktyg då kanske?

Sparkar som några förslog?
Då borde det ha kommit blod på skorna?
Fattas det några skor?
Citera
2018-11-14, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här är Rosaelefants inlägg om grovt trubbigt våld.
Så inte multiverktyg då kanske?

Sparkar som några förslog?
Då borde det ha kommit blod på skorna?
Fattas det några skor?

Nej ett multiverktyg är litet, inget man slåss med, om man inte använder knivbladet.
Sparkar och slag förekom kanske bådadera, hade GM lätta skor borde han haft lättare skador, rodnader på både fötter och händer. Men det borde polisen lagt märke till... så någon form av tillhygge låter troligt.
Citera
2018-11-14, 15:16
Medlem
Citat:
Nu har jag varken koll på vilka som LW har haft förhållande med eller vilka geocacheskompisar som har varit skilda. Tycker inte att man är säker på det som framkommit i tråden hittills vad som gäller.

En förklaring som har varit uppe i tråden några gånger är att hon har haft många manliga geocachkomisar. Alltså inte sex- eller relations förhållanden med. Personligen lutar jag mer åt detta håll i min tro.

Några personer har nämnt några namn som hon har haft förhållanden med, men uppfattade inte att de var gifta? Eller hade pågående förhållanden?

Jag tror inte att LW levde ett lösaktigt liv,
eller hade förhållanden med mest gifta/redan upptagna män. Tror att det skulle ha framkommit tydligare i tråden om så var fallet. Tror att det är svårt att reda ut exakt med vem och på vilken nivå LW hade förhållande med dem. Dessutom tror jag inte att det har med mordet att göra.

Bilderna som SD fått av LW skickades väl säkert i ett skede då hon inte sett någon destruktiv sida hos SD. Det säger sig självt?

Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Bilder och filmer som SD tagit främst, men även bilder hon själv skickat.

LW cachade mycket med manliga "vänner", och den stora majoriteten av dessa var bara vänner. Du behöver inte sätta citationstecken.

Jag vet inte vad som är fakta, har bara läst tråden.
Nämn gärna några ogifta män som hon har haft förhållande med.
Det är ganska stora variationer beroende på lägertillhörighet.
Därför citationstecken.

"Lösaktigt liv", det låter nästan som du vill moralförsvara henne, jag
gör inga sådana värderingar i en ogift kvinnas sexliv.
Citera
2018-11-14, 15:21
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Jag funderar på om LW knuffats, pressats och dunkats hårt mot bullerplanket? Undrar om planket är grundligt inspekterat?
Citera
2018-11-14, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag funderar på om LW knuffats, pressats och dunkats hårt mot bullerplanket? Undrar om planket är grundligt inspekterat?

Kraftigt våld mot kroppen.
Jag gissar på att hon har mer eller mindre legat ner och blivit sparkad.
Brutna revben som kan ha punkterat lungor.
Kanske mjälten spräckt.
Det är så mycket som kan gå sönder i en människa å ge inre blödningar.
Tråkig läsning.

Däremot så tycker jag det pekar mer mot en manlig mördare.
Citera
2018-11-14, 15:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag vet inte vad som är fakta, har bara läst tråden.
Nämn gärna några ogifta män som hon har haft förhållande med.
Det är ganska stora variationer beroende på lägertillhörighet.
Därför citationstecken.

"Lösaktigt liv", det låter nästan som du vill moralförsvara henne, jag
gör inga sådana värderingar i en ogift kvinnas sexliv.

Nä, det är sant. Det sa du inte.
Var väl mer en anspelning på att jag menade att hon möjligen inte haft så väldigt många förhållanden efter skilsmässan.

Vad gäller vilka förhållanden hon har haft kanske Holmes kan svara på bättre än jag. Jag har för mig att det nämnts ett par, tre stycken något längre förhållanden som jag tycker verkar vara de som återkommer. Men sen om det stämmer?
Citera
2018-11-14, 15:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den 5 maj fyllde SD år. Blev han bortglömd då? Ensam och övergiven ser han att LW är i Stockholm på äventyr med JH och blivande exfrun har döttrarna den veckan? Han börjar tappa greppet om sitt liv och ingen finns det att imponera på - inte ens på födelsedagen?

Två dagar innan födelsedagen bestämmer han sig för att gå på *gym. Det är för första gången sen urminnes tider. Kanske han tänker att lite muskler kan göra att kvinnorna attraheras eftersom hans spänstiga hjärna inte tycks räcka för det ändamålet?
*

Fem dagar efter födelsedagen söker han upp en kvinnlig vän från gamla tider i Västerås och tar med henne på utflykt medan döttrarna ägnar sig åt kaninhoppning. De hade det väldigt trevligt och vädret var underbart. Dock drogs hans tankar hela tiden åt annat håll? LW var ute med AL och HD var med JS (S*ll*n).

LW går inte att kontrollera längre och hans intensiva kontaktförsök negligeras? Ingen vill ha med honom att göra och han börjar bli arg. Kärleken ihop med maktlösheten växlar till hat och han börjar bli hotfull i sina kontaktförsök till LW? Han får reda på att LW ska på tur med JH och de övriga till Norge. Han blir galen?

Han kontaktar HD som haft det härligt i Norrköping men får inget gehör från henne heller? Han spelar ut ett register som gör henne så pass orolig att hon inte kan ta sitt arbetspass?

SD blir utom kontroll under måndagskvällen och förlorar besinningen totalt?

Lena är död.
SD tänker att det är hennes eget fel?
Han ångrar sig inte?
Önskar bara att hon inte hade korsat hans liv?
Han tänker aldrig erkänna?

Jag hoppas utredarna har förhört den där väninnan. Vad heter hon?
Citera
2018-11-14, 15:55
Medlem
Citat:
Var väl mer en anspelning på att jag menade att hon möjligen inte haft så väldigt många förhållanden efter skilsmässan.

Vad gäller vilka förhållanden hon har haft kanske Holmes kan svara på bättre än jag. Jag har för mig att det nämnts ett par, tre stycken något längre förhållanden som jag tycker verkar vara de som återkommer. Men sen om det stämmer?

Tycker det är ett genomgående problem, vad är sant.

Nu sa ju Holmes att spänningen försvann när SD skilde sig, det får
mig å tro att hon inte ville ha något fast förhållande.
Enklast å träffa gifta män då kanske, men möjligen farligare.
Citera
2018-11-14, 16:03
Medlem
Citat:

Nej tyvärr jag vet inget om hennes förhållanden, bara att hon inte hade några när vi umgicks och att hon inte letade. Det behöver inte vara sant, men det var det hon sa.
Det förhållandet hon pratade om, den med den bisexuelle var något eller några år tidigare i tiden, typ 2014-15 kanske.
Relationen med MGl var mest som gamla kompisar, men vad jag fått höra kan det ha varit med "benefits" ibland. Bla blev tydligen coco_c arg på LW under FAD Linköping 2016 pga det. De var också kompisar men han kanske missuppfattade hennes vänlighet, är inte säker där, de kan ha haft ett kortare förhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in