2018-11-13, 18:20
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jag tolkar inte det som framkommit som du..

Och om dom skulle avslöjas INTE umgåtts i smyg skulle följdakligen knyta honom till mordet ?

Har jag förstått dig rätt om att du misstänkter att MGM genom att mixtra med bilder och loggningar försöker försvaga motivet till avdagatagandet av LW?

SD uppvisar grava behov av att manipulera - oavsett om det är loggar, bilder eller människor. Det ser ut att vara ett tvångsbeteende. Det är min uppfattning av det lilla jag vet om Tummetott.

Du behöver inte förstå mig ett endaste dugg. Slut på denna diskussion från min sida.
Citera
2018-11-13, 18:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag vill inte förstöra utredningen, men LW kände på sig att något kunde hända och såg till att fler visste vad som hänt.
Utredarna har allt.
HD blundar hårt medvetet, eller så var hon med och mördade LW, det finns inte så många andra alternativ.

SD klanen kommer känna sig så blåste av SD när allt kommer fram.
JG och Cabrio, masesa kommer skämmas som hundar. De kommer med rätta, djupt ångra sig för hur de beter sig nu.
Kom ihåg vad jag har sagt.

Jag hoppas att hon på ett eller annat sätt sparat/skrivit ner/skärmdumpat/berättat saker så att det finns några bevis på ett destruktivt beteende mot henne.

Så bra kommer det inte att bli att det är som i fallet Tova, som hade en dagbok och ett USB- minne gömt med allt dokumenterat. Men om det bara finns några vittnen som hon berättat saker till och kanske några anteckningar...

Jag har otroligt svårt att se att ett par hjälps åt med ett mord, där mannen har varit den som haft en historik med våldsamt beteende och hot.

Jag är ganska säker på att en kontrollerande person inte enbart är det mot en partner, utan mönstret upprepas. HD som har haft ett längre förhållande med SD, är säkert van att bli illa behandlad.

Hon är van att han är otrogen, att han ljuger, att han manipulerar och tar för sig. Vad som händer bakom fasaderna är inte alltid lätt att veta. Hon har barnen med honom och hon har mycket att förlora om hon tappar tilltron till att hon har gift sig och fått barn med inte bara en kvinnomisshandlare utan en mördare också. Det är vad jag tror.

Vem skulle våga andas om något annat om man står ensam i köket med honom? Kanske inte ens vågar tänka tanken?

Tror på det du säger och tror att många som trott på SD kommer att bli chockade när sanningen kommer fram.
Citera
2018-11-13, 18:46
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jag vill inte förstöra utredningen, men LW kände på sig att något kunde hända och såg till att fler visste vad som hänt.
Utredarna har allt.
HD blundar hårt medvetet, eller så var hon med och mördade LW, det finns inte så många andra alternativ.

SD klanen kommer känna sig så blåste av SD när allt kommer fram.
JG och Cabrio, masesa kommer skämmas som hundar. De kommer med rätta, djupt ångra sig för hur de beter sig nu.
Kom ihåg vad jag har sagt.

Som jag har uppfattat det så är det flera som reagerat på att SD har ett mycket ”udda beteende” (kan tyvärr inte delge detaljer utan risk att avslöja källan).
Det som framkommer i dina senaste inlägg stärker den bilden, minst sagt.
Det har ju även tidigare i tråden delats uppgifter som tyder på att SD behandlat LW illa.
Bra att få bekräftat att allt detta kommit fram i polisens utredning.

Måtte den skyldiga till mordet på Lena snart sitta bakom lås och bom.
Citera
2018-11-13, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Är säker på att polisen iallafall har varit inne. Det brukar vara standard när det gäller tekniska utredningsåtgärder.
Då brukar ha/få tillgång till olika inloggningar.

Sen vet vi ju inte om GM haft tillgång till uppgifterna, i och med att de tidigare umgåtts så nära, eller om han har haft kvar hennes mobiltelefon, nedstängd.
Finns ju fortfarande inga säkra uppgifter huruvida hennes mobil åtefunnits eller ej. Finns ju uppgifter om stt den pejlats till skogsområdet i närheten.

Om polisen inte återfunnit Lenas mobil så tror jag (som jag skrivit tidigare) att GM fått med sig Lenas mobil från BP. Men pga av adrenalinppåslag och rädsla att bli sedd har han inte kunnat stanna upp förrän i skydd av mörkret i skogsområdet.

Och det är där och då när han kanske försöker kolla på mobilen för att ev ta bort komprometterande sms som mobilen kopplar upp sig för sista gången, innan han helt stänger av den. Sen tar han sig hem.
Uppgifterna om mobilen i skogsområdet är rätt otydliga. Precis som allt annat i början på utredningen. Jag drar inte allt här och nu. Jag har varit med från början så det behövs inte massa inlägg med info om denna mobil. Menar inte dig Löjtnant Panzer, men vill mota Olle i grind.
Ponera att det är SD som är GM. Han är missnöjd över Norgeresan och de träffas vid planket. Han misstänker att hon har ihop det med någon. Hon nekar och han vill titta i hennes mobil. (klassiker med svartsjuka män). Hon vägrar ge honom mobilen. Han blir ursinnig och försöker slita den ifrån henne. Slagsmål utbryter. Sen får han panik och rusar, fortfarande med mobilen i handen och som du säger, vågar inte stanna före skogsområdet.
Citera
2018-11-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
SD har uppgett väldigt tydligt vad han gjorde och befann sig under mordkvällen och natten. Men det ger han inte 100 % alibi kan jag säga och en del uppgifter blir motstridiga i vad som framkommit i övriga vittnesmål. Och det är även kollat klockslag när som du nämner datorn är inloggad och mobilaktiviteter.
Han får en del frågor som kommer vara besvärande för han vid kommande förhör. Utan att lämna ut några detaljer.

Hej MV, ser just att du är online och frågar därför: har du någon ny information att delge? Utan att förstöra utredningen givetvis!
Senast redigerad av Zymbal 2018-11-13 kl. 19:47.
Citera
2018-11-13, 19:46
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Uppgifterna om mobilen i skogsområdet är rätt otydliga. Precis som allt annat i början på utredningen. Jag drar inte allt här och nu. Jag har varit med från början så det behövs inte massa inlägg med info om denna mobil. Menar inte dig Löjtnant Panzer, men vill mota Olle i grind.
Ponera att det är SD som är GM. Han är missnöjd över Norgeresan och de träffas vid planket. Han misstänker att hon har ihop det med någon. Hon nekar och han vill titta i hennes mobil. (klassiker med svartsjuka män). Hon vägrar ge honom mobilen. Han blir ursinnig och försöker slita den ifrån henne. Slagsmål utbryter. Sen får han panik och rusar, fortfarande med mobilen i handen och som du säger, vågar inte stanna före skogsområdet.

Det ligger nog väldigt nära sanningen.

Ett slagsmål som blir ett överlagt mord?

LW har nog gjort rejält motstånd och GM hade möjlighet att avbryta, men valde slutföra.

Har sagt det förut och säger det igen: - Mobilen/r (digitala spår) blir SD:s fall i fallet.
Citera
2018-11-13, 19:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Tur att inte polisen spånar då😘 då hade det blivit tokigt. Jag har aldrig hört att Muslimska flickor inte får ha mobiltelefon och inte heller att de inte får ta sällskap hem. Fördomar passar sig inte här tycker jag.

Det var min fråga och inte alls fördomsfullt menat. Sannolikheten att två tonåringar inte har mobil eller har dem avstängda är liten. En är ovanligt, två är riktigt sällsynt (enligt mig).

Därför spånade jag på om de kunde tillhöra någon tro som förbjöd sådant. Tänkte på om ni har människor likt Amish-folket. Har hört att Jehovas vittnen ska vara rätt strikta också. Finns säker fler.
Muslimer har sannolikt mobiler för att föräldrarna ska kunna nå dem 24/7. De tänkte jag inte på.
Citera
2018-11-13, 20:04
Medlem
Sanningen kommer alltid ikapp en oavsett , man får alltid betala räkningarna i slutändan..
Citera
2018-11-13, 20:13
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
Sanningen kommer alltid ikapp en oavsett , man får alltid betala räkningarna i slutändan..

Tänker du på något/någon särskilt?
Citera
2018-11-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tänker du på något/någon särskilt?
Bara konstatera att sanningen alltid kommer fram , bara rent generellt))
Citera
2018-11-13, 20:48
Medlem
Citat:
Om S*ra S*lling, P*ter N*ren och JG visste hälften av vad SD gjort mot LW skulle de aldrig mer prata med kräket.
HD? Nja frågan är om hon förstår någonting överhuvudtaget.
Kan du nämna något mer han utsatt henne för utöver det som tidigare framkommit i tråden (knoggnuggningen och hoten om att sprida bilder/film som hon skickat honom)
Citera
2018-11-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Kan du nämna något mer han utsatt henne för utöver det som tidigare framkommit i tråden (knoggnuggningen och hoten om att sprida bilder/film som hon skickat honom)

Hot och stalking, och ja av den värre sorten. Tänk dig något riktigt illa, och dubbla sedan det så kommer du nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in