Citat:
Ursprungligen postat av
Sh.Holmes
Jag vill inte förstöra utredningen, men LW kände på sig att något kunde hända och såg till att fler visste vad som hänt.
Utredarna har allt.
HD blundar hårt medvetet, eller så var hon med och mördade LW, det finns inte så många andra alternativ.
SD klanen kommer känna sig så blåste av SD när allt kommer fram.
JG och Cabrio, masesa kommer skämmas som hundar. De kommer med rätta, djupt ångra sig för hur de beter sig nu.
Kom ihåg vad jag har sagt.
Jag hoppas att hon på ett eller annat sätt sparat/skrivit ner/skärmdumpat/berättat saker så att det finns några bevis på ett destruktivt beteende mot henne.
Så bra kommer det inte att bli att det är som i fallet Tova, som hade en dagbok och ett USB- minne gömt med allt dokumenterat. Men om det bara finns några vittnen som hon berättat saker till och kanske några anteckningar...
Jag har otroligt svårt att se att ett par hjälps åt med ett mord, där mannen har varit den som haft en historik med våldsamt beteende och hot.
Jag är ganska säker på att en kontrollerande person inte enbart är det mot en partner, utan mönstret upprepas. HD som har haft ett längre förhållande med SD, är säkert van att bli illa behandlad.
Hon är van att han är otrogen, att han ljuger, att han manipulerar och tar för sig. Vad som händer bakom fasaderna är inte alltid lätt att veta. Hon har barnen med honom och hon har mycket att förlora om hon tappar tilltron till att hon har gift sig och fått barn med inte bara en kvinnomisshandlare utan en mördare också. Det är vad jag tror.
Vem skulle våga andas om något annat om man står ensam i köket med honom? Kanske inte ens vågar tänka tanken?
Tror på det du säger och tror att många som trott på SD kommer att bli chockade när sanningen kommer fram.