2018-11-13, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikBombadill
Tror inte heller det är redigerat, pga av de suddiga konturerna. Varför välja en misslyckad bild om man ska skapa ett fotomontage?

Jag tycker att skuggan i bakkanten av underbenen ser konstig ut. Dock har jag inte riktigt förstått vad som skulle vara motivet till en eventuellt fejkad bild i det här fallet.

För mig är det obegripligt hur det kan ta så lång tid att få svar från NFC. Är de extremt underbemannade eller gör de märkliga prioriteringar? Vem bestämmer prioritetsordningen på NFC?
Citera
2018-11-13, 14:52
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
I vilken riktning rör sig dessa misstankar? Bara helt hypotetiskt och generellt

Nja det blir ju lite svårt vet du men poliskopplingen gav mig en ahaupplevelse.
Citera
2018-11-13, 14:52
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att ta upp en religiöst persons grubblerier, och jämföra det med det jag har skrivit i tråden?
Du vet mycket väl att jag tror som väldigt andra många att polisen har mer än vad vi vet. Det har t om även EGT skrivit. Vad detta är vet vi inte.

Detta är en tråd, där vi spekulerar. Jag försöker hålla isär det vi vet (vilket inte är mycket, men det viktigaste är ju ändå att vi vet att mgm är den som är den skäligen misstänkta för mordet och de bevis man har pekar efter flera månader ännu på honom; har inte minskat och har inte börjat peka åt annat håll (någon annan)) och det vi får genom tråden.

Och ja, jag tror på MV.
Jag tror även på en del som vissa skribenter i tråden skriver, tex flixa, 18carat, rosenrasande m fl.
Må så vara att det är på Fb men om man påstår det finns bevis för att en person utfört ett mord så får du nog svara på vilka bevis det är du syftar på?
Så vi inte förstör någons liv i onödan?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-13 kl. 15:20.
Citera
2018-11-13, 14:58
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ursäkta min undran.
Vilka bevis är det du syftar på?
Precis, kommer dom inte från dig eller länsman så vad tror dom egentligen
Citera
2018-11-13, 15:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej jag kan inte säga mer än att hon sagt det till en nära bekant.
Jag har vetat det en tid, fler och fler saker kommer fram som entydigt pekar mot SD. Tex att hon bytte lås på dörren, den nu avstängde citronen hävdade att det var LWs barn som tyckte det var enklare, men hin kunde inte specificera när och i vilket sammanhang hin fått höra det.

Jag misstänkte tidigt att LW bytte lås därför att SD hade nyckel till henne som han vägrade lämna tillbaka, detta har jag nu fått bekräftat, det var därför hon bytte lås.
LW var rädd för SD men kunde samtidigt inte slita sig loss.

Så länge SD var gift var det spännande och roligt, ofta träffades dom när HD sov, SD tog en "nattpromenad" till LW.
När SD blev singel var det varken spännande eller roligt längre för LW.

Är det här information som har kommit till utredarnas kännedom?
Citera
2018-11-13, 15:20
Medlem
//]Hej. Brukar inte skriva så mycket här på FB men då jag har en del kopplingar till området så har detta fall krupit under skinnet på mig! Jag har bara en fundering kring LWs GC-profil. Medlem sedan 10/07/2012 och senast besökt 10/07/2018. Exakt på dagen 6 år emellan och besökt av vem? Kanske varit uppe förut men då har jag tyvärr missat det.//

Plockar upp detta igen då jag inte kan se nåt svar på det. Funderingen är vem som kan gå in och ändra på sidan? Sista besökare den 10/7, och det lär ju knappast vara vem som helst. Då skulle det troligen finnas besökare efter det. Vi här t ex
Citera
2018-11-13, 15:32
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikBombadill
Tror inte heller det är redigerat, pga av de suddiga konturerna. Varför välja en misslyckad bild om man ska skapa ett fotomontage?
Men skulle man inte, med lite fantasi, kunna läsa in ett hot i bildtexten:
"Han ser snabb ut, men det är bara slutartiden som är lång... Glad han inte halkade över broräcket denna kväll med allt stressande. Han hade ju trots allt bilnyckeln."

Det är så tydligt en manipulerad bild där JG syns suddigt och broräcket syns igenom ena benet.
JG - mannen utan skugga!
JG - låter inga skugga falla på sig!

Syftet med manipulerade bilder kan höra ihop med en trådskrivares uppgifter om att Stefan hade bilder från den fuskade Nordsjö-loggningen, men SD är tydligen en klant när det gäller att manipulera bilder.
Senast redigerad av Honan6 2018-11-13 kl. 15:40.
Citera
2018-11-13, 15:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är så tydligt en manipulerad bild där JG syns suddigt och broräcket syns igenom ena benet.
JG - mannen utan skugga!
JG - låter inga skugga falla på sig!

Syftet med manipulerade bilder kan höra ihop med en trådskrivares uppgifter om att Stefan hade bilder från den fuskade Nordsjö-loggningen, men SD är tydligen än klant när det gäller att manipulera bilder.
Herregud så du fantiserar.
Och det indikerar på något mysko sätt att han är mördaren?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-11-13 kl. 15:37.
Citera
2018-11-13, 15:38
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Må så vara att det är på Fb men om man påstår det finns bevis för att en person utfört ett mord så får du nog svara på vilka bevis det är du syftar på?
Så vi inte förstör någons liv i onödan?

Men det skrev jag ju, de bevis som utredningen har. Vad det är, det vet vi inte. Vi vet enbart att han är skäligen misstänkt och att det finns två anmälningar mot honom.

Att vi skulle förstöra hans liv?
Det är inte vi som håller honom skäligen misstänkt för mord.

Och om jag får spekulera?

Att hans liv blir förstört, det gör han så bra själv.

Men mest har han förstört livet för LW, fyra barn, sin fru och alla andra anhöriga runt denna historia. Vännerna inte att förglömma.
Det har han gjort genom att han har inte bara haft en äktenskaplig förbindelse med LW, utan att han har två gånger uppträtt på sådant sätt så LW känt sig så hotad att hon anmälde honom.. Att de inte ledde till något för SD betyder INTE att det inte har hänt. Jag litar på de "rykten" som kommit fram i tråden av flera skribenter, nu senast av Sh. Holmes att LW både känt sig hotad och att det "finns mer".

Nu räcker det med detta. Det är tjatigt.
Citera
2018-11-13, 15:41
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
//]Hej. Brukar inte skriva så mycket här på FB men då jag har en del kopplingar till området så har detta fall krupit under skinnet på mig! Jag har bara en fundering kring LWs GC-profil. Medlem sedan 10/07/2012 och senast besökt 10/07/2018. Exakt på dagen 6 år emellan och besökt av vem? Kanske varit uppe förut men då har jag tyvärr missat det.//

Plockar upp detta igen då jag inte kan se nåt svar på det. Funderingen är vem som kan gå in och ändra på sidan? Sista besökare den 10/7, och det lär ju knappast vara vem som helst. Då skulle det troligen finnas besökare efter det. Vi här t ex

Är säker på att polisen iallafall har varit inne. Det brukar vara standard när det gäller tekniska utredningsåtgärder.
Då brukar ha/få tillgång till olika inloggningar.

Sen vet vi ju inte om GM haft tillgång till uppgifterna, i och med att de tidigare umgåtts så nära, eller om han har haft kvar hennes mobiltelefon, nedstängd.
Finns ju fortfarande inga säkra uppgifter huruvida hennes mobil åtefunnits eller ej. Finns ju uppgifter om stt den pejlats till skogsområdet i närheten.

Om polisen inte återfunnit Lenas mobil så tror jag (som jag skrivit tidigare) att GM fått med sig Lenas mobil från BP. Men pga av adrenalinppåslag och rädsla att bli sedd har han inte kunnat stanna upp förrän i skydd av mörkret i skogsområdet.

Och det är där och då när han kanske försöker kolla på mobilen för att ev ta bort komprometterande sms som mobilen kopplar upp sig för sista gången, innan han helt stänger av den. Sen tar han sig hem.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-11-13 kl. 15:47.
Citera
2018-11-13, 15:44
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Herregud så du fantiserar.
Och det indikerar på något mysko sätt att han är mördaren?

Jag tror att även du har uppfattat att SD vill göra sken av att LW har umgåtts med honom i smyg.
Citera
2018-11-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det ska bli mycket intressant om/när förundersökningen vid åtalet släpps. Hur många från geovärlden som förhörts, speciellt då de från Järngänget.

Här är andra delen av sierskan blogg, den där geocashing nämns.

http://dahlstrome.blogg.se/2018/may/jag-sag-lena-wesstroms-mordare.html
Kanske var det en broms bloggerskan såg.
Ett foto från SD:s geocachsida.
Lustigt att lägga upp ett sådant foto och bli så förbannad på ett kryp! Jisses vilken AH han är.
http://forumbilder.se/H8MQK/c7c2fa68-7d22-4f09-bc00-ae9398dbadba

http://dahlstrome.blogg.se/2018/may/vem-mordade-lena-wesstrom.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in