2018-11-13, 13:17
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Att SD fortfarande är skäligen misstänkt gärningsmän! Även om det dyker upp en del fantasihistorier här och riktigt avancerade amatörgissningar, mer eller mindre begåvade, så är han fortfarande skäligen misstänkt och det som ligger till grund för det är just all fakta som polisen har som vi inte vet ett dugg om! Jag är helt övertygad om att polisen är kompetent och att när alla analyser är klara så kommer någon få sina sitt brott.
Naturligtvis är han skäligen misstänkt. Min fråga var ställd till 'notknapparen', som har gett uttryck för en personlig övertygelse om att SD är gärningsmannen.
Senast redigerad av Draifos 2018-11-13 kl. 13:56.
Citera
2018-11-13, 13:25
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
B*unzell / In*man (JG's livskamrat) har polis vänner, detta blir intressant.

Bru*nzell: tidigare efternamn, eller?
Citera
2018-11-13, 13:29
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När vi köpte mobil senast, stod IMEI numret på kvittot.

Jo IMIE numret registreras. Annars kan man inte använda sig av fabriksgarantin.
Citera
2018-11-13, 13:43
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ok, så din bild är att det var den sista tiden som LW ville bryta? Efter att HD flyttat och de lagt in om skilsmässa?
Och att orsaken ligger mer på planet "att det inte var spännande mer" än på planet "efter anmälningarna"

Nu har det där med låset börjat falla i glömska för mig. Vet vi när i tid detta skedde?

Och det kan förstås vara som du säger att hon bytte lås för att han vägrade lämna nyckeln (passar ju in på hans stil iö). Samtidigt är det ju ett praktiskt lås för barnen också. Två flugor i en smäll.

Han blev väl desperat när hon också ville lämna honom. Nu var han istället singel och kanske jobbigt klistrigt efterhängsen. Inte något särskilt charmigt drag.

Och det blev kanske till slut för mycket med all denna förlust av kontroll och han började istället bli hotfull och utöva utpressning mot henne, med hennes egna bilder och filmer. Med nyckel till hennes hus hade han fortfarande en viss kontroll. Så nog fan hade jag också bytt lås.

En klassiker. Och då pratar vi inte film, utan deprimerande true crime från Flashback.
Citera
2018-11-13, 13:52
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
De var väl i 18 års åldern så det är väl inte så konstigt att de är ute vid den tiden?

Det jag funderar över är; Hur vet man att de inte hade några mobiler? Polisen vet inte vilka personer det är och de vill tala med dem men uppenbarligen så vet folk att de inte hade några mobiler.

Är det SD som säger att han mött dem och han frågat om att få låna en telefon med svar att de inte hade någon mobil? Jag hade påstått samma sak om jag mött SD på natten. Kan någon förklara vad det är jag missat?

Nä frågeställningen var om tjejerna var muslimer och därför inte fick ha mobiler men då borde de rimligtvis ej heller få vara ute själv den tiden. Alltså om de var strängt hållna hemifrån.

Alltså vi spånade på varför inga mobiler.
Citera
2018-11-13, 13:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Bra sammanställning av indicierna som pekar mot SD. Det här ger en bra helhetsbild.

I tidigare sammanställningar har man även haft med uppgifter om vittnesiakttagelser av SD, och att polisen skulle ha hittat nedblodade kläder i hans bostad och bil. Anses de uppgifterna inte längre vara tillförlitliga, eller har de utelämnats av andra skäl?

Citat:
Naturligtvis. Min fråga var ställd till 'notknapparen', som har gett uttryck för en personlig övertygelse om att SD faktiskt är gärningsmannen.

Jag har svarat dig många gånger på den frågan. Allt det jag har skrivit tidigare gäller ännu.

Ser också hur du använder andras inlägg på ett sätt som de inte avsett. T ex Honans inlägg är säkert inte avsett att visa vilka indicier som finns i fallet?

Hon skriver en bra hypotes om vad som kan ha varit drivkraften och hur det kan ha drivit honom till mordet. Hon avslutar ofta med frågetecken för att visa att det inte är ett indicium, utan en teori om hur det kan förhålla sig.

Du vänder det man skriver emot inte bara skribenten, utan använder det emot "oss" som håller SD som trolig gm, genom att definiera det som en sammanställning av indicier.

.
Citera
2018-11-13, 14:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Du vänder det man skriver emot inte bara skribenten, utan använder det emot "oss" som håller SD som trolig gm, genom att definiera det som en sammanställning av indicier.
Förlåt, det var inte min avsikt. Jag ville bara hjälpa till med en sammanställning.
Citera
2018-11-13, 14:02
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Bru*nzell: tidigare efternamn, eller?
Precis
Citera
2018-11-13, 14:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Förlåt, det var inte min avsikt. Jag ville bara hjälpa till med en sammanställning.

Ok, ursäkta att jag brusade upp.
Ja, det är en bra sammanställning, men inte byggd på indicier.

Så här skrev jag redan 11/6. Efter det har vi fått en del ny info från MV i tråden. Även ett och annat som har kommit upp i tråden tycker jag stärker min tro ännu mer att SD är gärningsmannen. Ensam sådan:

https://www.flashback.org/sp64305145
Citera
2018-11-13, 14:32
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Allvarligt?
Detta är inte en frisk person som skriver det där.
Jag tycker att du är lite snabb att döma. Dahlström har väl på samma sätt som dig en stark tro om att SD är gärningsmannen, men ingen av er lyckas väl argumentera särskilt övertygande för den här uppfattningen.

Citat:
Ok, ursäkta att jag brusade upp.
Ja, det är en bra sammanställning, men inte byggd på indicier.

Så här skrev jag redan 11/6. Efter det har vi fått en del ny info från MV i tråden. Även ett och annat som har kommit upp i tråden tycker jag stärker min tro ännu mer att SD är gärningsmannen. Ensam sådan:

https://www.flashback.org/sp64305145
Det kan vara lite vanskligt att bilda sig en uppfattning utifrån anonyma uppgifter.
Senast redigerad av Draifos 2018-11-13 kl. 14:41.
Citera
2018-11-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om polisen har koll på alla mobiler som rört sig i området lär de ju kunna säga att de två tjejerna de inte haft några. Påslagna i vart fall.

Ja, om tjejerna existerar och hade haft någon mobil påslagen så borde de ha kunnat spåras.
Citera
2018-11-13, 14:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tycker att du är lite snabb att döma. Dahlström har väl på samma sätt som dig en stark tro om att SD är gärningsmannen, men ingen av er lyckas argumentera särskilt väl för den egna uppfattningen.

Det kan vara lite vanskligt att bilda sig en uppfattning utifrån anonyma uppgifter.

Att ta upp en religiöst persons grubblerier, och jämföra det med det jag har skrivit i tråden?
Du vet mycket väl att jag tror som väldigt andra många att polisen har mer än vad vi vet. Det har t om även EGT skrivit. Vad detta är vet vi inte.

Detta är en tråd, där vi spekulerar. Jag försöker hålla isär det vi vet (vilket inte är mycket, men det viktigaste är ju ändå att vi vet att mgm är den som är den skäligen misstänkta för mordet och de bevis man har pekar efter flera månader ännu på honom; har inte minskat och har inte börjat peka åt annat håll (någon annan)) och det vi får genom tråden.

Och ja, jag tror på MV.
Jag tror även på en del som vissa skribenter i tråden skriver, tex flixa, 18carat, rosenrasande m fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in