Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Jag håller med om att det är en intressant politisk fråga. Men varför är det bara borgerliga politiker som får diskutera frågan i Agenda? De har sänt ett halvdussin avsnitt om just regeringsfrågan och i inte ett enda av dem har en socialdemokrat, vänsterpartist, miljöpartist eller sverigedemokrat fått uttala sig. Programmets ensidiga fokus på de fyra allianspartierna gör det vinklat. Märk väl att jag nämnde Sverigedemokraterna för även det partiet låter inte Agendaredaktionen få komma till tals.
Det bär mig emot att ta SVT i försvar, men ibland handlar det om att vissa inte vill ställa upp eller ställer orimliga villkor för att göra det. Det klagas till exempel på att Tino Sanandaji inte bjuds in till debatter, men sanningen är att SVT faktiskt försöker men andra vägrar debattera mot honom. Det är ett givetvis ett gigantiskt underbetyg till alla de som kritiserar honom på Twitter (Bjereld, Arnstad, Lindberg etc) och sen inte vågar möta honom, men SVT är inte den felande parten i det fallet.
Vad gäller regeringsdiskussionen kan man också tolka det som att SVT fokuserar på allianspartiernas splittring och problem medan man inte gör samma sak åt andra hållet. Se till exempel hur man aldrig tar upp hur S använde VPK som stödparti under hela Moskvatiden, eller det faktum att hundratusentals socialdemokrater stödröstade på dem med partiledningens goda minne. Ingen beröringsskräck där inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Titta gärna på intervjun med EBT. Han lägger huvudet på sned som en liten pojke, drömmer sig bort i hennes djupa bruna ögon och nickar instämmande i allt hon säger.
Ibland används det som ett trick för att få intervjuobjektet att slappna av och sänka garden, men Holmberg kanske helt enkelt är förtrollad av Ebba?
Vore inte första gången det händer i så fall. Det finns historier från 70-talet om hur den antirojalistiska journalistmobben blev helt spak när Silvia (som var en solklar tiopoängare; kolla gamla bilder) uppenbarade sig. Kvinnlig sexualitet är ett underskattat maktmedel.