Citat:
Ursprungligen postat av
Jonas928
Säkrast är att du pratar med din A kassa. Och viktigt att du inte tror att Facket och A kassan hör ihop, även om dom har samma namn o logga.
Jag vill minnas att du försäkrar på heder och samvete att du inte t.ex. studerat under tiden för A kassa. Det kommer i så fall att komma surt efter, med krav om återbetalning.
Att fuska till sig ersättningar är något av det lägsta man kan göra. Det är bara något över pedofili och barnporr.
Men ring o prata med A kassan, det finns folk som fått OK och det är människor som jobbar där. Men att försöka lura dom, då är det stor risk att det kommer att gå åt skogen för dej.
Jag har inga planerar på att studera så länge jag tar ersättning från a-kassan och skulle jag ej få ett jobb så ser jag mina studier som en sysselsättning utan inblandning av a-kassan och deras ersättningar, den dagen jag eventuellt börjar studera så kommer jag att ta ersättning från CSN istället och inte från a-kassan på något sätt.
Får väl ringa dem själva och prata antar jag men tänkte om någon gjort/varit med om samma tankebanor.