2018-11-13, 10:11
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba33
Nu är mitt blodtryck hyfsat lågt igen tror jag, så nu ska jag svara på varför jag är så övertygad eftersom jag fått den frågan tidigare.

När jag var 4 år väckte mina föräldrar mig på natten och jag såg när Neil tog sitt berömda steg. Efter det kollade jag på alla dessa månpromenader och uppfiskningar av astronauter som låg och flöt i kapslarna i Stolla Havet och jag tyckte redan då att vissa aspekt av tv-sändningarna var märkliga.
Men jag tänkte inte så mycket på det förens jag för ca 20 år sedan läste ordinära diffar på universitetet och insåg hur svårt det är att styra något utan ett medium och roder.

Men bevisen fanns ju?
Senare fick jag veta att även ryssarna har speglar på månen så där sprack det beviset...

Men alla radioamatörer och observatorium som följde raketerna?
Även där fick jag veta att ingen hade följt månlandaren ner och upp, så få sprack det också.

Nu började jag sätta mig in i det på allvar och döm om min förvåning när jag till slut insåg att allt var fejk!

Jag kollade allt filmmaterial, lyssnade på alla intervjuer och lade märke till alla referenser ifrån Kubrick. Även om Stanley inte gjorde filmerna så såg han givetvis att dom använde hans teknik.

Nu flera år senare erkänner NASA själva att tekniken inte finns längre, berömda fotografer säger att fotografierna är fejk, matematiker och professorer i fysik säger att allt var fejk...

Så jag är helt och fullt övertygad.
Med all denna information borde det inte finnas den minsta svårighet för dig att svara på de tekniska frågor du har fått om vad det är som är så omöjligt med att docka i omloppsbana som du ju så tvärsäkert har hävdat. Gör det nu. Dvs ta fram tekniska data och beräkningar. Visa med siffror. Eller ge dig om iaf just det. De som argumenterar emot dig HAR ju iaf lagt fram ett väldigt starkt case. Du har inte visat någonting öht, bara tomma påståenden om att det inte går.
Citera
2018-11-13, 10:39
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Nej.
Men den kanske kommer falsifieras så småningom men det lär dröja några hundra år.

Det som hände 1969 var ett spektakel så långt ifrån vetenskap som man kan komma.

Men eftersom du har bestämt dig för att dom ganska dåligt fejkade filmerna och fotona är äkta, att astronauternas motsägelser inte är konstiga, att tekniken som aldrig redovisats och nu är borta är oviktigt, att faktumet att ingen kunnat ta sig längre än 60 mil från jorden varken förr eller senare är en bagatell i sammanhanget, att mannen som skrev en 500 sidor tjock redovisning om alla brister i Apolloprogrammet dog på ett järnvägsspår 2 veckor efter att han lämnat in rapporten inte är något konstigt alls, att den mest kritiske av alla astronauterna och den som var bestämd skulle vara den förste som gick på månen dog i en brand under en övning var en ren olyckshändelse osv osv osv...då kan jag inte påverka dig att tro något annat.
Och jag vill egentligen inte påverka dig heller.

Var och en blir salig på sin tro 😊
Jo det sägs ju så, var och en är salig i sin tro. Du är ett skolboksexempel på detta och precis som alla andra foliehattar så väljer du ut de "bevis" som passar din tro.

Visst var det ett spektakel, det var ju ändå fråga om rymdkapplöpning. Icke desto mindre är det en av mänsklighetens största bedrifter när det begav sig. Det är inte fejk. Landningsplatserna finns kvar på månen med fotspår och allt och har fotograferats på senare tid av satelliter. Vill någon åka dit och landa för att se bevisen är det fritt fram. Frågan är bara vad det ska tjäna till enorma kostnader bara för att få tyst på den lilla gruppen foliehattar du tillhör.

Själv var jag tonåring när de landade.
Citera
2018-11-13, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Med all denna information borde det inte finnas den minsta svårighet för dig att svara på de tekniska frågor du har fått om vad det är som är så omöjligt med att docka i omloppsbana som du ju så tvärsäkert har hävdat. Gör det nu. Dvs ta fram tekniska data och beräkningar. Visa med siffror. Eller ge dig om iaf just det. De som argumenterar emot dig HAR ju iaf lagt fram ett väldigt starkt case. Du har inte visat någonting öht, bara tomma påståenden om att det inte går.
Det är omöjligt eftersom all telemetri är borta.
Puts väck. Gone with the wind.
Och jag har aldrig påstått att det är omöjligt att docka i omloppsbana.
Senast redigerad av Bubba33 2018-11-13 kl. 11:32.
Citera
2018-11-13, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jo det sägs ju så, var och en är salig i sin tro. Du är ett skolboksexempel på detta och precis som alla andra foliehattar så väljer du ut de "bevis" som passar din tro.

Visst var det ett spektakel, det var ju ändå fråga om rymdkapplöpning. Icke desto mindre är det en av mänsklighetens största bedrifter när det begav sig. Det är inte fejk. Landningsplatserna finns kvar på månen med fotspår och allt och har fotograferats på senare tid av satelliter. Vill någon åka dit och landa för att se bevisen är det fritt fram. Frågan är bara vad det ska tjäna till enorma kostnader bara för att få tyst på den lilla gruppen foliehattar du tillhör.

Själv var jag tonåring när de landade.
Och ändå reagerade du inte på konstigheterna?
Citera
2018-11-13, 12:04
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Det är omöjligt eftersom all telemetri är borta.
Puts väck. Gone with the wind.
Och jag har aldrig påstått att det är omöjligt att docka i omloppsbana.
Du har ju påstått att rörelserna i filmerna på dockning är omöjliga och jämfört med effekterna i en av de värsta kalkonfilmerna.

Visa nu lite med siffror vad det omöjliga består i. Det har ju de andra gjort väldigt övertygande imho. Du har liksom inte kontrat med någonting alls av värde. Så här långt har du inget case.

SIFFROR.
Citera
2018-11-13, 12:09
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Nu är mitt blodtryck hyfsat lågt igen tror jag, så nu ska jag svara på varför jag är så övertygad eftersom jag fått den frågan tidigare.

När jag var 4 år väckte mina föräldrar mig på natten och jag såg när Neil tog sitt berömda steg. Efter det kollade jag på alla dessa månpromenader och uppfiskningar av astronauter som låg och flöt i kapslarna i Stolla Havet och jag tyckte redan då att vissa aspekt av tv-sändningarna var märkliga.
Men jag tänkte inte så mycket på det förens jag för ca 20 år sedan läste ordinära diffar på universitetet och insåg hur svårt det är att styra något utan ett medium och roder.

Men bevisen fanns ju?
Senare fick jag veta att även ryssarna har speglar på månen så där sprack det beviset...

Men alla radioamatörer och observatorium som följde raketerna?
Även där fick jag veta att ingen hade följt månlandaren ner och upp, så få sprack det också.

Nu började jag sätta mig in i det på allvar och döm om min förvåning när jag till slut insåg att allt var fejk!

Jag kollade allt filmmaterial, lyssnade på alla intervjuer och lade märke till alla referenser ifrån Kubrick. Även om Stanley inte gjorde filmerna så såg han givetvis att dom använde hans teknik.

Nu flera år senare erkänner NASA själva att tekniken inte finns längre, berömda fotografer säger att fotografierna är fejk, matematiker och professorer i fysik säger att allt var fejk...

Så jag är helt och fullt övertygad.
Jag har träffat och känner en hel del fysiker och matematiker men hittills aldrig någon som påstår att månlandningarna var fejk. Vilka tänker du på? Namn pls.
Citera
2018-11-13, 12:10
Bannlyst
Citat:
Du har ju påstått att rörelserna i filmerna på dockning är omöjliga och jämfört med effekterna i en av de värsta kalkonfilmerna.

Visa nu lite med siffror vad det omöjliga består i. Det har ju de andra gjort väldigt övertygande imho. Du har liksom inte kontrat med någonting alls av värde. Så här långt har du inget case.

SIFFROR.
Jag menar att den exakthet som landaren vrider sig med, och tvärstannar med, är omöjlig.
Jag har inga siffror och kan inte räkna på det, så jag säger också att jag genast ändrar min uppfattning angående just detta faktum om någon visar en liknande film där en dockning sker med samma tvära svängar och tvärstopp.
Citera
2018-11-13, 12:20
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Jag menar att den exakthet som landaren vrider sig med, och tvärstannar med, är omöjlig.
Jag har inga siffror och kan inte räkna på det, så jag säger också att jag genast ändrar min uppfattning angående just detta faktum om någon visar en liknande film där en dockning sker med samma tvära svängar och tvärstopp.

Du kan ta vilken film som helst som visar en dockning i 6 fps.
Resultatet blir givetvis till synes tvära svängar och tvärstopp.

Jag skulle faktiskt tro att dina modefotografer skulle hålla med även om de inte vet ett smack om film.

https://www.youtube.com/watch?v=fF0HzHwS4Kk
Citera
2018-11-13, 12:38
Bannlyst
Citat:

SIFFROR.
Jag kan inte. Jag vet inte hur det skulle gå till att lyckas tvärstoppa något i rymden utan att få spinn, tillbakarotation eller ickestopp.
Citera
2018-11-13, 12:42
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Jag kan inte. Jag vet inte hur det skulle gå till att lyckas tvärstoppa något i rymden utan att få spinn, tillbakarotation eller ickestopp.
Så allt som du inte vet själv hur man gör anser du vara omöjligt rent principiellt!?
Du litar blint på vad en "fotoexpert" säger om vissa bilder, men du skulle inte alls lyssna på vad en oberoende fysiker säger om detta!? Går det att visa begreppet "confirmation bias" tydligare än att följa ditt resonemang?!
Citera
2018-11-13, 12:45
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
De andra har räknat och tagit fram tekniska data utifrån bl a vad som är känt om bildhastigheten i kamerorna och prestanda för styrsystemet. Du har precis ingenting att komma med, bara tomma ord om att det är omöjligt. Det övertygar verkligen inte. Vad är ditt case?
Citera
2018-11-13, 12:48
Medlem
Citat:
Jag har hittat några andra videos, men dom visar inte "samma tvära svängar och tvärstopp".
Och skälet är rimligen att dessa videos har bättre överensstämmelse mellan frame-rate för in- resp. uppspelning.
Man hittar dessa videos via enkel googling om man har åtminstone normal begåvning och intresse!
Har du?

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in