Citat:
Ursprungligen postat av
Bbobi
Spelar väl ingen roll då olika bolag har olika produkter. Ska väl inte gå så långt att vi börjar gämföra bolag som faktiskt konstant kommer ut med nya produkter alla vill ha och Anoto. Inom alla brancher finns det mer och mindre attraktiva bolag. Man kan väl inte rättsfärdiga ett mindre attraktivt bolags värdering med ett attraktivts?
Som jag sagt tidigare så kan jag förstå potentialen för nichade marknader men ingenting en privatperson kommer ha någon nytta av och därför är potentialen begränsad.
Varför ska jag skriva med en penna när jag med min röst kan få min telefon att ta samma notering utan manuell input? En onödig extra gadget att bära mig med. Om jag inte blir döv. Men även då skriver jag lika fort på en telefon som en penna. Eller kanske snabbare.
Men du får gärna förklara för mig var denna framtida hype kommer handla om. Gillar man att jämföra med FPC så fanns det tex datorer med sensorer kanske 20år innan det blev något stort på den privata marknaden. Men det handlade ju ändå om en automatisering. En penna automatiserar inte mycket med tanke på var utveckningen ligger.
Ska väl säga att jag inte följer Anoto vidare noga men tittar in i tråden med jämna mellanrum och det är alltid mycket potential men ingen som kan övertyga om varför.
Ska inte ens försöka övertyga dig om ngt men du hakar väldigt mkt på pennan och avsiktligt troligen och vill missa det stora hela och geniala i tekniken. Pennorna börjar redan förvisso redan bära den underliggande rörelsen vilket känns riktigt bra,speciellt med återkommande intäkter och nya användningsområden som ploppar upp titt som tätt.
Privatpersoner är inget Anoto ens satsar seriöst på som du trycker på dessutom,de vill ha stora kunder som beställer volymer.
ADNA är dock den som kan komma att lyfta bolaget till nått riktigt stort om man får det som standard inom anti counterfeit och AI.
Att Japans största företag inom tryck för säkerhet inom många konsument och värdepappersområden tar sig an tekniken så kan man ana vart det barkar nu när det mesta inom konsumentvaror och säkerhet ska digitaliseras och anpassas till AI mm
Men som sagt,stay out om man ser bara pennorna som huvudsatsning i bolaget. Där är nog R/R inte lika attraktivt.