2018-11-13, 09:02
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Undrar om det är sådan här "kurragömmalek" SD (och ev JG) håller på med gentemot utredarna också?

Tror och hoppas att dom (utredarna) är smartare än så!

Kanske är herrarna ute och letar efter en smart kompis till lag-geo... Du ligger illa till

Ja jag hoppas verkligen att polisen vänder på varenda sten. Och inte avfärdar geocachingen som bara en bisak utan kollar loggar för datum och eventuella diskrepanser.

Dom har ju redan det trogna järngänget. Det verkar vara ett tajt gäng. Där idkas det nog såväl inbördes beundran som stöttning i alla dess former.

Citat:
Och då är det väl inte konstigt om de även kollar lite på de närmaste geovännerna, dvs de som SD och HD reser med och geocachar mest frekvent med. Vem vet, kanske någon av dessa vet mer och kan tillföra utredningen något.
T.ex
geonick YankeeDude (Jerry Gr*y)
geonick: PeterGabrio (Pet*r Norén)
geonick: ”masesas_” (S*ra Selling)

Citat:
Och här har vi Järngänget:
HerrTeamDavidsson, Systerhax, YankeeDude, PeterGabrio, masesa_

JG/YankeeDudes Facesida
JG/YankeeDudes Geosida

PeterGabrios Geosida
PeterGabrios Facesida

masesa_ Geosida
masesa_ Facesida

Systerhax Geosida
SDs Geosida
Citera
2018-11-13, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag var inte där hela tiden, men ingen tyst minut under "inlåsningen" iaf. Jag väntade på det men det kom aldrig.
Kort info, hade jag minsta tvekan om att SD är skyldig så har jag det inte längre.
LW hade sagt till en bekant inte så långt innan mordet " Om något skulle hända mig..." då i hänvisning till SD
Var det flera tillfällen då alla var samlade (tänker om det bästa tillfället var då vid "inlåsningen")??
Citera
2018-11-13, 09:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
SD är inte bra på att manipulera bilder. Se hur JG saknar skugga och hur bron lyser igenom ena benet.
http://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3109fd3e-099e-46ea-8cff-d361312ec321.jpg

Nu är jag inte någon som helst expert på fotografering, men kan inte detta bero på den långa slutartiden?
För man måste ju ändå fråga sig vad motivet skulle vara att behöva lägga ner så mycket tid på att redigera bilder (som dessutom blir kassa). Och man skulle ju kunna nöja sig utan bilder, eller endast någon?
Citera
2018-11-13, 09:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är jag inte någon som helst expert på fotografering, men kan inte detta bero på den långa slutartiden?
För man måste ju ändå fråga sig vad motivet skulle vara att behöva lägga ner så mycket tid på att redigera bilder (som dessutom blir kassa). Och man skulle ju kunna nöja sig utan bilder, eller endast någon?

Nej det vore väldigt dumt att redigera. Det skulle kunna upptäckas och bli det ultimata beviset på deras fusk.

Bättre gå ut och ta riktiga bilder någonstans. Svårare att bevisa fusk där.
Citera
2018-11-13, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja jag hoppas verkligen att polisen vänder på varenda sten. Och inte avfärdar geocachingen som bara en bisak utan kollar loggar för datum och eventuella diskrepanser.

Dom har ju redan det trogna järngänget. Det verkar vara ett tajt gäng. Där idkas det nog såväl inbördes beundran som stöttning i alla dess former.
Jag har stor tilltro till polisen och att dom nog gör sitt jobb... och bland geo-folk har dom nog en hel del att fundera på.
Dessutom får dom (som jag tror) mycket info/hjälp från denna tråd... från båda sidorna vad gäller SD.

Inte undra på att det tar sin tid och låt det så göra... huvudsaken är att en GM blir fast!
Citera
2018-11-13, 09:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
MGM - en svag liten kille som ville bli superman för att mamma inte såg honom när han var liten?

Kränkt när LW förlöjligade honom med att kalla honom för Tummetott?

Provocerad av att LW började träffa andra och mer framgångsrika män?

Övergiven av både LW och HD.

Livet rämnade - hämnden ruvar?

Mordplanen accelererar - LW ska på resa med JH?

Mördar - får det till att LW blev galen och att han tog bort hindret för HD:s och flickornas skull?

Ensam, så ensam - måste synas, bli sedd på nätet och irl på event?

Söker effekt och njuter av att bli uppmärksammad som MGM och att han faktiskt är GM?

Skapar gåtor och leker med polisen?

Vet innerst inne att dagarna i frihet skrider mot sitt slut?
Bra sammanställning av indicierna som pekar mot SD. Det här ger en bra helhetsbild.

I tidigare sammanställningar har man även haft med uppgifter om vittnesiakttagelser av SD, och att polisen skulle ha hittat nedblodade kläder i hans bostad och bil. Anses de uppgifterna inte längre vara tillförlitliga, eller har de utelämnats av andra skäl?
Citera
2018-11-13, 09:28
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag var inte där hela tiden, men ingen tyst minut under "inlåsningen" iaf. Jag väntade på det men det kom aldrig.
Kort info, hade jag minsta tvekan om att SD är skyldig så har jag det inte längre.
LW hade sagt till en bekant inte så långt innan mordet " Om något skulle hända mig..." då i hänvisning till SD

DET var intressant.
Höll på att missa den sista otroligt viktig meningen.

När fick du vetskap om detta?
Det har väl förmodligen kommit till polisens kännedom.
Inget bevis, men ytterligare en indikation på att LW kände att SD är farlig.

Förstår om du inte vill/kan berätta mer om det, men frågar ändå.
Till vem sa hon detta?
Citera
2018-11-13, 09:30
Medlem
Handlrs avatar
Han har inte skrivit något om sin syster Anna som nyligen fyllde år ? - 19771110.
YankeeDude : "Till alla flickor vi har försakat..."
Citera
2018-11-13, 09:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Är JG med och leker för att han är trofast som en hund, eller...?
Var hans "sorg" spel för galleriet den 19:e maj när han var så snabb med att lägga ut bild endast några timmar efter att Lena hittats?
http://forumbilder.se/H6TA6/52367be4-23e9-4264-a4f6-b39b22c7f3ec

Ja man kan ju verkligen ha sina dubier kring hur pass chockad JG var över detta. Det verkar vara mycket spel och manegekrattande i dessa kretsar.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-11-13 kl. 09:54.
Citera
2018-11-13, 09:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
SD är inte bra på att manipulera bilder. Se hur JG saknar skugga och hur bron lyser igenom ena benet.
http://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3109fd3e-099e-46ea-8cff-d361312ec321.jpg

Ja det var uselt jobb!
Hoppas polisen är lika uppmärksamma som du och GilGrissom!

Och vad var meningen med detta behov av retuschering? Har jagmissat nåt (har inte haft möjlighet att läsa nattens inlägg)?
Citera
2018-11-13, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja man kan ju verkligen ha sina dubier kring hur pass chockad JG var över detta. Det verkar vara mycket spel och manegekrattande i dessa kretsar. Jag tycker han ser glad och nöjd ut på bilden.
Notera de leende ögonen.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/svenskamerikanen-jerry-jag-ar-i-chock
Fattar inte riktigt vad Du syftar på... bilden är från 2016 i samband med valet i USA... vet inte om han ser så glad ut direkt...

Kanske jag är lite besviken... trodde det fanns en bild på honom i samband med att han beklagade dödsfallet på Lena.
Citera
2018-11-13, 09:49
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Han har inte skrivit något om sin syster Anna som nyligen fyllde år ? - 19771110.
YankeeDude : "Till alla flickor vi har försakat..."

Tackar för den,
Dom tror att dom är så smarta och finurliga. Det kommer till slut bli deras fall :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in