"I'm truly sorry Svegrim that I didn't feel comfortable coming to this immaculate GIFF event. Good to hear that my fears were not realized and that almost everyone behaved themselves.
Caches ya later"
Intressant hur HTD i den första texten/spoilern skriver om att köra texten i translator. Helt oskyldigt och naturligt i sammanhanget men jag tänkte genast på översättningsproblemen här i tråden.
Ja det var ju en himla intressant iakttagelse.
Det händer så mycket konstiga saker i just denna tråd. Och det är synd att det finns skribenter som skrämts bort härifrån.
Måtte det snart komma avgörande analyssvar som placerar en misstänkt mördare där han hör hemma. Den här utdragna utredningen är olidligt för Lenas nära och kära men även för allmänheten.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-11-12 kl. 12:43.
Eller så har han mer sunt förnuft än sin "vän".
Man kan hoppas att han avrått honom att gå dit.
Då menar jag inte bara för att det inte ska bli bråk.
Utan för att det är respektlöst.
Respektlöst mot LW, mot HD och sina barn, mot geocaching kompisarna, även mot sin egna "vänner" och t om mot sig själv.
Men det verkar han inte varken förstå eller ta hänsyn till.
Han skulle ju kunna tänka så här:
Jag vill, jag har rätt till att gå på vad jag vill. Ingen har rätt att tala om för mig vad jag ska göra. Och jag är ännu inte dömd, men ändå skäligen misstänkt för mord.
- Om han är oskyldig/oskyldig borde han tänka så här:
Det finns vänner till LW där, det finns många där som undrar om jag är den skyldige. Det kan ju förstås se konstigt ut om jag inte deltar, men jag måste också visa lite hänsyn nu. Det känns säkert inte så bekvämt för en del om jag kommer. Och faktiskt känns det inte så bekvämt att gå för mig heller när andra tittar misstänksamt. Jag väntar lite den närmaste tiden och ser hur allt löper ut...Jag hinner vara med på fler event när det lugnat ner sig.
- Om han är skyldig tror jag att han kan tänka så här:
Det finns vänner till LW där, det finns många där som undrar om jag är den skyldige. Det kan ju se konstigt ut om jag inte deltar, men jag behöver inte visa hänsyn nu. Jag bryr mig inte om de om de tittar snett på mig. Man är att betrakta som oskyldig tills man blir dömd och jag har rätt att delta i vad jag vill. Om det är någon som känner sig obekväm med det, kan de ju stanna hemma. Jag vill inte missa något.
No EGT has witnessed or confirmed anything regarding Stefan and Lena about any sexual relationship you must have misunderstood. Leave outside Stefan and Hanna are finally living in a warm and happy marriage that is magical
Detta är sjukt! Lena är mördad. Jag tror inte Stefan och Hanna är lyckliga.
No EGT has witnessed or confirmed anything regarding Stefan and Lena about any sexual relationship you must have misunderstood. Leave outside Stefan and Hanna are finally living in a warm and happy marriage that is magical
Du påminner MYCKET om andra SURA frukter och bär!
Att du har fått ett nytt konto med ett mycket snarliknande namn som någon annan (som blev helt bannlyst om jag inte minns fel?)
Magical, det vet vi var det användes, och att du använder det på det sätt du gör tyder på att du är ett troll, så någon inblick på riktigt har du inte.
Dessutom har du FEL:
EGT 26/9
[...]"Men jag ska bara säga att dom hade en sexuell relation. Jag vet inte dock när denna skulle påbörjats, vissa säger sex år sedan, men jag vet inte."[...]
Eller så har han mer sunt förnuft än sin "vän".
Man kan hoppas att han avrått honom att gå dit.
Då menar jag inte bara för att det inte ska bli bråk.
Utan för att det är respektlöst.
Respektlöst mot LW, mot HD och sina barn, mot geocaching kompisarna, även mot sin egna "vänner" och t om mot sig själv.
Men det verkar han inte varken förstå eller ta hänsyn till.
Han skulle ju kunna tänka så här:
Jag vill, jag har rätt till att gå på vad jag vill. Ingen har rätt att tala om för mig vad jag ska göra. Och jag är ännu inte dömd, men ändå skäligen misstänkt för mord.
- Om han är oskyldig/oskyldig borde han tänka så här:
Det finns vänner till LW där, det finns många där som undrar om jag är den skyldige. Det kan ju förstås se konstigt ut om jag inte deltar, men jag måste också visa lite hänsyn nu. Det känns säkert inte så bekvämt för en del om jag kommer. Och faktiskt känns det inte så bekvämt att gå för mig heller när andra tittar misstänksamt. Jag väntar lite den närmaste tiden och ser hur allt löper ut...Jag hinner vara med på fler event när det lugnat ner sig.
- Om han är skyldig tror jag att han kan tänka så här:
Det finns vänner till LW där, det finns många där som undrar om jag är den skyldige. Det kan ju se konstigt ut om jag inte deltar, men jag behöver inte visa hänsyn nu. Jag bryr mig inte om de om de tittar snett på mig. Man är att betrakta som oskyldig tills man blir dömd och jag har rätt att delta i vad jag vill. Om det är någon som känner sig obekväm med det, kan de ju stanna hemma. Jag vill inte missa något.
Du skriver så klokt och tror de flesta skulle diskutera som du skriver.
Försöker komma på någon i min vänskaps/släktkrets som skulle gjort annorlunda.
Den enda rebellen som skulle kunna vara lite tvärtom på pin tji är jag själv men jag har vett nog för att veta när det lämpar sig eller inte.
Vad är det för ärende du tänker på som en åklagare har hand om? De två polisanmälningarna efter bråket?
Inlägget syftar nog på ärendet i Sundsvall.
Konferens spårade ur på hotell – polisen larmades om misshandel
När en större samling personer hade konferens på ett hotell i Sundsvall i lördags ska det enligt en polisanmälan slutat i en misshandel.
Av okänd anledning ska en man i 50-årsåldern ha tagit tag i en annan mans jacka och sedan kastat ner honom på golvet på eventet, inför en samling vittnen.
Det här blir ju bara mer och utbroderat! Hur står det till med faktagranskningen? Det är väl bara att kontakta polisen eller tingsrätten och inhämta information.
Efter kontakt med polisen har jag idag fått fram dessa uppgifter:
————————— Södra Berget, inkom samtal lördag 3 november kl 17:30
Geochatching plats
Polis kom till plats
Misshandel upprättad.
Den som påstås blivit misshandlad har anmält.
Den som anklagats har gjort motanmälan.
Namn på personer uppgavs inte.
Polisen patrull lämnar platsen.
Ingen gripen
Ingen frihetsberövad
Ingen vård
Inga skador
Inga tillhyggen
—————————
Ja detta låter ju inte riktigt som en del andras mer dramatiska versioner, fulla med fetade ord och versaler.
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Inlägget syftar nog på ärendet i Sundsvall.
När en större samling personer hade konferens på ett hotell i Sundsvall i lördags ska det enligt en polisanmälan slutat i en misshandel.
Av okänd anledning ska en man i 50-årsåldern ha tagit tag i en annan mans jacka och sedan kastat ner honom på golvet på eventet, inför en samling vittnen.
Misstänkte det. Om det ens inletts en förundersökning så kommer den ändå inte drivas av en åklagare, då det rör ett mindre allvarligt brott. Så en del fel där hos Reimer.