2018-11-12, 11:29
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Det äldre vittnet, tanten?
Att @Rosenrasande tror att det har med det här mordet att göra.
Citera
2018-11-12, 11:37
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Död kvinna (kanske den försvunna 77åringen?) Hittat i vattnet i centrala Örebro. Hoppas ingen koppling till detta.

Menar du tantvittnet i det här fallet? Hon är väl inte försvunnen, polisen har hittat och pratat med henne.

Dessutom finns ingen misstanke om brott enligt polisen i dödsfallet i vattendraget.
Citera
2018-11-12, 12:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Han förklarar sig såhär:

"I'm truly sorry Svegrim that I didn't feel comfortable coming to this immaculate GIFF event. Good to hear that my fears were not realized and that almost everyone behaved themselves.
Caches ya later"

Utan ryggrad, eller hur var det?

Borde han inte ha varit där och skyddat
sin vän?
Citera
2018-11-12, 12:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Intressant hur HTD i den första texten/spoilern skriver om att köra texten i translator. Helt oskyldigt och naturligt i sammanhanget men jag tänkte genast på översättningsproblemen här i tråden.

Ja det var ju en himla intressant iakttagelse.
Det händer så mycket konstiga saker i just denna tråd. Och det är synd att det finns skribenter som skrämts bort härifrån.

Måtte det snart komma avgörande analyssvar som placerar en misstänkt mördare där han hör hemma. Den här utdragna utredningen är olidligt för Lenas nära och kära men även för allmänheten.
Senast redigerad av T34Panzer 2018-11-12 kl. 12:43.
Citera
2018-11-12, 13:02
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Utan ryggrad, eller hur var det?

Borde han inte ha varit där och skyddat
sin vän?

Eller så har han mer sunt förnuft än sin "vän".
Man kan hoppas att han avrått honom att gå dit.

Då menar jag inte bara för att det inte ska bli bråk.
Utan för att det är respektlöst.
Respektlöst mot LW, mot HD och sina barn, mot geocaching kompisarna, även mot sin egna "vänner" och t om mot sig själv.

Men det verkar han inte varken förstå eller ta hänsyn till.

Citera
2018-11-12, 14:09
Medlem
Asynjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraviochsolen
No EGT has witnessed or confirmed anything regarding Stefan and Lena about any sexual relationship you must have misunderstood. Leave outside Stefan and Hanna are finally living in a warm and happy marriage that is magical

Detta är sjukt! Lena är mördad. Jag tror inte Stefan och Hanna är lyckliga.
Citera
2018-11-12, 14:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraviochsolen
No EGT has witnessed or confirmed anything regarding Stefan and Lena about any sexual relationship you must have misunderstood. Leave outside Stefan and Hanna are finally living in a warm and happy marriage that is magical

Du påminner MYCKET om andra SURA frukter och bär!
Att du har fått ett nytt konto med ett mycket snarliknande namn som någon annan (som blev helt bannlyst om jag inte minns fel?)

Magical, det vet vi var det användes, och att du använder det på det sätt du gör tyder på att du är ett troll, så någon inblick på riktigt har du inte.

Dessutom har du FEL:

EGT 26/9
[...]"Men jag ska bara säga att dom hade en sexuell relation. Jag vet inte dock när denna skulle påbörjats, vissa säger sex år sedan, men jag vet inte."[...]

https://www.flashback.org/sp65371237

MATA INTE TROLLET!
Citera
2018-11-12, 14:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Förmodligen att klappmongot som inte kunde sköta sig uppe i Sundsvall betedde sig som en idiot igen men inte fick något gehör för sina dumheter.

Hoppas att åklagaren som har hand om det ärendet tar i med hårdhandskarna med den dumme fan, rätt ska skipas i en rättssal inte med knytnävar.

Vad är det för ärende du tänker på som en åklagare har hand om? De två polisanmälningarna efter bråket?
Citera
2018-11-12, 15:19
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eller så har han mer sunt förnuft än sin "vän".
Man kan hoppas att han avrått honom att gå dit.

Då menar jag inte bara för att det inte ska bli bråk.
Utan för att det är respektlöst.
Respektlöst mot LW, mot HD och sina barn, mot geocaching kompisarna, även mot sin egna "vänner" och t om mot sig själv.

Men det verkar han inte varken förstå eller ta hänsyn till.

Du skriver så klokt och tror de flesta skulle diskutera som du skriver.

Försöker komma på någon i min vänskaps/släktkrets som skulle gjort annorlunda.

Den enda rebellen som skulle kunna vara lite tvärtom på pin tji är jag själv men jag har vett nog för att veta när det lämpar sig eller inte.
Citera
2018-11-12, 15:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad är det för ärende du tänker på som en åklagare har hand om? De två polisanmälningarna efter bråket?
Inlägget syftar nog på ärendet i Sundsvall.
Konferens spårade ur på hotell – polisen larmades om misshandel

När en större samling personer hade konferens på ett hotell i Sundsvall i lördags ska det enligt en polisanmälan slutat i en misshandel.

Av okänd anledning ska en man i 50-årsåldern ha tagit tag i en annan mans jacka och sedan kastat ner honom på golvet på eventet, inför en samling vittnen.

En polispatrull kallades till hotellet och offret uppgav då vid anmälan att han hade smärta i en armbåge efter misshandeln.

https://www.st.nu/artikel/vasternorrland/sundsvall/konferens-sparade-ur-pa-hotell-polisen-larmades-om-misshandel
ModestyBlaiser tog en skärmdump av artikeln:
http://forumbilder.se/H8M7O/20181107-124243
Citera
2018-11-12, 15:31
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det här blir ju bara mer och utbroderat! Hur står det till med faktagranskningen? Det är väl bara att kontakta polisen eller tingsrätten och inhämta information.

Efter kontakt med polisen har jag idag fått fram dessa uppgifter:

—————————
Södra Berget, inkom samtal lördag 3 november kl 17:30
Geochatching plats

Polis kom till plats
Misshandel upprättad.
Den som påstås blivit misshandlad har anmält.
Den som anklagats har gjort motanmälan.
Namn på personer uppgavs inte.
Polisen patrull lämnar platsen.

Ingen gripen
Ingen frihetsberövad
Ingen vård
Inga skador
Inga tillhyggen

—————————

Ja detta låter ju inte riktigt som en del andras mer dramatiska versioner, fulla med fetade ord och versaler.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

När en större samling personer hade konferens på ett hotell i Sundsvall i lördags ska det enligt en polisanmälan slutat i en misshandel.

Av okänd anledning ska en man i 50-årsåldern ha tagit tag i en annan mans jacka och sedan kastat ner honom på golvet på eventet, inför en samling vittnen.

En polispatrull kallades till hotellet och offret uppgav då vid anmälan att han hade smärta i en armbåge efter misshandeln.

https://www.st.nu/artikel/vasternorrland/sundsvall/konferens-sparade-ur-pa-hotell-polisen-larmades-om-misshandel

Här finns info om de två anmälningarna, t34Panzer kollade med Polisen.
Citera
2018-11-12, 15:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Misstänkte det. Om det ens inletts en förundersökning så kommer den ändå inte drivas av en åklagare, då det rör ett mindre allvarligt brott. Så en del fel där hos Reimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in