2018-11-12, 16:30
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har för mig att det tidigare i tråden framkommit att det finns geo-folk i polishuset (kanske kan dom anställa våra grävare här i tråden som handräckare några veckor)?

Inte konstigt att det hållits så många förhör... undrar hur många som har med geo-folk att göra... tuff utredning men jag hoppas som Honan att nätet dras åt.

Bara den senaste veckan borde hjälpa polisen iaf med fler att förhöra (en gång till kanske).

Ja det har ju sagts så av EGT - men det behöver ju inte betyda att det är sant. Jag menar det är ju svårt att be hen visa källa på det.

Nej jag kan inte se att någon av geocachenicken jag nämnde i inlägget igår jobbar i polishuset.
Dom umgås ju väldigt ofta med SD, och HD, och både cachar och reser ihop. Det visade ju även rapporten från gårdagens event.

geonick YankeeDude (Jerry Gr*y) jobbar som översättare på Örebro Universitet
https://www.linkedin.com/in/geraldgray/

geonick: PeterGabrio (Pet*r Norén) jobbar i betongbranschen
https://www.linkedin.com/in/peter-norén-021027a3/

geonick: masesa_ (S*ra Selling) jobbar som lärare.
https://www.orebro.se/tullangsgymnasiet/omskolan/kontaktuppgifter/sellingsara.5.7bb58d5d154d257e2bc1a463.html
Citera
2018-11-12, 16:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eller så har han mer sunt förnuft än sin "vän".
Man kan hoppas att han avrått honom att gå dit.

Då menar jag inte bara för att det inte ska bli bråk.
Utan för att det är respektlöst.
Respektlöst mot LW, mot HD och sina barn, mot geocaching kompisarna, även mot sin egna "vänner" och t om mot sig själv.

Men det verkar han inte varken förstå eller ta hänsyn till.

Jag tycker mer det låter som att JG hjälper SD att överdramatisera gruffhändelsen. Jag tror att Stefan tagit på sig offerkoftan i storlek XXL. Jag tror inte att SD egentligen är rädd men det pssssr honom att få lite sympatier för att motverka Svartepettersstämpeln.
Citera
2018-11-12, 16:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag tycker mer det låter som att JG hjälper SD att överdramatisera gruffhändelsen. Jag tror att Stefan tagit på sig offerkoftan i storlek XXL. Jag tror inte att SD egentligen är rädd men det pssssr honom att få lite sympatier för att motverka Svartepettersstämpeln.

Det låter faktiskt troligt!
Nu kan SD verkligen få uppmärksamhet, dvs på hur synd det är om honom, att han är den drabbade.
Och kanske tänker sig att använda det i framtiden, peka med hela handen i både det ena ärendet och i det andra?

Skulle faktiskt inte förvåna mig.
Citera
2018-11-12, 16:57
Medlem
Citat:
Ja det var ju en himla intressant iakttagelse.
Det händer så mycket konstiga saker i just denna tråd. Och det är synd att det finns skribenter som skrämts bort härifrån.

Måtte det snart komma avgörande analyssvar som placerar en misstänkt mördare där han hör hemma. Den här utdragna utredningen är olidligt för Lenas nära och kära men även för allmänheten.
Att skribenter skräms bort är verkligen sant, men jag tror att det tyvärr att det beror på olika sätt att uttrycka sig. En del skribenter läser intresserat, funderar och kollar upp saker. Sedan skriver de lite längre inlägg med fakta, funderingar hänvisningar och kanske bilder som kan intressera andra och för tråden vidare.
Tyvärr finns det andra skribenter som är vana i sin vardag och umgänge med andra att halvhjärtat lyssna/läsa för att direkt säga/skriva något argsint och nedsättande. För dem är det ett helt vanligt samtal. Att gapa att den andra har fel eftersom tankar och kunskap är dem främmande.
Den eftertänksamma typen är inte van vid detta tilltal, utan blir ledsen och stukad. Det är inte lika kul att sitta i timmar och sammanställa inlägg efter det.
Resultatet blir att de korkad,e aggressiva skribenterna övertar tråden och vi andra lämnar.
Man kanske skulle införa allmän och särskild.
Citera
2018-11-12, 17:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wishfulthinking
Att skribenter skräms bort är verkligen sant, men jag tror att det tyvärr att det beror på olika sätt att uttrycka sig. En del skribenter läser intresserat, funderar och kollar upp saker. Sedan skriver de lite längre inlägg med fakta, funderingar hänvisningar och kanske bilder som kan intressera andra och för tråden vidare.
Tyvärr finns det andra skribenter som är vana i sin vardag och umgänge med andra att halvhjärtat lyssna/läsa för att direkt säga/skriva något argsint och nedsättande. För dem är det ett helt vanligt samtal. Att gapa att den andra har fel eftersom tankar och kunskap är dem främmande.
Den eftertänksamma typen är inte van vid detta tilltal, utan blir ledsen och stukad. Det är inte lika kul att sitta i timmar och sammanställa inlägg efter det.
Resultatet blir att de korkad,e aggressiva skribenterna övertar tråden och vi andra lämnar.
Man kanske skulle införa allmän och särskild.

Det ligger absolut en hel del i det du skriver.

Men det jag avsåg i det här fallet handlar om mordhot som skickades via pm till flera skribenter.
Även försök i tråden att ta reda på personers riktiga identitet.
Och sen har det även framkommit uppgifter om att det försöks kartlägga skribenters identitet (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av T34Panzer 2018-11-12 kl. 17:20.
Citera
2018-11-12, 17:20
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Det ligger absolut en hel del i det du skriver. Men det jag avsåg i det här fallet handlar om mordhot som skickades via pm till flera skribenter. Även försök i tråden att ta reda på personers riktiga identitet. Och sen har det även framkommit uppgifter om att det försöks kartlägga skribenters identitet (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Är det den ultimata cachen .. att få reda på vem som är bakom smeknamnet ?
GeoNick: masesa_ från.. Hornön (Örnsköldsvik) .. - Hennes Twitter konto
Senast redigerad av Handlr 2018-11-12 kl. 17:25.
Citera
2018-11-12, 17:36
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Almby gemensamt ?
Citera
2018-11-12, 18:04
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr

Du verkar vara en duktig tekniknörd. Det ska, enligt en annan trådskrivare, även SD vara, så jag tror du är inne på rätt spår här. För vad annars ska SD ha för nytta av att ta reda på ID?
Citera
2018-11-12, 18:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Intressant hur HTD i den första texten/spoilern skriver om att köra texten i translator. Helt oskyldigt och naturligt i sammanhanget men jag tänkte genast på översättningsproblemen här i tråden.

I samma textaavsnitt i geologgen har HTD helt naturligt och oskyldigt i sammanhanget även skrivit om hur "livet ger citroner" och "my thoughts (tankar) go to you".
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-11-12 kl. 18:35.
Citera
2018-11-12, 18:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Han förklarar sig såhär:

"I'm truly sorry Svegrim that I didn't feel comfortable coming to this immaculate GIFF event. Good to hear that my fears were not realized and that almost everyone behaved themselves.
Caches ya later"

Nu, några timmar senare är h*ns förklaring ändrad till:

"I'm truly sorry Sv*gr*m that I missed your immaculate Örebro GIFF event. Good to hear it was well visited. Hope to make it next year.
Caches ya later"
Citera
2018-11-12, 18:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
I samma textaavsnitt i geologgen har HTD helt naturligt och oskyldigt i sammanhanget även skrivit om hur "livet ger citroner" och "my thoughts (tankar) go to you".

Jo jag såg det också.
Trodde förut att jag övertolkade, men nu... tror inte det
Citera
2018-11-12, 18:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Nu, några timmar senare är h*ns förklaring ändrad till:

"I'm truly sorry Sv*gr*m that I missed your immaculate Örebro GIFF event. Good to hear it was well visited. Hope to make it next year.
Caches ya later"

Jag undrar om han också blev censurerad eller valde att ändra själv, av någon anledning 🙄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in