2018-11-11, 19:29
Medlem
shponglads avatar
Det enda som förargar mig är polisens usla träffsäkerhet. Mer än en träff ska dom klara av då det verkar ha skjutits på mindre än 10m. Och ja, jag vet att det är svårt att skjuta pistol, det är därför man övar.
Citera
2018-11-12, 06:45
Medlem
Juristchefens avatar
Kan tänka mig att orsaken till att det blev som det blev är:

När patrullen svarar på ropet och åker mot platsen, passar den mer erfarne polismannen på att måla upp en bild om att den person som skulle befinna sig på platsen men som satt i polisiärt förvar, är en bebisätande proffspsykopat som skär halsen av folk för enkronor och minsann har mördat ett flertal poliser tidigare.
Därför blir de två nyutexaminerade polisbarnen rädda i magen, och väl på plats blir polisbarnen så livrädda att dom tömmer tarmen i uniformen och förvandlar situationen till en scen ur en dålig vilda västern-film.
Citera
2018-11-12, 10:24
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Kan tänka mig att orsaken till att det blev som det blev är:

När patrullen svarar på ropet och åker mot platsen, passar den mer erfarne polismannen på att måla upp en bild om att den person som skulle befinna sig på platsen men som satt i polisiärt förvar, är en bebisätande proffspsykopat som skär halsen av folk för enkronor och minsann har mördat ett flertal poliser tidigare.
Därför blir de två nyutexaminerade polisbarnen rädda i magen, och väl på plats blir polisbarnen så livrädda att dom tömmer tarmen i uniformen och förvandlar situationen till en scen ur en dålig vilda västern-film.
Men var han pedofil också? 🤔

Annars så kan jag väl gratulera dig till att du förmodligen kan ta över efter Dick Sundevall när han kilar vidare till det stora "vänster"kollektivet i himlen.
Citera
2018-11-12, 10:34
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Men var han pedofil också? 🤔
Om det vet jag lika litet som jag bryr mig.

Citat:
Annars så kan jag väl gratulera dig till att du förmodligen kan ta över efter Dick Sundevall när han kilar vidare till det stora "vänster"kollektivet i himlen.
Här tas inte över någonting.
Citera
2018-11-12, 12:22
Medlem
0.999...s avatar
Inga namn på mördarna ännu? Det här verkar dra ut på tiden och gärningspersonerna har troligtvis rensat facebook och andra sociala vattenhål på nätet. Tråkigt, men förr eller senare så..

Inget lätt år för Sveriges downies. Lyckligtvis är nog resterande ganska ovetandes.
Citera
2018-11-12, 15:30
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Inga namn på mördarna ännu? Det här verkar dra ut på tiden och gärningspersonerna har troligtvis rensat facebook och andra sociala vattenhål på nätet. Tråkigt, men förr eller senare så..

Inget lätt år för Sveriges downies. Lyckligtvis är nog resterande ganska ovetandes.

Varför ska namnen spridas?
Det räcker väl om dom får sparken, för något annat än det kommer ju som vanligt inte på fråga, blir nog inte ens avsked vid närmare eftertanke.
Citera
2018-11-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Expressen har gjort en egen rekonstruktion. I den redovisar de bla Eric och poliserna placering. Det är inte som så att de står samlade i en klump.

Om man ser på skissen från Expressen så är det inte konstigt om Eric blev träffad i ryggen det räcker att han vrider sig lite vid något tillfälle. Kom nu bara ihåg att en polis inte bara behöver skjuta för att skydda sig själv utan kan göra det för att skydda andra exempelvis en kollega.

https://www.google.se/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Ff.cdn-expressen.se%2Fimages%2F3e%2Ff9%2F3ef99cc411c44462 a38b11db43973eac %2F16x9%2F314%4060.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww .expressen.se%2Fnyheter%2Fbilderna-visar-sa-skot-poliserna-ihjal-eric-20% 2F&docid=nT3C0jdCdlYf-M&tbnid=mKFKvhhUX7iU8M%3A&vet=10ahUKEwivpfbVycDeAh WPiKYKHRDKChYQMwgnKAAwAA..i&w=314&h=176&bih=938&bi w=1920&q=screenshot&ved=0ahUKEwivpfbVycDeAhWPiKYKH RDKChYQMwgnKAAwAA&iact=mrc&uact=8

https://www.expressen.se/nyheter/bilderna-visar-sa-skot-poliserna-ihjal-eric-20/

Alltså hur länge tänker de dra på den här utredningen? Tills alla glömt att skjutningen skett?

Att poliserna stod på olika platser verkar intressant. Någon vittne hade berättat att de gick fram i samlad trupp.

I vilket fall som helst var det så pass ljust ute då att de borde ha sett att Eric inte var våldsverkaren som de var ute efter.
Citera
2018-11-12, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Med andra ord:

Klave: Polisen är inkompetenta mördare.
Krona: Utredningen är korrupt om de frias.

Helt korrekt uppfattat.
Citera
2018-11-12, 18:19
Medlem
Citat:
Skall vi göra en rasfråga av det? Ja, vi gör en rasfråga av det.

När en svensk downie med världens mest ansvarslöse toppenpappa till sist tvingar polisens hand så blir det en världsnyhet.

När vilken svartskalle som helst blir dödad av en förlupen kula etc så blir de namnlösa och ansiktslösa.

När en flyktingmamma ballar ur och tar med sig sina barn ut barfota i smällkalla vintern tar polisen sin goda tid på sig och låter brandkåren sitta på händerna, trots att det finns vittnesuppgifter om var man såg henne och det barn man inte hittade i en snödriva sågs sist.

När en svensk downie som tillåts springa lös på gångavstånd från stora vattendrag försvinner så är det fullt sökpådrag.

Alltså: Svenskarna - Svartskallarna (2-0)

Och med detta vill du säga??? Eller är det bara att flytta fokus från tre inkompetenta nollor till poliser. Dina inlägg speglar ganska väl kaoset i ditt huvud.
Citera
2018-11-12, 21:11
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Alltså hur länge tänker de dra på den här utredningen? Tills alla glömt att skjutningen skett?

Att poliserna stod på olika platser verkar intressant. Någon vittne hade berättat att de gick fram i samlad trupp.

I vilket fall som helst var det så pass ljust ute då att de borde ha sett att Eric inte var våldsverkaren som de var ute efter.
Det tar tid för att det dels är en utredning för att ta reda på vad som hänt, dels en operation för
att minsta möjliga skit skall landa hos Polisen. Kanske blir det åtal mot en eller annan polisman,
men man har nog saboterat förundersökningen så att vederbörande frias.

Litar nämligen inte för fem öre på utredningar av poliser gjorda av andra poliser..
Citera
2018-11-13, 00:36
Medlem
Nej, jag litar heller inte för fem öre på internutredarnas vilja att få fram sanningen. De är en garanti för att rötäggen och klantskallarna kan fortsätta att gömma sig bakom kollegerna. När dömdes senast en polis för övergrepp i tjänsten? Jag kan påminna mig ett enda fall där en polis fått löneavdrag och det var för att han ville vara hygglig och lät bli att rapportera någon som begått en förséelse. Annars är det mest för brott begångna på fritiden som poliser döms. Då handlar det oftast om rattfylleri och hustrumisshandel.
Citera
2018-11-13, 02:06
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Nej, jag litar heller inte för fem öre på internutredarnas vilja att få fram sanningen. De är en garanti för att rötäggen och klantskallarna kan fortsätta att gömma sig bakom kollegerna. När dömdes senast en polis för övergrepp i tjänsten? Jag kan påminna mig ett enda fall där en polis fått löneavdrag och det var för att han ville vara hygglig och lät bli att rapportera någon som begått en förséelse. Annars är det mest för brott begångna på fritiden som poliser döms. Då handlar det oftast om rattfylleri och hustrumisshandel.

Det kanske beror på att det du kallar "övergrepp i tjänsten" inte är några övergrepp? Polisen får ju använda våld i tjänsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in