Citat:
Frågan gäller i vilken mån Oswald var en våldsbenägen person eller inte. Jag visar att nej, det var han inte.Ja ett erkännande efter en viss tid i förvar och efter förhör vore ju knappast första gången? Vad sägs om att påstå att man hade lagt fram bevis som knöt honom till mordet? Kanske fingeravtryck eller krutrester på honom eller något annat som duger som förklaring till varför han skulle ändrat sig.. jag har i alla fall svårt att se att ”de” skulle vara lika fantasilösa som du verkar vara i frågan.
Jag svarade bara på din fråga när Oswald hade erkänt att han slog en polis på käften - dina försök att utmåla honom som nån form av intellektuellt och socialt praktexemplar intresserar mig föga..
Jag svarade bara på din fråga när Oswald hade erkänt att han slog en polis på käften - dina försök att utmåla honom som nån form av intellektuellt och socialt praktexemplar intresserar mig föga..
Det handlar inte om ”fantasilöshet” att konstatera att ett författande av ett falskt erkännande, samtidigt som den anklagade så tydligt upprepade gånger bedyrat sin oskuld inför den församlade världspressen, spelar i en helt annan division än att ljuga om vem som slog första slaget i ett tumult vid ett gripande.
1. Ett antal lokal-poliser måste komma överens om en sådan förfalskning och det med hela världens ögon riktade mot sig. Förhör efter förhör. Intervju efter intervju. År efter år.
2. Vad gäller Oswalds påstådda första slag mot en av de poliser som skulle gripa honom så är det ren självbevarelsedrift att hävda det, om det nu istället var polisen som slog första slaget.
Givet dåvarande Dallas-polisens även med amerikanska mått mätt mycket utbredda korruption och våldsbenägenhet så tror jag att det var dessa som attackerade Oswald i biomörkret. Det var också så att det var en misstänkt polismördare de skulle gripa. En sådan stod inte högt i kurs hos den mördades kolleger.
Betänk också att Oswald enligt andra vittnen vid upprepade tillfällen ropade: ”I’m not resisting arrest!” och att han rimligtvis visste att det var förenat med direkt livsfara att attackera poliser i Dallas under aktuell tidsepok. Det enda rimliga scenariot är att de pucklade på Oswald vid gripandet och att denne möjligtvis försökte värja sig.
Viktigast. Oswald var inte en våldsam macho som sökte bråk.
Tanig nerd.