Citat:
(min fetning). Polisen har ingen skyldighet nej, men man skulle kunna tänka sig i ett sådant här extremt fall Hade NFC kunnat bekräfta det polisen antog efter tio dagar så hade väl polisen verkligen velat berätta det för media? Bara lite kort som visar ett professionellt avslut. Ett barnamord, oavsett om gärningsmannen är död, har högsta prioritet. NFC och polisens tekniker måste absolut vara klara.
Var avskedsbrevet (inte) äkta?
Blev mamman (inte) mördad av pappan?
Efterlevande ser ut att vara nöjda med testamentet men är polisen (inte) intresserad av om båda föräldrarna visste vad de undertecknade?
Varför anses inte datum för testamentet vara ett senast sedd datum för mamman? Tror inte polisen slarvar att lämnat ut en sån uppgift till Skatteverket när de har nämnt pappans och dotterns senaste sedda datum.
Polisen har ingen skyldighet att berätta något för allmänheten. Har föräldrarnas efterlevande möjlighet att ta del av polisens undersökning? Få veta resultat från NFC etc
Var avskedsbrevet (inte) äkta?
Blev mamman (inte) mördad av pappan?
Efterlevande ser ut att vara nöjda med testamentet men är polisen (inte) intresserad av om båda föräldrarna visste vad de undertecknade?
Varför anses inte datum för testamentet vara ett senast sedd datum för mamman? Tror inte polisen slarvar att lämnat ut en sån uppgift till Skatteverket när de har nämnt pappans och dotterns senaste sedda datum.
Polisen har ingen skyldighet att berätta något för allmänheten. Har föräldrarnas efterlevande möjlighet att ta del av polisens undersökning? Få veta resultat från NFC etc
(4 döda i samma hus) och dessutom 2 barnamord, att en kortfattad redogörelse till samhället vore av godo.
Det kallas ju samhälle för att vi lever i det tillsammans.
Ett annat extremt fall där historien har berättats på bästa sätt är vansinnesdådet i Trollhättan där en yngling gick in i en skola och skar/högg ihjäl människor. Varför skall 2 barnamord förtigas bara för att de har skett inuti en villa? I barnens hem (vilket är än värre på sätt och vis).
Det är inte av sensationslystnad människor vill veta vad som har hänt, en sådan här händelse påverkar långt utanför villan och villagatan. Eftersom myndigheter i form av kommun och skola varit såpass inblandade i barnens väl och ve så vill man veta hur det kunde gå så här fel.
På din undran om de efterlevande har rätt att ta del av polisens resultat så tror jag verkligen att de har det. Åtminstone hoppas jag det.
Jag hoppas också att forskningen har rätt att ta del av vad som framkommit, detta fall är för extremt för att få lov att sopas under myndighetsmattan.