2018-11-12, 15:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Hade NFC kunnat bekräfta det polisen antog efter tio dagar så hade väl polisen verkligen velat berätta det för media? Bara lite kort som visar ett professionellt avslut. Ett barnamord, oavsett om gärningsmannen är död, har högsta prioritet. NFC och polisens tekniker måste absolut vara klara.
Var avskedsbrevet (inte) äkta?
Blev mamman (inte) mördad av pappan?
Efterlevande ser ut att vara nöjda med testamentet men är polisen (inte) intresserad av om båda föräldrarna visste vad de undertecknade?
Varför anses inte datum för testamentet vara ett senast sedd datum för mamman? Tror inte polisen slarvar att lämnat ut en sån uppgift till Skatteverket när de har nämnt pappans och dotterns senaste sedda datum.
Polisen har ingen skyldighet att berätta något för allmänheten. Har föräldrarnas efterlevande möjlighet att ta del av polisens undersökning? Få veta resultat från NFC etc
(min fetning). Polisen har ingen skyldighet nej, men man skulle kunna tänka sig i ett sådant här extremt fall
(4 döda i samma hus) och dessutom 2 barnamord, att en kortfattad redogörelse till samhället vore av godo.
Det kallas ju samhälle för att vi lever i det tillsammans.

Ett annat extremt fall där historien har berättats på bästa sätt är vansinnesdådet i Trollhättan där en yngling gick in i en skola och skar/högg ihjäl människor. Varför skall 2 barnamord förtigas bara för att de har skett inuti en villa? I barnens hem (vilket är än värre på sätt och vis).

Det är inte av sensationslystnad människor vill veta vad som har hänt, en sådan här händelse påverkar långt utanför villan och villagatan. Eftersom myndigheter i form av kommun och skola varit såpass inblandade i barnens väl och ve så vill man veta hur det kunde gå så här fel.

På din undran om de efterlevande har rätt att ta del av polisens resultat så tror jag verkligen att de har det. Åtminstone hoppas jag det.

Jag hoppas också att forskningen har rätt att ta del av vad som framkommit, detta fall är för extremt för att få lov att sopas under myndighetsmattan.
Citera
2018-11-12, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
(min fetning). Polisen har ingen skyldighet nej, men man skulle kunna tänka sig i ett sådant här extremt fall
(4 döda i samma hus) och dessutom 2 barnamord, att en kortfattad redogörelse till samhället vore av godo.

Ett annat extremt fall där historien har berättats på bästa sätt är vansinnesdådet i Trollhättan där en yngling gick in i en skola och skar/högg ihjäl människor. Varför skall 2 barnamord förtigas bara för att de har skett inuti en villa? I barnens hem (vilket är än värre på sätt och vis).

Det är inte av sensationslystnad människor vill veta vad som har hänt, en sådan här händelse påverkar långt utanför villan och villagatan. Eftersom myndigheter i form av kommun och skola varit såpass inblandade i barnens väl och ve så vill man veta hur det kunde gå så här fel.

På din undran om de efterlevande har rätt att ta del av polisens resultat så tror jag verkligen att de har det. Åtminstone hoppas jag det.

Jag hoppas också att forskningen har rätt att ta del av vad som framkommit, detta fall är för extremt för att få lov att sopas under myndighetsmattan.
Hej!
Från idiotsäker källa idag!
Utredning pågår fortf.
Stora delar kommer förhoppningvis bli offentlig.
Media kommer rapportera så mkt dom kan.
Citera
2018-11-12, 20:46
Medlem
Citat:

Jag tycker att det ligger mycket i det du skriver; det som hänt berör inte enbart den närmaste släkten, utan även myndigheter som socialtjänsten, liksom sjukvården, skolan - och inte minst oss andra i "samhället." Hur ska vi agera när vi tror att familjer befinner sig i kris? Vad ska vi göra och vad ska vi inte göra?
Citera
2018-11-12, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Hej!
Utredning pågår fortf.
Super! Vet du om det var barnens dödsorsak som varit svår att fastställa?
Citera
2018-11-12, 21:07
Medlem
Citat:
Hej!
Utredning pågår fortf.
Det är bra. Hoppas att dimmorna skingras, det innebär nog inte att någon kommer att tycka att föräldrarna är mindre skyldiga oavsett vilka omständigheter som än kan dyka upp. Men nog skulle man vilja begripa vad dom tänkte.
Citera
2018-11-12, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Super! Vet du om det var barnens dödsorsak som varit svår att fastställa?
Vet inga detaljer alls men tänker att anledningen till att det tar sådan tid måste ju vara att många frågetecken kring dödsfallen forf. är oklara.
Citera
2018-11-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är bra. Hoppas att dimmorna skingras, det innebär nog inte att någon kommer att tycka att föräldrarna är mindre skyldiga oavsett vilka omständigheter som än kan dyka upp. Men nog skulle man vilja begripa vad dom tänkte.
Känner ändå ett hopp i.o.m. vetskapen att journalister inte har släppt det och att vi ändå kommer få några mer svar.
Citera
2018-11-12, 21:49
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Känner ändå ett hopp i.o.m. vetskapen att journalister inte har släppt det och att vi ändå kommer få några mer svar.
Ja, hopp är något som människan behöver. Även vi i denna tråd. Men särskilt den här familjen skulle ha behövt hopp. Jag dör inte om dina journalister förblir tysta, men det vore tråkigt. Ungefär lika tråkigt som nu.
Citera
2018-11-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, hopp är något som människan behöver. Även vi i denna tråd. Men särskilt den här familjen skulle ha behövt hopp. Jag dör inte om dina journalister förblir tysta, men det vore tråkigt. Ungefär lika tråkigt som nu.
Ja Agnes o Moa får inte livet åter oavsett vad vi får veta.
Citera
2018-11-12, 23:27
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Hej!
Utredning pågår fortf.
Det låter lovande, vi gillar idiotsäkra källor. Förstår att det är en svår och känslig utredning men det värsta
vore om man anser sig inte ha tillräckliga resurser för att vända på varje sten s.a.s. och bara lägga saken till handlingarna.
Citera
2018-11-13, 12:58
Medlem
Citat:

Och varför skulle detta fall vara annorlunda är mamman i Gårdsten som tog livet av tre barn och sig själv. Där har det varit ganska transparant? Varför så olika?
Citera
2018-11-13, 13:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Och varför skulle detta fall vara annorlunda är mamman i Gårdsten som tog livet av tre barn och sig själv. Där har det varit ganska transparant? Varför så olika?

Det kanske beror på vad de anhöriga tycker. Pappan, till barnen som mördades av mamman i Gårdsten, talade ut i tv och tidningar och jag antar att det var frivilligt från hans sida. Jag skulle själv inte tala ut i media om det gällde mina nära anhöriga men där är man väl olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in