2018-11-12, 17:58
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Så vem är Abdul?
Jag har som du förstår inga bevis men Victor Gunnarsson (VG) har gett en trovärdig beskrivning av MOP i skrivelsen till JK.

Utifrån att Victor Gunnarsson skriver medvetet i gåtor som kan lösas med lite eftertanke - som att Holger och Victor har vokalen -o- gemensamt i förnamnen och därför kan vara en och samma person - satte jag mig ner för att lista ut vem Abdul Kassem är.

Förnamnet Abdul kan kort översättas med "tjänare" och görs så ofta av dem som fiktivt antar namnet Abdul. Översatt betyder Abdul guds eller herrens tjänare: avad = att gå någons vägar, ul = allah i passiv form, dvs att tjäna gud/allah,herren). Här är detta överskottsinformation. Men under alla omständigheter gick denne Abdul någons vägar och gjorde således en tjänst åt någon. Förnamnet Victor Gunnarsson gett honom är alltså inte utan all betydelse.

Min analys av efternamnet började med att jag sökte på konsonanterna k-s-m. I de semitiska språken är konsonanterna ordstammar och står för de egentliga orden. Konsonanterna i efternamnet på mördaren i skrivelsen till JK är K-S-M.

Jag googlade och fann följande sammanträffande:

Hjärnan bakom 7/11-attentatet i USA heter Khalid Shaik Mohammed, namnet förkortas som KSM. Hans personhistoria är så intressant att KSM kan vara den av VG utpekade Abdul Kassem.

I korthet är Khalid Shaik Mohammed's historia följande:

Född 1964 i Pakistan blev KSM i unga år genom islamska predikanter fientligt inställd gentemot Sovjet för invasionen av Afghanistan. KSM gick med i det Muslimska brödraskapet. Invasionen av Afghanistan underlättades av att det halvstatliga svenska Datasaab sålt ett luftledningssystem till Sovjet trots exportförbud av amerikanska IC-kretsar som ingick i systemet. President Reagan blev rosenrasande på svenskarna när detta avslöjades 1980 och Sverige belades med ett teknikembargo: vi fick inte importera från USA amerikanska integrerade datakretsar under några år. 1982 återvaldes Olof Palme till statsminister och han kritiserade Ronald Reagan för USA:s hårda hållning gentemot Sovjetunionen.
Citat:
1983 inträffar i Helsingborg den så kallade Container-affären som visar att Sverige är smuggelland för amerikansk högteknik på väg till Sovjet
.
Källa: https://www.svd.se/svensk-amerikansk-berg-och-dalbana

Kahlid Sheikh Mohammed (KSM) som i unga år lierat sig med de muslimsk kretsar som var emot Sovjetunionens invasion av Afghanistan flyttade 1983 till USA. KSM talade då engelska flytande och läste i USA in en fil kand som han klarade av 1986.

Här under 1986 kan jag tänka mig att KSM mot betalning lämnade USA och gjorde en resa till Sverige och där sammanförts med Holger (VG) för ett attentat mot en politiker (OP) som försvarat och indirekt via Datasaab-affären hjälpt Sovjet vid invasionen av Afghanistan.

Att enrollera KSM för attentatet mot OP hade inte varit svårt för den underrättelsetjänst (läs: CIA) som hade hela hans personhistoria i islamska kretsar under kännedom.

Idag sitter KSM fängslad på Guantanamo.
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_Sheikh_Mohammed

Att ovannämnde KSM är densamme som Abdul Kassem i skrivelsen till JK är min gissning.
Senast redigerad av MossTrums 2018-11-12 kl. 18:13.
Citera
2018-11-12, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Uppdaterad lista. Observera att flera av tiderna är osäkra. De är inga distinkta tolkningar från min sida utan mer en ungefärlig angivelse för att kunna placera vittnesuppgifterna hyfsat i tidsordning.

Några iakttagelser har här tillkommit - ex springande mannen vid Norra Bantorget, två springande män Tunnelgatan västra och Dekorimamannen.

ALLA I TIDSORDNING

WT-man, Norra Latins skolgård 22.00 ca

Sven o Berith, Tunnelgatan västra 22.15
Två WT-män, Tunnelgatan västra 22.15

WT-man, Norra Latins skolgård 22.30-23.00
Knarkspaning avslutas, Tunnelgatan mm 22.30?

Stirrande man, Grand västra trottoaren 23.07-23.10
Tre springande män, Holländargatan 23.07-23.10
"Marockanen", Saltmätargatan 23.10-23.12
Stirrande man, möbelaffär västra trottoaren 23.17

Rolf Dahlgren/Hans Holmér, Rådmansgatan 23.10?
Två WT-män, Johannesgatan 23.10 ca
Två WT-poliser, Regeringsgatan 23.15
WT-man, Hötorgets t-banestation västra sidan 23.15
Män i bil, Tunnelgatan västra 23.15
John Wiklund, privatbil Tunnelgatan västra 23.15 ca

Anja Landgré, östra trottoaren 23.16 ca
Inga Åhlenius, östra trottoaren 23.16 ca
Vittnet Schaeffer, östra trottoaren 23.16 ca

Lisbeth Palme, västra trottoaren 23.17
Olof Palme, västra trottoaren 23.17
John Wiklund, privatbil Tunnelgatan västra 23.17-23.18
Man spanar norrut, västra trottoaren 23.17-23.18 ca

Ami Rolder med sällskap, östra trottoaren 23.17-23.18
Anders Björkman, Bankomaten östra trottoaren 23.17-23.25 ca
Klas Nyberg, Bankomaten östra trottoaren 23.17-23.19 ca
Åsa Gustavsson, Bankomaten östra trottoaren 23.17-23.19 ca

Ljubisa Najic, i gatuköket vid Adolf Fredriks kyrka (västra sidan) 23.18
Två män går framför paret Palme, västra trottoaren 23.18
Sigge Cedergren/Reine Jansson, privatbil Malmskillnadsg. 23.18-23.19 ca
Dekorimannen, mordplatsen 23.18-23.19

Inge Morelius, privatbil Tunnelgatan västra 23.18-23.21
Helena Lähde, Bankomat Tunnelgatan västra 23.18-23.21
Susanne Larsson, Bankomat Tunnelgatan västra 23.18-23.21
Sven Rolfart, Bankomat Tunnelgatan västra 23.18-23.21
Glenn Malmström, Bankomat Tunnelgatan västra 23.19-23.20

Södermalmspiketen, David Bagares gata 23.17-23.21

Kerstin Nordström, lägenhet på Sveavägen (västra sidan) 23.19-23.20 ca

Nicola Fauzzi, östra trottoaren 23.19-23.23 ca
Ungt par, östra trottoaren södergående 23.20
Vittnet Hellgren, östra trottoaren 23.20
Lisbeth Palme, östra trottoaren 23.20
Olof Palme, östra trottoaren 23.20
”Tensonmannen”, östra trottoaren 23.20
Mannen i skyltfönstret, östra trottoaren (La Carterie) 23.20
Stig Engström, östra trottoaren 23.21

4 poliser Apelbergsgatan östra sidan 23.20-23.21 ca
Björkmans arbetskamrater, Apelbergsgatan östra sidan 23.20

Anders Delsborn, taxi Sveavägen 23.21
Eva Charlotte Liljedahl, taxi Sveavägen 23.21
Ann Charlott Holmgren, taxi Sveavägen 23.21
Lena Schödin, taxi Sveavägen 23.21
Leif Ljungqvist, privatbil Sveavägen 23.21
Jan Andersson, privatbil Sveavägen 23.21
Åke Larsson, privatbil Sveavägen 23.21
Cecilia Anderstedt, privatbil Sveavägen 23.21
Anna Hage, privatbil Sveavägen 23.21
Karin Johansson, privatbil Sveavägen 23.21
Elisabet Johansson, privatbil Sveavägen 23.21
Jan-Åke Svensson, privatbil Sveavägen 23.21
Hans Johansson, taxi Sveavägen 23.21
Stefan Glantz, taxi Sveavägen 23.21
Anders Ersson, taxi Sveavägen 23.21
Bengt Israelsson, taxi Sveavägen 23.21
Lena Bäsen, taxi Sveavägen 23.21
Jan Nilsson, limousine Tunnelgatan västra 23.21
Bengt Palm, privatbil Sveavägen 23.21

Christina Vallin, västra trottoaren 23.21
Per Vallin, västra trottoaren 23.21
Sirpa Lindgren, västra trottoaren 23.21
Carina Pettersson, västra trottoaren 23.21
Ulrika Ryttestål, västra trottoaren 23.21
Susanne Karlsson, västra trottoaren 23.21
Egon Enoksson, västra trottoaren 23.21
Annika Blomqvist, västra trottoaren 23.21

Lars Jeppsson, Tunnelgatan östra sidan 23.21
Sigge Cedergren, Luntmakargatan 23.21-23.25 cab
Reine Jansson, Luntmakargatan 23.21-23.25 ca

Lång ljusklädd man, östra trottoaren 23.22
Par går mot mordplatsen, östra trottoaren 23.22
Tommy Andersson, Olofsgatan 23.22
Springande man, Olofsgatan 23.22
Två män springer västerut, Tunnelgatan västra 23.22-23.23

WT-man, Tunnelgatan-Olofsgatan (Skellefteh) 23.23?
Janne ”Flash” Nilsson, privatbil Tunnelgatan väster23.23
Yvonne Nieminen, David Bagares gata 23.23
Ahmed Zahir, David Bagares gata 23.23
Gösta Söderström med chaufför, mordplatsen 23.24
Södermalmspiketen, mordplatsen 23.24
Privatbil stannar (röd Opel), Sveavägen norrifrån 23.24?

Lars Jeppsson, David Bagares gata 23.24-23.27
Christian Dahlsgaard med chaufför, David Bagares gata 23.25
Klas Brewitz, Döbelnsgatan 23.25
Springande man, Döbelnsgatan 23.25
Ann-Catrin Robrandt, Regeringsgatan 23.25
Gerhard Samson, Regeringsgatan 23.25
Okänd man, Regeringsgatan 23.25
Sollentunaambulansen, mordplatsen 23.25
Okänd man, Luntmakargatan (Sigges uppg) 23.25
Springande man till ljus bil, Norra Bantorget 23.25 ca

Göran Stigson, mordplatsen 23.25-23.30 ca
Per Hall, mordplatsen 23.25-23.30 ca

Springande poliserna, David Bagares gata 23.26

Norrmalmspiketen, mordplatsen 23.27 ca

Rolf Dahlgren/Hans Holmér, Sveavägen 23.28?

Susanna Törneman, Smala gränd 23.30
Okänd man, Smala gränd 23.30
Okänd man, Snickarbacken 23.30
Hans Hongelin, taxi Snickarbacken 23.30

Martin Wesslén, taxi Rådmansgatan 23.48

Oklara:

Ekman
Almsäter
”Greken”
Personer från resningsansökan till HD (Christer K m fl)

Dessutom finns i Stocklassas bok uppgift om två män som sprang Drottninggatan norrut från Tunnelgatan. Tidningsuppgift?
Mycket bra!
Rensar man ut alla identifierade personer ser listan ut på detta sätt. Med några tillägg.
Kan vara bra med en sådan lista parallellt.

Två WT-män, Johannesgatan 23.10 ca. Liten röd bil på tomgång.

Man spanar norrut, västra trottoaren 23.17-23.18
Två män går framför paret Palme, västra trottoaren. 23.18

Okänd förare och 1-2 medpassagerare hämtar upp Björkmans sällskap mellan Apelbergsgatan och Tunnelgatan 23.16-23.20.
Liten röd bil.

WT-man Oxtorgsgatan 23.24 ca

Tilläggas kan den röda bilen som viglade fram längs Sveavägen minuterna innan mordet och svängde höger in på Tegnérgatan

Oklara:

Två män som sprang Drottninggatan norrut från Tunnelgatan. Tidningsuppgift?
Senast redigerad av MacMackay 2018-11-12 kl. 19:23.
Citera
2018-11-12, 18:57
Medlem
Citat:
Yes, dimridåerna är många. En av dem är som sagt PKK. Läste just i Stocklassas bok att Ebbe Carlsson dagen före mordet fick tips från Säpo att Palmes liv var hotat av PKK.

Det får mig att misstänka att någon/några på Säpo visste att Palme skulle mördas, dvs i enlighet med tipset till bokhandlare Ståhl i början av februari.

Den på Säpo som i medierna talade om PKK både före och efter mordet var den i spaningsledningen ingående AK. Våren 86 drevs PKK-spåret inte endast av HH utan även av Contra, Friheten i Sverige m fl. Populärt spår det där. I vissa kretsar.

Det framgår även i boken att Ståhl misstänkte Anders Larsson för inblandning i mordet. AL hävdar att det var Ståhl som berättade om planerna för honom. Någon ljuger.

Det var Säpo-chefen Sven-Åke Hjälmroth som Ebbe säger sig ha fått informationen ifrån i ett telefonsamtal. Hjälmroth säger att Ebbe ljuger. Det står dagen innan i boken men stämmer verkligen det? Hursom så har Gunnar Wall förklarat alla de turerna i sina böcker.
Citera
2018-11-12, 18:59
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Fråga. Läser Stocklassas bok just nu.

På ett ställe står det att Ebbe Carlsson DAGEN FÖRE MORDET "fick tips från Säpo" om att Palmes liv var hotat av PKK.

Med tanke på att AK lanserade PKK-spåret redan i augusti 1985 och fortsatte lansera det i mars 1986 verkar det väl inte otroligt att det var AK som även tipsade Ebbe.

Visste AK att Palme skulle mördas?

Min fråga är om denna uppgift - tipset till Ebbe - är känd sedan tidigare?

Att Contra, Friheten i Sverige m fl fortsatte lansera PKK-spåret våren 1986 säger mig att spåret av någon anledning var särskilt viktigt att prata om i vissa kretsar. Dimridå alltså.

Det är Ebbe Carlssons påstående att Sven-Åke Hjälmroth sagt "Vi har problem med kurderna. Dom talar om bröllop och vi att det är betyder mord men vi vet inte vem dom tänker skjuta". SÅH förnekar detta och osannolikheten att en SÄPO-chef skulle uttrycka sig så på telefon till någon utanför organisationen gör mig benägen att tro honom.
Senast redigerad av mvagrippa 2018-11-12 kl. 19:11.
Citera
2018-11-12, 19:25
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag tror visserligen att det kommit in tips om hot mot Palme kontinuerligt under många år. Fast ursprunget på tips om PKK är intressant. Tidpunkten är intressant. Men vems är uppgiften? Är det Ebbes egen? Han hade lögnen som livsstil.

Holmér gick inte igång på PKK förrän under industrisemestern -86, som jag minns det från hans egen bok (1988) och från Åshedens bok (2012).

Jag har sett nånstans, minns ej var, att HH valde att på allvar dra igång kurdjakten april-maj. Men jag kan minnas fel.

Tydligen har Ebbe påstått att han fick tipset från självaste Säpochefen Hjälmroth, men Hjälmroth förnekar detta. Oklart läge. Antingen ljuger Ebbe eller så fick han tipset av en källa han vill dölja.
Citera
2018-11-12, 19:43
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Jag har som du förstår inga bevis men Victor Gunnarsson (VG) har gett en trovärdig beskrivning av MOP i skrivelsen till JK.

Utifrån att Victor Gunnarsson skriver medvetet i gåtor som kan lösas med lite eftertanke - som att Holger och Victor har vokalen -o- gemensamt i förnamnen och därför kan vara en och samma person - satte jag mig ner för att lista ut vem Abdul Kassem är.

Förnamnet Abdul kan kort översättas med "tjänare" och görs så ofta av dem som fiktivt antar namnet Abdul. Översatt betyder Abdul guds eller herrens tjänare: avad = att gå någons vägar, ul = allah i passiv form, dvs att tjäna gud/allah,herren). Här är detta överskottsinformation. Men under alla omständigheter gick denne Abdul någons vägar och gjorde således en tjänst åt någon. Förnamnet Victor Gunnarsson gett honom är alltså inte utan all betydelse.

Min analys av efternamnet började med att jag sökte på konsonanterna k-s-m. I de semitiska språken är konsonanterna ordstammar och står för de egentliga orden. Konsonanterna i efternamnet på mördaren i skrivelsen till JK är K-S-M.

Jag googlade och fann följande sammanträffande:

Hjärnan bakom 7/11-attentatet i USA heter Khalid Shaik Mohammed, namnet förkortas som KSM. Hans personhistoria är så intressant att KSM kan vara den av VG utpekade Abdul Kassem.

I korthet är Khalid Shaik Mohammed's historia följande:

Född 1964 i Pakistan blev KSM i unga år genom islamska predikanter fientligt inställd gentemot Sovjet för invasionen av Afghanistan. KSM gick med i det Muslimska brödraskapet. Invasionen av Afghanistan underlättades av att det halvstatliga svenska Datasaab sålt ett luftledningssystem till Sovjet trots exportförbud av amerikanska IC-kretsar som ingick i systemet. President Reagan blev rosenrasande på svenskarna när detta avslöjades 1980 och Sverige belades med ett teknikembargo: vi fick inte importera från USA amerikanska integrerade datakretsar under några år. 1982 återvaldes Olof Palme till statsminister och han kritiserade Ronald Reagan för USA:s hårda hållning gentemot Sovjetunionen.
.
Källa: https://www.svd.se/svensk-amerikansk-berg-och-dalbana

Kahlid Sheikh Mohammed (KSM) som i unga år lierat sig med de muslimsk kretsar som var emot Sovjetunionens invasion av Afghanistan flyttade 1983 till USA. KSM talade då engelska flytande och läste i USA in en fil kand som han klarade av 1986.

Här under 1986 kan jag tänka mig att KSM mot betalning lämnade USA och gjorde en resa till Sverige och där sammanförts med Holger (VG) för ett attentat mot en politiker (OP) som försvarat och indirekt via Datasaab-affären hjälpt Sovjet vid invasionen av Afghanistan.

Att enrollera KSM för attentatet mot OP hade inte varit svårt för den underrättelsetjänst (läs: CIA) som hade hela hans personhistoria i islamska kretsar under kännedom.

Idag sitter KSM fängslad på Guantanamo.
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Khalid_Sheikh_Mohammed

Att ovannämnde KSM är densamme som Abdul Kassem i skrivelsen till JK är min gissning.

Har invändningar men alltid intressant med kandidater.
Kan mycket väl tänka mig att CIA värvar ksm i och med USA vistelse, frågan är om man skulle offra en viktig länk till Afghanistan konflikten i ett tänkbart attentat i tredje land. Det har man nog annat folk för som passar in bättre utseendemässigt.
Citera
2018-11-12, 19:50
Medlem
Finns det någon person i den här tråden som kan ge någon förklaring till Ebbe Carlssons inblandning i Palmeutredningen?

Hur uppstår dessa konstiga allianser mellan Holmer och hans livvakter, hur kunde Holmer köpa vapen direkt från Östling, behövde man inte göra någon offentlig upphandling.

Om Holmer var lojal till socialdemokraterna , tyckte inte Holmer eller socialdemokraterna själva , att det var underligt att Holmer hade så goda kontakter med poliser som verkligen inte gillade OP?

Detaljstyrde socialdemokraterna Palmeutredningen för att man kände till dåliga saker som kunde komma upp till ytan eller ansåg man att OP var död hur som helst så vi lägger bara på locket?
Citera
2018-11-12, 20:24
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Jo, det var gott om folk i rörelse.

Tipset om legosoldaten känner jag till men betraktar det som väldigt osäkert. Det finns väl inga vittnen som stöder påståendet? Var det inte Lingärde som sa det?

Mannen kan ha varit en av de två männen framför Palme vid gatuköket, men det är en ren spekulation.

intressant spekulation. Lingärde, Moelv Allsén har samm historia (i stort sätt).
Citera
2018-11-12, 20:29
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Finns det någon person i den här tråden som kan ge någon förklaring till Ebbe Carlssons inblandning i Palmeutredningen?

Hur uppstår dessa konstiga allianser mellan Holmer och hans livvakter, hur kunde Holmer köpa vapen direkt från Östling, behövde man inte göra någon offentlig upphandling.

Om Holmer var lojal till socialdemokraterna , tyckte inte Holmer eller socialdemokraterna själva , att det var underligt att Holmer hade så goda kontakter med poliser som verkligen inte gillade OP?

Detaljstyrde socialdemokraterna Palmeutredningen för att man kände till dåliga saker som kunde komma upp till ytan eller ansåg man att OP var död hur som helst så vi lägger bara på locket?

Ja, jag känner rill en del. Enligt officiella historien kom idén upp när HH bodde i ECs lägenhet efter skilsmässan.
Sanningen är att EC jobbade för underrättelsetjänst (exakt hur vet jag inte). Har tagit del av lite document som som visar detta. De har jag dock tyvärr lovat att inte dela. Berättar lite om hot och privataförhållanden för OP också.
Citera
2018-11-12, 20:45
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Har invändningar men alltid intressant med kandidater.
Kan mycket väl tänka mig att CIA värvar ksm i och med USA vistelse, frågan är om man skulle offra en viktig länk till Afghanistan konflikten i ett tänkbart attentat i tredje land. Det har man nog annat folk för som passar in bättre utseendemässigt.
Utseendet ska man inte hänga upp sig alltför mycket på. Söner till shejkar är både språkkunniga och världsvana.
Här en bild på en 14 år ung Osama bin Laden i Sverige 1970-tal.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/529023/posts

Många har funnit bildlikhet mellan KSM och skådisen Ron Jeremy.
https://cheezburger.com/3882758400

Edit: Jag tror vare sig VG eller KSM (eller de andra) värvades till MOP direkt av CIA. Sådant gick genom bulvaner. När VG flyttade till staterna hade han ingen aning om att - vad jag tror - CIA låg bakom MOP. VG hade pratat för mycket - som han tillstod - och de som orkestrerat mordet statuerade ett exempel på honom. Skott både framifrån och bakifrån genom huvudet sa att det spelar ingen roll vart en tjallare flyr. Guldet den nakna kroppen hade på sig i snödrivan sa att de som fått rikligt betalt för sin insats skulle vara rädda om vad de hade fått. Visst låter detta avancerat, som taget ur en fiction film, men underrättelsevärlden är avancerad. Idag pratar ingen!
Senast redigerad av MossTrums 2018-11-12 kl. 21:21.
Citera
2018-11-12, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Jag är nästan helt övertygad om att PU och KP har 2026 som en slags deadline. Då börjar de första handlingarna från PU släppas fria, som idag har förundersökningssekretess, eftersom förundersökningssekretessen kan gälla högst 40 år.

Men innan dess så hinner man väl få till en lagändring och förlänga sekretesstiden, precis som när man lyckades ta bort preskribtionstiden strax innan palmemordet skulle bli preskriberat. Vi som medborgare får då bli aktiva i att kämpa emot en sådan lagändring.
"Det är synd om människan", människan tror att det finns material som avslöjar hur allt ligger till
i Palmemordet, glöm det, K.P. är bara ytterligare en förvaltare i raden.
K.P. kommer i slutändan lägga skulden på C.P., var så säker.
Att K.P. går ut i den här tråden och läser finns bara i era fantasier, på sin höjd läser han Gammalmedia
och skriver på en vanlig gammal eldriven skrivmaskin, precis som allas hjälte Jan Guillou gör, frågan
är om inte Leif GW Persson gör det oxå.

För att respektera alla som ligger bakom mörkläggningen + alla som kommer ta skada av den
är allt känsligt material kört i dokumentförstöraren.
Allt material som finns kvar av intresse finns på nätet.
Ett exempel: inspelningen av Sigges C. avlyssning mordkvällen är borta, hoppsan, va konstigt.
Senast redigerad av sovvandring 2018-11-12 kl. 21:19.
Citera
2018-11-12, 21:50
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Mycket bra!
Rensar man ut alla identifierade personer ser listan ut på detta sätt. Med några tillägg.
Kan vara bra med en sådan lista parallellt.

Två WT-män, Johannesgatan 23.10 ca. Liten röd bil på tomgång.

Man spanar norrut, västra trottoaren 23.17-23.18
Två män går framför paret Palme, västra trottoaren. 23.18

Okänd förare och 1-2 medpassagerare hämtar upp Björkmans sällskap mellan Apelbergsgatan och Tunnelgatan 23.16-23.20.
Liten röd bil.

WT-man Oxtorgsgatan 23.24 ca

Tilläggas kan den röda bilen som viglade fram längs Sveavägen minuterna innan mordet och svängde höger in på Tegnérgatan

Oklara:

Två män som sprang Drottninggatan norrut från Tunnelgatan. Tidningsuppgift?

Bra, det är en hel del män i rörelse kring Palme minuterna runt mordet. Det intressanta är att många av dem (alla?) efter 33 år fortfarande inte är identifierade. Jag säger som dagens ungdomar-wtf!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in