Citat:
Han sa inte att blod går att förstöra med ammoniak. Han beskrev hur man kan förstöra blod på andra sätt. Varför gjorde han inte det då? Om han har lärt sig forensik från CS borde han ha vetat bättre än att bära hem tejprullen med blodiga handskar framför grannarna.
Slarvern Kristoffer har ändå koll på forensik och säger opåkallat att blod går att förstöra med ammoniak, bl.a. Han säger under förhöret flera saker som antyder att han kan en hel del om forensik. Asperger-individer kan vara dåliga att hålla ordning men kan vara väldigt duktiga på specialområden. Du gör det väldigt lätt för dig när du idiotförklarar honom.
Citat:
Tack, äntligen svar, men det var flera månader. Och under den tiden har han inte hunnit sätta sitt DNA på insidan av bobinen?
Citat:
Jaså. Flashbacks egna DNA-expert håller inte med.
Citat:
DNA är i sig vattenlösligt, men de celler som DNA:t finns inuti är inte vattenlösliga, och hur mycket de sköljs bort av t ex regnvatten beror på vilka celler det rör sig om, och vilket material de finns på.
Vad gäller metoder för att förstöra DNA så att det inte kan analyseras, så har detta diskuterats en del i krimforumet, speciellt i arboagtrådarna. Lika lite här som där känner jag för att tala om alla mina egna tips om hur man kan förstöra DNA, men en metod som är relativt välpublicerad på nätet är att att svabba med en lösning av natriumhypoklorit, till exempel Klorin.
Vad gäller metoder för att förstöra DNA så att det inte kan analyseras, så har detta diskuterats en del i krimforumet, speciellt i arboagtrådarna. Lika lite här som där känner jag för att tala om alla mina egna tips om hur man kan förstöra DNA, men en metod som är relativt välpublicerad på nätet är att att svabba med en lösning av natriumhypoklorit, till exempel Klorin.
Citat:
Nej, det betyder inte att han sa att det inte är hans tejprulle. Han trodde fortfarande nästan en månad senare att det var hans tejprulle.
Citat:
Jag upprepar: Vid vilken konfrontation ändrade han sig?
F: Men det är ju din tejprulle?
H: Jo.
H: Jo.