Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-01-05, 13:46
  #97585
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När det gäller bevis gällande KJ de bevis som finns är att han är oskyldig, som jag också lagt fram otaliga gånger.
Det finns inget bevis eller indicier att KJ var skyldig till Bangsuans försvinnande, men ändå blev han dömd för dråpmord till 10 års fängelse.
Därför fanns det en orsak att han dömdes, som inte kan vara orsaken för något brott, som jag mycket noggrant analyserat, utan orsaken måste finnas på annat plan.

Haha. Nu är du väl ändå lite slarvig med sanningen? Det finns jättemånga bevis och indicier mot KJ. Att du förklarar bort dom med Fagro-logik 1.0 (alla bevis är planterade, åklagare och rättsväsende är korrupta och styrda för att inte sätta dit oönskade gärningsmän) räcker liksom inte.

Ge mig e t t bevis på att det finns en "beställare".
Citera
2019-01-05, 13:51
  #97586
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Mordet på Bangsuan var mycket lätt att lösa och beställaren kom från orten, därför anser jag att de flesta känner till vem som beställde mordet.
Gärningsmännen var mycket lätt att placera, de var inga personer som hade sitt ursprung i Boden, utan hade utländskt ursprung som de flesta känner till i Boden.
I en liten ort är det mycket svårt att hålla någonting hemligt, utan rykten sprids som en löpeld när det var en så stor händelse som mord på en ung oskyldig tjej med utländskt ursprung, som också hade en svensk styvfar.
Sedan finns det alltid de som har den rätta informationen och ses som trovärdiga.

Ja, mordet var mycket lätt att lösa. Agree.

Sen: ett bevis på att gärningsmännen hade utländskt ursprung? Vad du "anser" är liksom helt ointressant. Du har ju genomgående visat att du har en helt egen verklighetsuppfattning jämfört med resten av befolkningen.

Har du någonsin varit i Boden? Har du pratat med folk? Hur stor andel av befolkningen där vet vem som ijenklien mördade VB?
Citera
2019-01-05, 14:56
  #97587
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
RÅ förklarar att bilderna inte är manipulerade. Tack det räcker för oss som inte är konspiratoriskt lagda angående dessa skor. Det måste vara jobbigt att tro att även RÅ är korrumperad.
Den naive tar RÅ:s uppfattning som sanning.
Den som kan tänka är skeptisk.
Den kunnige vet att det är samma bild och att en är manipulerad.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Men varför såna rabalder över det fotot? Har ni inte sett hur de retuscherar foton hej vilt innan de hamnar i offentligheten i andra fall? Kristoffers advokat hade ingenting vettigt att gå på i resningsansökan så det blev såna här halmstrån i brist på annat.
Fotot var avsett att använda i en utredning och i en domstol. Bilderna på Vatchareeya är retuscherade, det syns tydligt. I domstolen visades rätt bilder på henne.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det låter bra. Hellre lik en riksåklagare än en foliehatt, ha ha..eftersom det inte är fel eller otillåtet att retuschera bilder så länge originalet sparas så finns det ingen anledning för dom att ljuga.

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är ofta så. Bilder retuscheras ofta, titta på bilderna på Vatchareeya till exempel. Det är nog tur att de retuscherar så man slipper se allt. Men i rätten visas originalbilderna upp och det är då anhöriga brukar gå ut och den åtalade tittar ner i bordet.
Otäcka bilder retuscheras, och på ett sätt så att det syns att de är retuscherade. Men varför retuschera ett par skor? Såg de hemska ut, kanske?
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ja, eftersom de där skorna inte hade någon betydelse för utgången. Skulle de haft en viktig roll som kunnat ändra domen och det var något de ville förhindra hade de inte sparat beviset och gett det till advokaten. Logiskt tankesätt.
Ett ännu mer logiskt tankesätt: Om skorna inte hade någon betydelse för utgången skulle de ha fått vara kvar på fotot.

Du har alltså accepterat att fotot är manipulerat.
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det är ju inte alls säkert att VB mördades i lägenheten. Låt oss anta att KJ snart efter ankomst betedde sig märkligt/hotfullt. VB är nära eller försöker t o m kontakta 112. KJ lugnar ner sig och övertygar VB om att han bara skämtade.
VB messar kontinuerligt med MB. KJ blir förbannad och tar telefonen ifrån henne samt förstör den.
VB lämnar lägenheten för att gå hem. KJ tar bilen och åker efter. VB hoppar in i bilen för att få skjuts hem. KJ kör ut i skogen/avlägsen plats, mördar henne och gömmer kroppen lite provisoriskt. Därefter åker han till brorsan, försöker fixa ved...osv.

Det är högst osannolikt att styckning utfördes i lägenheten. Frågan är om ens mordet skedde där?
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Betongbaletten:

Högst troligt scenario det också!

Hon låg kanske i bilen, KJ för att få alibi passade på att åka till brorsan och samtidigt hämta tändutrustning och eventuell annan utrustning för att genomföra styckningen.
Hur undvek han att bloda ner kupén? Skulle han ha haft extra ombyte och tagit ur dem ur bilen innan han mördade? Hur undvek han att bloda ner ombytet?
Citat:
Ursprungligen postat av VeOchFasa
Alla som hävdar KJ är oskyldig, varför valde polisen att köra en komplott mot KJ? Bara uppklarningsstatistik??

Eller fanns det agg inom kåren mot KJ?

Fagro du läser ju inte ordentligt vad jag skriver. Dina teorier är så absurda ibland att jag ibland misstänker du trollar oss. Jag tror helt klart KJ mördat Bangsuan och säger inte alla bevis är 100% men din argumentation är på så konstig nivå att jag känner jag måste bemöta den.

Det fanns två som hade motiv, KJ o MB.
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Efter att granskat bilden närmare och öppnat den i Photoshop så är jag övertygad om att den retuscherats.

Anledningen till detta är nog som Prudent tidigare var inne på: för att undvika förvirring eftersom de flyttat skorna. På bilden på hallen utifrån syns inga skor där de bortretuscherade skorna borde stått, vilket indikerar att det är de skorna som syns till vänster i bild även är de som senare saknas på bilden, efter att de flyttats.

Min alternativa förklaring att de retuscherat bort skorna är för att de inte vill bli anklagade för att undersökningsplatsen är manipulerad. Något som fått foliehattarna att konspirera. Men jag håller nog Prudents förklaring som mer rimlig.

Det finns ingen anledning att tro att polisen vill få oskyldiga människor dömda för mord, det är absurt. Det är lika löjeväckande att karatetränaren skulle fått något slags fripass bland poliserna för att han tränat dem i självförsvar.
Bra iakttagelse med Photoshop.

Polisen valde inte att köra en komplott mot Kim. Den var övertygad om Kims skuld när Vatchareeyas blod hittades i bagageutrymmet, men när åtalet närmade sig och den inte hade tillräckligt med bevis för en fällande dom började den att fuska. Det är inte absurt. Det var ett uppmärksammat mord, polisen var piskad att få någon fälld.

Även AN hade motiv. Hur många fler som hade motiv vet vi inte.
Citera
2019-01-05, 15:09
  #97588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Ja, mordet var mycket lätt att lösa. Agree.

Sen: ett bevis på att gärningsmännen hade utländskt ursprung? Vad du "anser" är liksom helt ointressant. Du har ju genomgående visat att du har en helt egen verklighetsuppfattning jämfört med resten av befolkningen.
Har du någonsin varit i Boden? Har du pratat med folk? Hur stor andel av befolkningen där vet vem som ijenklien mördade VB?
Jag känner till Boden och varit även och sett på värnet vid Mjösjöberget där kroppsdelarna från Bangsuan var förvarade i 17 dygn, som placerades in genom en skottglugg på baksidan.
Jag kan påstå utan överdrift att KJ har aldrig placerat kroppsdelarna där, det blir till en omöjlighet för honom.
Det är två personer som burit dem från vägen, sannolikt i någon vagga, som de burit till värnet och sedan därifrån, när de placerades i Gula huset och därintill.
Torson vägde 33 kg det är ingenting som man bär under armen eller i en plastpåse.

Endast med det här beviset faller anklagelsen "pladask" att KJ var gärningsmannen.
Åtalet som är gjord mot KJ saknar all verklighetsförankring, utan är teorier som är helt ogenomförbara, som det här att han skulle ha placerat kroppsdelarna i värnet och tagit dem till Gula huset och därintill.
Det löser ingenting av den problematiken att påstå han hade ingen spaning på sig när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
Sådant visar endast att KJ som gärningsmannen hade kört fast.
Citera
2019-01-05, 15:14
  #97589
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur undvek han att bloda ner kupén? Skulle han ha haft extra ombyte och tagit ur dem ur bilen innan han mördade? Hur undvek han att bloda ner ombytet?

Fråga KJ. Men han hade ju sina soft air-prylar och sannolikt någon overall i bagaget. Han kan ha oskadliggjort henne först, satt på sig overall, huggit henne, därefter gömt kroppen och overallen tillfälligt.
Citera
2019-01-05, 15:27
  #97590
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Jag känner till Boden och varit även och sett på värnet vid Mjösjöberget där kroppsdelarna från Bangsuan var förvarade i 17 dygn, som placerades in genom en skottglugg på baksidan.
Jag kan påstå utan överdrift att KJ har aldrig placerat kroppsdelarna där, det blir till en omöjlighet för honom.
Det är två personer som burit dem från vägen, sannolikt i någon vagga, som de burit till värnet och sedan därifrån, när de placerades i Gula huset och därintill.
Torson vägde 33 kg det är ingenting som man bär under armen eller i en plastpåse.

Endast med det här beviset faller anklagelsen "pladask" att KJ var gärningsmannen.
Åtalet som är gjord mot KJ saknar all verklighetsförankring, utan är teorier som är helt ogenomförbara, som det här att han skulle ha placerat kroppsdelarna i värnet och tagit dem till Gula huset och därintill.
Det löser ingenting av den problematiken att påstå han hade ingen spaning på sig när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
Sådant visar endast att KJ som gärningsmannen hade kört fast.

Det är det här som är problemet med att diskutera med dig. Det där är inga bevis. För det första: det finns inte ens några bevis för att torson legat i värnet. Markering av likhundar, ja. Men inga bevis på att den legat där. Du kan inte godtyckligt bestämma att torson a) legat där, och b) att KJ inte kunnat få dit den om den legat där.
33 kg är tungt, men inte omöjligt tungt. Och: hur vet du att KJ inte hade någon medhjälpare?

Vad gäller spaningen är det trams från din sida. Du påstår att man mörkar/förfalskar för att få det att se ut som att han inte hade bevakning fast han hade det. Då sväller ju din konspiration (vilket den alltid gör, såväl i detta fall som i Linda Chen-/Lisa Holm-fallen) till att även innefatta polisen. Han som vittnade om bevakningen under ed vid rättegången begick alltså enligt dig mened? Kan du på något sätt verifiera denna tämligen starka anklagelse?
Citera
2019-01-05, 16:21
  #97591
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Det är det här som är problemet med att diskutera med dig. Det där är inga bevis. För det första: det finns inte ens några bevis för att torson legat i värnet. Markering av likhundar, ja. Men inga bevis på att den legat där. Du kan inte godtyckligt bestämma att torson a) legat där, och b) att KJ inte kunnat få dit den om den legat där.
33 kg är tungt, men inte omöjligt tungt. Och: hur vet du att KJ inte hade någon medhjälpare?

Vad gäller spaningen är det trams från din sida. Du påstår att man mörkar/förfalskar för att få det att se ut som att han inte hade bevakning fast han hade det. Då sväller ju din konspiration (vilket den alltid gör, såväl i detta fall som i Linda Chen-/Lisa Holm-fallen) till att även innefatta polisen. Han som vittnade om bevakningen under ed vid rättegången begick alltså enligt dig mened? Kan du på något sätt verifiera denna tämligen starka anklagelse?
Två likspårhundar Uno och Kompis markerade inne i värnet och även utanför, de markeringarna kopplas samman med att kroppsdelarna måste ha legat i kyla som stämmer in med att de legat på isen inne i värnet.

Jag kunde se själv med egna ögon och känner till hur pass tungt 33 kg är att bära i en svår terräng och KJ skulle aldrig ha klarat av det.

Jag har aldrig påstått att någon har begått mened, utan jag har påstått att eftersom KJ kände till att han var under spaning skulle han väl för allt i världen aldrig börjat flytta några kroppsdelar, om han nu skulle ha haft några att flytta, som jag anser han saknade.

Gärningsmännen som flyttade kroppsdelarna till fyndplatsen visste om att de hade ingen spaning på sig och därför genomförde de flytten.
Att kroppsdelarna flyttades gav alibi till MB och även KJ att de var inga gärningsmän.
Citera
2019-01-05, 16:38
  #97592
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Polisen valde inte att köra en komplott mot Kim. Den var övertygad om Kims skuld när Vatchareeyas blod hittades i bagageutrymmet, men när åtalet närmade sig och den inte hade tillräckligt med bevis för en fällande dom började den att fuska. Det är inte absurt. Det var ett uppmärksammat mord, polisen var piskad att få någon fälld.

Även AN hade motiv. Hur många fler som hade motiv vet vi inte.

Jo, det är redan känt att du har synnerligen låg tilltro till polisen.

Polisen är inte piskad till att få någon fälld. Det finns mängder av mordfall som är olösta. Du uppvisar låg kunskap om polisens arbete och verkar leva i en fantasivärld när det gäller detta.
Citera
2019-01-05, 18:09
  #97593
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Två likspårhundar Uno och Kompis markerade inne i värnet och även utanför, de markeringarna kopplas samman med att kroppsdelarna måste ha legat i kyla som stämmer in med att de legat på isen inne i värnet.

Jag kunde se själv med egna ögon och känner till hur pass tungt 33 kg är att bära i en svår terräng och KJ skulle aldrig ha klarat av det.

Jag har aldrig påstått att någon har begått mened, utan jag har påstått att eftersom KJ kände till att han var under spaning skulle han väl för allt i världen aldrig börjat flytta några kroppsdelar, om han nu skulle ha haft några att flytta, som jag anser han saknade.

Gärningsmännen som flyttade kroppsdelarna till fyndplatsen visste om att de hade ingen spaning på sig och därför genomförde de flytten.
Att kroppsdelarna flyttades gav alibi till MB och även KJ att de var inga gärningsmän.

Du behöver inte berätta ur FUP:en. Jag vet att hundarna markerade i värnet. Men vad säger att torson legat där? Och jag bryr mig inte om din bedömning om huruvida KJ kunnat bära en torso (exvis i en stor ryggsäck) eller inte. Återigen: det är inga bevis.

Hur vet du att KJ visste att han var under bevakning när han inte var det?
Kan du ge något bevis som pekar mot dessa gärningsmän? Mer än ditt "sannolikt" (= draget ur din näsa)?
Citera
2019-01-06, 02:24
  #97594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Du behöver inte berätta ur FUP:en. Jag vet att hundarna markerade i värnet. Men vad säger att torson legat där? Och jag bryr mig inte om din bedömning om huruvida KJ kunnat bära en torso (exvis i en stor ryggsäck) eller inte. Återigen: det är inga bevis.

Hur vet du att KJ visste att han var under bevakning när han inte var det?
Kan du ge något bevis som pekar mot dessa gärningsmän? Mer än ditt "sannolikt" (= draget ur din näsa)?

Mjösjöberget och värnet där kroppsdelarna förvarades ligger efter vägen rakt upp från Gula huset några hundra meter.
Torson som vägde 33 kg hittades 150-200 meter från vägen in i skogen, som inte var möjligt att komma med bil till den fyndplatsen.
Att KJ skulle ha burit torson till den fyndplatsen är helt osannolikt han har inte de fysiska förutsättningarna.
Att KJ skulle ha burit torson i en ryggsäck är endast en teori som inte existerar i verkligheten.

Men om jag teoretiskt antar att han burit kroppsdelarna i en väldig stor egentillverkad ryggsäck, han hade varit tvungen att ta ut kroppsdelarna och stoppa ned dem i ryggsäcken och sedan ta upp den och placera den på fyndplatsen.
Det här skulle medfört att han hade fått liklukt i sina kläder och när han satte sig i bilen hade den lukten förts till kupeen och sätet där han satt.
Sedan hade torson en stor blodsamling innuti som gör att den skulle ha blivit omöjlig att placera i en ryggsäck utan en stor blodspilla.

När kroppsdelarna kom till fyndplatsen blev KJ anhållen och häktad och bilen samt alla hans kläder togs i beslag för undersökning.
Polisen undersökte hans kläder i två dagar för liklukt men hittade ingenting sådant, hans bil blev undersökt med likspårhund i kupeen och förarsätet, fanns ingen liklukt där.
KJ hade aldrig transporterat några likdelar och var inte gärningsmannen för Bangsuan.

Eftersom varken MB eller KJ var gärningsmännen måste det ha funnits andra gärningsmän än de.
När Bangsuan var försvunnen fanns det endast de två som misstänkta och när de har alibi måste det finnas andra gärningsmän.

KJ kände till att han var under spaning som han själv uttalade och hade konstaterat, att han skulle ha flyttat några kroppsdelar, om han skulle haft några att flytta är fullständigt osannolikt.
I det här fallet har använts desperata osannolika metoder för att kunna åtala och fälla KJ till 10 års fängelse, en helt oskyldig person.
Det finns ingen annan orsak till sådant grovt missbruk av auktoriteten utan de har med desperata åtgärder skyddat de verkliga gärningsmännen.
Citera
2019-01-06, 03:25
  #97595
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ja, eftersom de där skorna inte hade någon betydelse för utgången. Skulle de haft en viktig roll som kunnat ändra domen och det var något de ville förhindra hade de inte sparat beviset och gett det till advokaten. Logiskt tankesätt.
Det är svårt att bedöma vilken betydelse det här kan ha haft för ärendets utgång. Som jag har förstått det var väl domstolens ledamöter helt ovetande om att fotot hade manipulerats.

Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Efter att granskat bilden närmare och öppnat den i Photoshop så är jag övertygad om att den retuscherats.
Tror du att det kan vara fler foton som har manipulerats?

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Accepterat? Det är ingen nyhet för mig att bilder manipuleras.
Det är i alla fall nytt för mig. Kan du visa på var det skall ha förekommit tidigare?
Citera
2019-01-06, 07:15
  #97596
Medlem
Det finns en sak som intresserar mig, ett vittne säger under rättegången att hen sätt KJ bära ner något stort och avlångt med vit eller grått skynke över från lägenheten. Vem var det som hjälpte honom med det???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback