2018-11-12, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Ser lite vänskapskorrupt ut

Q säger att dom gjort sin plikt och sen blir det promotion, vi gillar ju inte när HRC gör så...

Jag kan inte se nåt vänskapskorrupt att välja Trey Gowdy till nästa justitieminister. Han har suttit i kongressen för R. Q har skrivit om Gowdy ett antal gånger. Det borde inte diskvalificera honom.
Citera
2018-11-12, 12:53
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Uppenbar stark symbolik i musikvideos och filmer inte sällan relaterade till llluminati. Det görs narr av detta att det skulle finnas en illuminati, men man kan ju fråga sig varför alla kändisar, filmer och musikvideor är fullpackade av illuminati symbolik. Är det för att vara hip? Eller finns det ett mörkare syfte?
Att symboliken finns där är det inget tvivel om. Gott om illuminati ögon, pyramider och trianglar överallt. Lucifer handsignaler och annan symbolik som refererar till Lucifer.
Detta svar är inte till användaren jag citerar, utan för alla som tvivlar våra påståenden om symbolik.

Vår hjärna är konstruerad att filtrera bort all information som bedöms som ej nödvändig. Om denna filtrering inte skulle göras skulle våra sinnen överbelastas.

Ett av dom kriterier som hjärnan använder sig av är tidigare inlärd information. När hjärnan lagrar information i form av en inlärning kommer denna information att användas i kommande filtreringar. Någonting du sedan tidigare har lärt dig kommer ej att filtreras bort.

Ett exempel på detta är att om du lär dig någonting nytt som du tidigare aldrig har hört talas om, kommer du efter det att uppmärksamma detta framöver. Det kan vara ett namn på en känd person, en historisk händelse eller som i detta fall en symbol. Din hjärna har tidigare inte kunnat identifiera dessa och filtrerar därmed bort dom som oviktig stimulans.

Denna mänskliga egenskap utnyttjas av grupper som vill kommunicera med andra likasinnade. Det kan vara individer med avvikande sexuell läggning som via ett smycke kommunicerar att dom är intresserade av individer av samma kön. Det kan också vara individer som är intresserade av en genre av filmer eller ett speciellt tv-spel. Genom att bära en symbol från en film eller tv-spel kommer endast individer som tidigare har lärt sig vad dessa symboler betyder att förstå symbolen, resten kommer inte att lägga märke till symbolen (annat än att det är en okänd symbol som kan glömmas).

Sammanslutningar med – för allmänheten – hemliga agendor utnyttjar denna egenskap genom att använda symboler som för den stora massan saknar betydelse men som för dom betyder någonting väsentligt. Det mest kända exemplet på denna typ av symbol är det allseende ögat.

Citat:
ISIS kan även vara uppsatt av USA själva för att skapa illusionen av en fiende som rättfärdigar attack mot ex Iran som är ett oerhört viktigt land att kontrollera för oljan.
ISIS skapades av Deep State för att driva deras agenda som en proxy. Det trumpadministrationen gjorde för att utplåna ISIS var att strypa Deep State's möjlighet att finansiera ISIS och många andra terrororganisationer. ISIS påstods vara religiösa fanatiker som stred för sin tro vilket visade sig vara falskt när soldaternas löner uteblev och dom inte längre var villiga att strida. Dom var helt enkelt legosoldater.

Citat:
Att tro att Trump skulle vara helgod tror jag är dumdristigt. Han har sagt många viktiga och bra saker ja, men han kan i värsta fall vara en controlled opposition han med.
Trump behöver inte vara helgod, alla har vi våra brister. En egenskap Trump besitter är sitt driv att vilja bidra till att göra världen till en bättre plats. Detta trots att han är oerhört rik och skulle kunna leva det goda livet istället för att som nu leva under hot och göras till åtlöje av fake news media. Det kräver stake.

Citat:
Det som får mig mest tveksam till honom är att han ökat bidragen till fejk NASA som är så fulla av bs att det är skrattretande att jag en gång i tiden trodde på skiten. Deras huvudmål är att få folk tro på rymden och därmed utomjordingar för att när mänskligheten är redo fejka en utomjordisk attack där deras huvudmål kommer kunna genomföras. Nämligen att ena alla länder under en envärldsregering mot ett gemensamt övergripande hot, utomjordingarna.
Även om jag håller med dig om att NASA bedriver mycket falsk verksamhet skall man inte glömma att dom ändå besitter på mycket teknisk kunskap. Deep State har länge arbetat på att privatisera denna kunskap genom att minska NASA's resurser och kontraktera ut viktiga funktioner till privata aktörer, som ex SpaceX.

Det jag tror trumpadministrationen vill åstadkomma med ökade anslag till NASA är att återställa deras egentliga funktion och förhindra att dess kunskap privatiseras. Dom delar av verksamheten som kan användas som vapen flyttas till den nyinrättade militära enheten Space Force.
Citera
2018-11-12, 13:33
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Okej, låt oss tro för ett ögonblick att det pågår ett gigantiskt krig bakom kulisserna mellan USA's försvarsmakt och s.k "Deep state".

Varför envisas då Försvarsmakten med att just hålla det under ytan? Det vore väl rimligtvis till deras fördel om alla dessa övergrepp, attacker och lönnmord kom fram till den vanliga befolkningen?
En teknik jag använder när jag analyserar data är att försöka se det ur olika vinklar och sedan jämföra det jag kommit fram till för att se vad som verkar mest sannolikt.

Vad skulle hända om försvarsmakten skulle göra som du anser vara rimligt och till deras fördel, nämligen att informera allmänheten?

Hur tror du gemene man skulle reagera om dom fick veta att dom är slavar som lever för att bara tjäna tillräckligt för att överleva, att många av dom sjukdomar vi har är skapade för att försvaga oss, att botemedel finns för alla sjukdomar, att läkemedelsindustrin enbart finns för att råna oss, att fri teknik för fri energi finns, att onda individer torterar, dödar och våldtar barn mm?

Om all den informationen skulle komma ut till allmänheten, hur tror du dom skulle reagera? Låt oss säga att dom reagerar med våld (extremt sannolikt), hur lätt tror du det då blir för försvarsmakten att utreda och åtala alla korrupta individer?

I krig vill du fokusera så mycket resurser som möjligt mot fiendens svagaste punkt. Om allmänheten informeras kommer du att behöva handskas med upplopp mm, som kräver att du frigör resurser som annars skulle kunna användas till att bekämpa fienden. Du skulle skapa en divide and conquer-sitation till fördel för fienden.

Allmänheten görs bäst att informeras efter att slaget är vunnet.

Att ett slag pågår och ungefär vad som sker informeras via Q ("Qanon"). Denna information identifieras bara av dom få som är "vakna", vilka snabbt ökar i antal. Allt kan såklart inte avslöjas, eftersom det vore som att annonsera ut sina planer till fienden, vilket vore idiotiskt.
Citera
2018-11-12, 13:50
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag slutade läsa när du skrev "Mohammed bin Salman" rensar korruption.

Han är den mest korrupta och sadistiska ledare som något land har just nu
Skulle du kunna vara vänlig och presentera information som styrker ditt påstående?

Om jag skulle utse någon ledare till den mest korrupta så är kronprins bin Salman bland dom sista jag skulle ange. Jag tänker snarare på individer som Emmanuel Macron, Justin Trudeau, Petro Poroshenko, Jacob Zuma, Theresa May eller "vår" egna Stefan Löfven. Listan kan göras lång...
Citera
2018-11-12, 13:54
Medlem
arabansplitternys avatar
Inte ett skit kommer bekämpas tyvärr. Den stora massan kommer fortsätta låta eliten (illuminati) styra.
Det värsta är ju att folk skiter i helt.
Citera
2018-11-12, 14:06
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arabansplitterny
Inte ett skit kommer bekämpas tyvärr. Den stora massan kommer fortsätta låta eliten (illuminati) styra.
Det värsta är ju att folk skiter i helt.
Ditt påstående är sant för vissa folk men inte andra.

Svenskar, japaner och kineser är exempel på folk som är konflikträdda och aldrig kommer att revoltera.

Italienare, fransmän och sydamerikaner är desto svårare att kontrollera.

Det är inte av en slump som Italien har röstat bort sin eu-positiva regering, att brasilianarna röstat fram en president som är anti-globalist och att fransmännen är kända för att protestera (Marine Le Pen hade varit president om det inte vore för att Deep State via valfusk fick sin kasperdocka Emmanuel Macron vald).
Citera
2018-11-12, 14:44
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej faktiskt inte. Det är en så förvirrad sörja av fel- och övertolkningar, lögner och spekulationer att jag inte vet av man ska börja. Själva omfattningen av den här konspirationsteorin gör mig matt och orolig för TS hälsa. Påståendena kommer i en oerhört strid ström.

Små och stora omständigheter blandas okritiskt och ohejdat. Det är väl helt enkelt svammel märker jag.

McCain avrättad?
Att ifrågasätta den mentala hälsan är väl inte direkt enligt den argumentationstekniska regelboken. Men ja, det är en tanke som är svår att undvika här.

TS själv har dock inga problem med argumentationsteknik eftersom hen i största möjliga mån avstår från att verkligen argumentera för sin sak och svara på kritiska frågor.
Citera
2018-11-12, 14:55
Medlem
Har "Q"skrivit någonting om Nordkorea den sista tiden?

"WASHINGTON — North Korea is moving ahead with its ballistic missile program at 16 hidden bases that have been identified in new commercial satellite images, a network long known to American intelligence agencies but left undiscussed as President Trump claims to have neutralized the North’s nuclear threat.

The satellite images suggest that the North has been engaged in a great deception: It has offered to dismantle a major launching site — a step it began, then halted — while continuing to make improvements at more than a dozen others that would bolster launches of conventional and nuclear warheads."

https://www.nytimes.com/2018/11/12/us/politics/north-korea-missile-bases.html
Citera
2018-11-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Har "Q"skrivit någonting om Nordkorea den sista tiden?

"WASHINGTON — North Korea is moving ahead with its ballistic missile program at 16 hidden bases that have been identified in new commercial satellite images, a network long known to American intelligence agencies but left undiscussed as President Trump claims to have neutralized the North’s nuclear threat.

The satellite images suggest that the North has been engaged in a great deception: It has offered to dismantle a major launching site — a step it began, then halted — while continuing to make improvements at more than a dozen others that would bolster launches of conventional and nuclear warheads."

https://www.nytimes.com/2018/11/12/us/politics/north-korea-missile-bases.html

Fake news säkerligen från det dasspappret som cnn, dom kanske bygger champion odlingar där istället nu ?
Citera
2018-11-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix
Fake news säkerligen från det dasspappret som cnn, dom kanske bygger champion odlingar där istället nu ?

Jag tror att Nordkorea försöker lura Trump och USA, tiden får utvisa vem som har rätt.
Citera
2018-11-12, 17:58
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovematrix

Eller så kunde du ha klickat på länken och läst att källan är den politiskt neutrala tankesmedjan "Center for Strategic and International Studies" som idag leds av John J. Hamre,republikan och tidigare USAs biträdande försvarsminister...

https://www.csis.org
https://beyondparallel.csis.org/undeclared-north-korea-sakkanmol-missile-operating-base/
Citera
2018-11-12, 18:18
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag tror att Nordkorea försöker lura Trump och USA, tiden får utvisa vem som har rätt.

Ja, än så länge har de som tror på den konspirationsteorin blivit förnedrad gång på gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in