2018-09-23, 06:20
Medlem
moralhoras avatar
Haha, s knallkorkarna har nu gtt vidare till Johanna Mller som alternativ grningsman?

Frga: fr ngon rakt ut frga Christine "Barnamrderskan" Schrrer om hon faktiskt mrdade barnen?

Citat:
Ursprungligen postat av Barbriella
Hur lckte bilderna p barnen ut?

Naturligt s lg de frunderskningen och ingen hade nog en tanke p att dessa skulle bli "offentliga". Samma sak med Elin Krantz.
Citera
2018-09-23, 07:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Haha, s knallkorkarna har nu gtt vidare till Johanna Mller som alternativ grningsman?

Frga: fr ngon rakt ut frga Christine "Barnamrderskan" Schrrer om hon faktiskt mrdade barnen?
CS har ftt frgan om hon mrdade barnen mnga gnger och alltid svarat nej. JM har aldig ftt frgan, men hon skulle skert svara nej hon ocks, p samma stt som hon frnekar inblandning i mordet p sin pappa.
Citera
2018-09-23, 14:50
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
CS har ftt frgan om hon mrdade barnen mnga gnger och alltid svarat nej. JM har aldig ftt frgan, men hon skulle skert svara nej hon ocks, p samma stt som hon frnekar inblandning i mordet p sin pappa.

Mrderskan Christine Schrrer har sina fans - dock s fr man inte frga rakt ut om hennes inblandning i morden enligt initierade kllor. Frga Tulipanpernilla.
Citera
2018-09-23, 19:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Mrderskan Christine Schrrer har sina fans - dock s fr man inte frga rakt ut om hennes inblandning i morden enligt initierade kllor. Frga Tulipanpernilla.
Varfr ska jag frga Tulpanpernilla? Det r vl klart att CS kan ogilla frgan som hon har svarat p ett otal gnger och som insinuerar att hon har mrdat.
Citera
2018-10-11, 17:46
Medlem
Familjens liv efter brutala barnamorden i Arboga
Citat:
Torgny Hellberg hittade sin sambo Emma Jangestig och hennes tv barn snderslagna i radhuset i Arboga.

Sambon verlevde mirakulst men barnens liv gick inte att rdda.

Tio r senare r deras band fortfarande starkt och i dag lever de p skyddad adress med sina tv gemensamma barn.

Det har naturligtvis blivit slitningar eftersom vi har hanterat det p s olika stt, sger Torgny Hellberg om relationen i dag.
Torgny Hellberg har tidigare beskrivit sin relation till tyskan Christine Schrrer som en vanlig semesterflirt som inleddes i samband med en resa till Grekland 2006.

Efter semestern reste tyskan till Sverige fr att hlsa p honom strax drefter meddelade Torgny Hellberg att han ville avsluta relationen.

Men kontakten avslutades inte.

I P3-dokumentren Barnamorden i Arboga berttar Torgny Hellberg att Christine Schrrer bland annat ringde honom efter ett misslyckat sjlvmordsfrsk. Tyskan skulle sedermera flytta till Sverige och flja Torgny Hellbergs nya relation med Emma Jangestig via hans blogg.

En dag i mars 2008 tog tyskan sig in i hans nya sambos radhus.

I dag bor Torgny Hellberg och Emma Jangestig med skyddad identitet p skyddad adress tillsammans med sina tv gemensamma barn. Paret har berttat fr barnen om vad som hnde Saga och Max fr ver tio r sedan.

I dag bor Torgny Hellberg och Emma Jangestig med skyddad identitet p skyddad adress tillsammans med sina tv gemensamma barn. Paret har berttat fr barnen om vad som hnde Saga och Max fr ver tio r sedan.

Nr vi brjade prata med dem om det s sade vi att det r ngon som har varit dum mot de hr barnen. Det r mer p ett barns niv, kanske via sagor, sger han.

Torgny Hellberg frelser om sin historia under titeln Det man inte vet dr han pratar om mordnatten och allt som fljde drefter.

Torgny Hellberg om relationen med Emma Jangestig
Citat:
Torgny Hellberg berttar att han i dag drmmer om att han tillsammans med Emma Jangestig ska kunna ge sina barn en trygg och bra uppvxt.

Tyskan Christine Schrrer dmdes bde i tingsrtten och i hovrtten fr dubbelmordet och mordfrsket i Arboga. Hon dmdes till livstids fngelse och avtjnade sitt straff i kvinnoanstalterna i Ystad och Hinseberg innan hon blev verflyttad till tyska kvinnoanstalten Vechta.

Jag har ingenting att sga till henne. Om hon frstr varfr hon r dmd fr det hon r, d skulle jag kunna frga henne varfr. Men jag tror inte att hon kommer frst det. Som det r nu s har jag ingenting att sga henne, sger Torgny Hellberg.

https://unv.is/expressen.se/nyheter/...orden-i-arboga
Citera
2018-10-12, 21:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Frgan r varfr T.H 10 r efter ddet trder fram efter en anonym tillvaro. Brjar fallet granskas?
Nvl, han framtrder ocks i en snutt i Expressen. Hon r skyld...dmd fr brottet.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...vi-inte-lever/
Citera
2018-11-08, 15:03
Medlem
Frlt om jag frgar om ngot som redan avhandlats, men jag undrar lite om lite om tidsramen fr mordet och Schurrers eventuella flykt frn mordplatsen och Arboga. Allts, hur lngt r det mellan mordplatsen och stationen dit Schurrer behvde ta sig fr att ka hem? Finns det ngot uppenbart orimligt i detta eller r det fullt rimligt?
Citera
2018-11-12, 15:44
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Frlt om jag frgar om ngot som redan avhandlats, men jag undrar lite om lite om tidsramen fr mordet och Schurrers eventuella flykt frn mordplatsen och Arboga. Allts, hur lngt r det mellan mordplatsen och stationen dit Schurrer behvde ta sig fr att ka hem? Finns det ngot uppenbart orimligt i detta eller r det fullt rimligt?
Enligt Eniro ska gngstrckan vara 1,5 km. Morden ska d skett ca 19.10 d Emma hade sin sista msn kontakt med sin syster tills polisen berknat att sambon kom hem ca 19.15-19.18.
Enligt Eniro s tar det ca 18 minuter att g till Arboga station. En poliskvinna provgick strckan och kom fram till 9 minuter.
Det tg CS tog frn Arboga till Sthlm gick 19.34. Det kan man se utifrn hennes mobilpositioner.
Citera
2019-01-21, 08:28
Medlem
TV3 dokumentr snder frsta delen om det hr mordet 31 januari.
Citera
2019-01-31, 09:13
Medlem
Quarrels avatar
Expressen: Sambon berttar om brutala barnamorden i Arboga
Citat:
P kvllen den 17 mars chattade Emma Jangestig med sin syster Ida Jangestig. De diskuterade om att Ida skulle vara barnvakt t Max och Saga.

Men klockan 19.09 pltsligt frsvann Emma frn chatten.

Det tyckte jag var lite konstigt, fr det brukade inte hon gra, sger Ida Jangestig.

Samtidigt var Torgny Hellberg p vg hem p vg hem.

Jag ppnade drren och tnkte: vad leker ni? Sen lyfter jag p huvudet och ser barnen, sger han.

I dokumentren spelas hans frtvivlade och frvirrade samtal till SOS Alarm upp. Telefonisten undrar vad som har hnt.

Jag vet inte!, svarar Torgny Hellberg.
TV3 Dokumentr: barnamorden i Arboga, snds klockan 21.00 p torsdagen.
Citera
2019-01-31, 23:35
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Expressen: Sambon berttar om brutala barnamorden i Arboga

TV3 Dokumentr: barnamorden i Arboga, snds klockan 21.00 p torsdagen.

Del 2 gr att se redan nu p Viaplay fr de som har. Jag tycker inte dokumentren lyckas f fram hur grymt dd detta verkligen var. Vet att jag knde mycket mer olust genom att lsa FUP n nu nr jag sg dokumentren. Att det frflutit ganska lng tid kan visserligen spela in, och att jag redan visste alla detaljer.
Citera
2019-02-01, 07:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Sakfel i dokumentren. Kan bero p att de som ligger bakom dokumentren inte r plsta.
T.H kom inte hem 19.20. Enligt utredningen r hans tidsspann mellan 19.15-19.18.
T.H fick frgan i rtten varfr det tog sn tid innan han ringde SOS. Han sa att han letade efter en fungerande telefon. SOS kopplades in 19.20.57.

Det framkommer i dokumentren att polis gtt igenom stationsfilm och sett en mrkkldd person som sen ett vittne p Verktygsgatan sett vid ca 19.10 (hon utgick frn vilken tid hon bruka vara hemma)
Det blev vinklat dr. Det var vittnet som frst sett en mrkkldd person och utifrn det s gick polis igenom stationsfilm fr att leta person som verensstmde med det signalementet, allts en person med mrk jacka.
Vittnet medverkade i rttegng men kunde inte peka ut C.S.

Angende hammaren s utelmnas att hyresvrdinnan hade renovering hemma vi denna tidpunkt.
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2019-02-01 kl. 07:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in