Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-08, 02:39
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
TS verkar ha tecknat Viasat abonnemanget samtidigt som många andra blev lurade av deras säljare. Plus tog upp det här i ett av sina program och en del fick avsluta abonnemanget med Viasat utan extra kostnader.

https://www.svt.se/nyheter/konsument...upp-i-ansiktet

Det spelar egentligen inte så mycket roll. Är TS helt säker på att orderbekräftelse inte har skickats ut så kan han häva avtalet så länge dom inte kan bevisa att dom har gjort. Har orderbekräftelse skickats ut så är det svårt för TS att göra någonting då han fått papper hem på vad han beställt och gått över ångerperioden.
Citera
2018-11-08, 04:42
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Det spelar egentligen inte så mycket roll. Är TS helt säker på att orderbekräftelse inte har skickats ut så kan han häva avtalet så länge dom inte kan bevisa att dom har gjort. Har orderbekräftelse skickats ut så är det svårt för TS att göra någonting då han fått papper hem på vad han beställt och gått över ångerperioden.
Om man loggar in på ComHem så kan man se allt som skickats ut: https://www.comhem.se/minasidor/meddelanden
Citera
2018-11-08, 13:24
  #27
Medlem
black_devils avatar
kan rekommendera att du använder www.minatjanster.se detta är en gratis uppsägninstjänst där du kan avsluta samtliga abonnemang som du har.

Hade själv Comhem tidigare o dom var mkt svåra att bli av med men lyckades tack vare Mina Tjänsters uppsägningstjänst Du säger upp avtalen via bankid sen är allt klart

Comhems säljare är kända för att lura sina kunder man skall se upp att ha något med dom att göra.

Ps hoppas ni säljare på comhem blir arbetslösa och att comhem går i konkurs.
__________________
Senast redigerad av black_devil 2018-11-08 kl. 13:27.
Citera
2018-11-09, 07:19
  #28
Medlem
roflcores avatar
Hej, förlåt för segt svar.

Men nu har jag sagt upp mitt comhem-abonnemang.

Men tills Comhem har gått igenom inspelningen från när säljaren ringde så är det bara internet som tas bort.

Fick en ganska bra deal av dem att om jag stannar kvar som kund så skulle jag få billigare tv(gå ner till BAS istället för Silver)och 100/100mbit internet för 298 kr i månaden i ett år. Vad tycker ni om den dealen? Eller ska jag köpa på Bahnhof som jag tänkt?

Sen om det blir så att mitt Viasat filmpaket inte går att säga upp så har dem nu tryckt i att den tjänsten ska sluta gälla det datum som jag skrev, och när det sker kan jag även säga upp TiVot osv.
Han kundtjänstarbetaren jag pratade med var schysst iallafall och höll med om att deras säljare kan vara luriga ibland med hur dem vänder på ord osv, och att deras fasta bindningstider är jättedyra.

Nåja, huvudsaken är att jag kommer undan billigare.
Citera
2018-11-09, 08:51
  #29
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflcore
Fick en ganska bra deal av dem att om jag stannar kvar som kund så skulle jag få billigare tv(gå ner till BAS istället för Silver)och 100/100mbit internet för 298 kr i månaden i ett år. Vad tycker ni om den dealen? Eller ska jag köpa på Bahnhof som jag tänkt?
Min hyresvärd står för de vanliga kanalerna och jag kör med 100/10 Mbit från bahnhof för 465 kr i kvartalet men det avtalet finns kanske inte kvar.
Har bluffkonto hos Netflix som köptes för ca 20 kr på Dream market och en Android tv-box med popcorn time och kodi m.m
Citera
2018-11-12, 14:48
  #30
Medlem
roflcores avatar
Fick skickat inspelning från samtalet.

Enligt Comhem så säger han att det är bindningstid i 24 månader. Men när jag lyssnar på ljudfilen säger han klart och tydligt "24 månaders bindningtid, med 1 månads uppsägningstid"

Det måste ju betyda att han menar att jag kan säga upp bindningstiden när som?
Citera
2018-11-12, 15:01
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roflcore
Fick skickat inspelning från samtalet.

Enligt Comhem så säger han att det är bindningstid i 24 månader. Men när jag lyssnar på ljudfilen säger han klart och tydligt "24 månaders bindningtid, med 1 månads uppsägningstid"

Det måste ju betyda att han menar att jag kan säga upp bindningstiden när som?

Du kan säga upp det med 1 månads uppsägningstid efter att 24 månader passerat. Är ju ett ganska standard avtal när det handlar om TV och bredband mm .
Citera
2018-11-12, 17:45
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roflcore
Fick skickat inspelning från samtalet.

Enligt Comhem så säger han att det är bindningstid i 24 månader. Men när jag lyssnar på ljudfilen säger han klart och tydligt "24 månaders bindningtid, med 1 månads uppsägningstid"

Det måste ju betyda att han menar att jag kan säga upp bindningstiden när som?
Det skulle vara helt meningslöst med någon bindningstid om du kan säga upp det med en månads uppsägningstid. Det faller på sin egen orimlighet.
Citera
2018-11-15, 23:10
  #33
Medlem
I huset jag bor drogs fiber in i samband med en renovering.
Från början påstods det att vi skulle få välja operatör själva. Men, i samband med renoveringen förstördes enligt uppgift viss tidigare utrustning.
Vi hade provisoriskt internet i ett par månader och blev därefter tvångsanslutna till comhem.
Comhem har sakta men säkert höjt priserna. Jag vet inte vad de tror folk har för vanor eller om de antar att de flesta har 15 barn, och de flesta av dessa barn tittar på tecknad film på sin dyra smartfåne halva dygnet.
Visserligen långsammare hastighet med mobilt bredband. Kanske en 1/4 av hastigheten men mindre än halva priset. Många är heller inte hemma hela året. Mobilt kan användas även när man inte är hemma.
Citera
2018-11-16, 01:41
  #34
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflcore
Fick skickat inspelning från samtalet.

Enligt Comhem så säger han att det är bindningstid i 24 månader. Men när jag lyssnar på ljudfilen säger han klart och tydligt "24 månaders bindningtid, med 1 månads uppsägningstid"

Det måste ju betyda att han menar att jag kan säga upp bindningstiden när som?
Är du efterbliven? Vad tror du 24 månaders bindningstid betyder, egentligen? Är nyfiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvaverket
Mobilt kan användas även när man inte är hemma.
Hur får du mobila internetet att hålla hela månaden om ungarna kollar på video i 1080p hela dagarna?
Citera
2018-11-17, 03:02
  #35
Medlem
roflcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Är du efterbliven? Vad tror du 24 månaders bindningstid betyder, egentligen? Är nyfiken.


Hur får du mobila internetet att hålla hela månaden om ungarna kollar på video i 1080p hela dagarna?
Jag vet myckert väl vad bindningstid betyder, men han sa ocksp 1 månads uppsägningstid. Typ att han försa sig eller något, att man kan använda det som argument eller vad fan som helst för att kunna trycka i dem att säga upp mitt abonnemang.
Citera
2018-11-17, 07:59
  #36
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roflcore
Jag vet myckert väl vad bindningstid betyder, men han sa ocksp 1 månads uppsägningstid. Typ att han försa sig eller något, att man kan använda det som argument eller vad fan som helst för att kunna trycka i dem att säga upp mitt abonnemang.
Ja efter bindningstiden är slut så kan du säga upp ditt abonnemang med 1 månads uppsägningstid det är så alla abonnemang fungerar...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback