2018-11-12, 13:51
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Stort grattis till alla AIKare därute! Njut nu ett par dagar innan ni börjar pumpa upp hybrisballongen.

Styrkekramar till alla bajare som hade europaplatsen i 29 omgångar och 60 minuter. Jag är förstås glad att det blev som det blev men fan va tungt det måste vara att falla på målsnöret sådär.

Nummer ett i Stockholm och jämsides med Örgryte, starkt! 2028 lägger ni in rycket och tar fjärdeplatsen för er själva

Å ena sidan känns det skönt att en riktig skitsäsong börjar lida mot sitt slut. Å andra sidan, tredjeplats och gruppspel i Europa, den sortens säsonger satt man och dagdrömde om för tio år sedan. Bortskämda är vi.

Det här är AIK tabellplaceringar de senaste 10 åren, var exakt ligger hybrisen?

De AIK supporters jag träffar har nog allt annat än hybris men på flashback är det hybris om en supporter anser att AIK ska vinna ett guld efter placerat sig topp 2-3 fem säsonger i rad.
2018-11-12, 13:51
Medlem
Tim00Blooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Ser att många hyllar Isak Pettersson i Norrköping som Allsvenskans bästa målvakt. Jag säger inte emot därför att jag inte har någon koll men vad grundar man det på? Han är bevisligen en mycket talangfull målvakt trots sin unga ålder där spelet med fötterna ofta lyfts fram om jag inte har helt fel? Hur ser hans räddningsstatistik ut jämfört med övriga?

Norrköping lär ha duktig målvaktstränare. Känns som dem fostrat flera duktiga målvakter på senare tid.
2018-11-12, 13:55
Medlem
Tim00Blooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tejparn1
Skojar du!? AIK är typexemplet för ett svenskt lag som kommer floppa och åka mot ett gäng från typ Azerbaijan eller liknande.

Dom klarar sig MAX till andra rundan.

Tror AIK kommer gå till Europa. I år var fokus att vinna Allsvenskan. Nästa år så tror jag att dom kommer prioritera europaspel mer.
2018-11-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
Norrköping lär ha duktig målvaktstränare. Känns som dem fostrat flera duktiga målvakter på senare tid.
Det var ju inte alls svar på mina frågor.

Varför är Isak Pettersson Allsvenskans bästa målvakt 2018?
2018-11-12, 14:03
Medlem
56ks avatar
Citat:
Det var ju inte alls svar på mina frågor.

Varför är Isak Pettersson Allsvenskans bästa målvakt 2018?

För att han är duktig med fötterna har du bott under en sten de senaste 15 åren alla vet att Andreas Isaksson var en värdelös målvakt, speciellt i landslaget för att han inte var bra med fötterna.
Det handlar inte om att rädda bollar det handlar om att vara duktig med fötterna enligt flashback.
Alla som sa emot var Djurgårdare med hybris.
2018-11-12, 14:07
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ser att många hyllar Isak Pettersson i Norrköping som Allsvenskans bästa målvakt. Jag säger inte emot därför att jag inte har någon koll men vad grundar man det på? Han är bevisligen en mycket talangfull målvakt trots sin unga ålder där spelet med fötterna ofta lyfts fram om jag inte har helt fel? Hur ser hans räddningsstatistik ut jämfört med övriga?

Han har gjort helt sinnessjukt snygga och framförallt viktiga räddningar i lägen där Peking varit illa ute. Hållit kvar de i matcher etc. Statistiken som sådan har jag inte koll på, men den är inte superrelevant i detta fall.

Är definitivt och nosar på MVP/årets spelare enligt mig.
2018-11-12, 14:12
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Stort grattis till alla AIKare därute! Njut nu ett par dagar innan ni börjar pumpa upp hybrisballongen.
Först och främst, tack som fan. För det andra, det finns ingen AIK-hybris längre. Den lilla hybris som fanns kvar efter 2009 lämnade definitivt när Alm sparkades, kvar står vi istället med ett lag som vinner SM-guld på skicklighet och ett supporterled som kräver topplaceringar (notera topplaceringar, inte guld) regelbundet.

Jag citerar in Mr. Hybris (Andreas Alm) själv här, han förklarar det så mycket bättre.
Citat:
Hur ser du på AIK:s SM-guld?
– Det är första gången som AIK vinner utan behov av den där hybrisen, den där extra skjutsen. Det känns som att det är helt naturligt för AIK att vinna i år och så upplever jag inte att det har varit vid de andra gulden. Då har det kokat över av total hybris. Nu är det bara självklart, och den självklarheten har de byggt upp under de två senaste åren.

– Det är AIK som låst upp en ny nivå för sig själva, både publimässigt och truppmässigt. Jag har sagt det förut: det har varit en stor klubb i två ord, nu är det en storklubb i ett ord. När man vinner så här självklart är det bara att säga grattis, men också grattis till att man går in i en ny era, tror jag.

Slutligen, stort tack till alla er för en rolig säsong. Våren var rolig då man äntligen fick ett tillfälle att håna och se ner på Malmösupportrarna och hösten var rolig för att göra dito på Bajens. Måste ge en stor guldstjärna i kanten för två lag: GIF Sundsvall för säsongen de gör och IFK Norrköping som ger oss en match ända in i sista omgången. Tre lag ska ha en rejäl jävla släng av sleven och det är IFK Göteborg, Elfsborg och Djurgården. Helvete vad ni måste steppa upp på alla plan inför nästa säsong.

Hursomhelst, nästa säsong tror jag blir väldigt rolig med mycket kamp kring Europaplatserna då jag personligen tror att Malmö joggar hem det och att vi satsar mer på en lyckad visit i Europa.

Snart är det silly!
2018-11-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Han har gjort helt sinnessjukt snygga och framförallt viktiga räddningar i lägen där Peking varit illa ute. Hållit kvar de i matcher etc. Statistiken som sådan har jag inte koll på, men den är inte superrelevant i detta fall.

Är definitivt och nosar på MVP/årets spelare enligt mig.
Klart det är viktigt med statistik när man snackar om en spelares prestationer över 30 omgångar. Vilket jävla dravel.

Om kriterierna för att vara Allsvenskans bästa målvakt baseras på det du tar upp så kan man nämna hälften av målvakterna i serien. Varför titta på siffror när man kan gå på känsla
Senast redigerad av Tiddlywank 2018-11-12 kl. 14:41.
2018-11-12, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
För att han är duktig med fötterna har du bott under en sten de senaste 15 åren alla vet att Andreas Isaksson var en värdelös målvakt, speciellt i landslaget för att han inte var bra med fötterna.
Det handlar inte om att rädda bollar det handlar om att vara duktig med fötterna enligt flashback.
Alla som sa emot var Djurgårdare med hybris.
Om du tar dig tid att svara kan du väl göra ett ärligt försök att koka ihop något vettigt?
2018-11-12, 14:39
Medlem
Neurons avatar
Att vi till slut tar guldet känns som en lång utandning. Glädje, men framförallt lättnad efter att jag (korkad som jag var) mer eller mindre hade räknat hem guldet när vi ledde med åtta poäng och fem omgångar kvar. Så fort slutsignalen ljöd kände jag energin lämna kroppen och jag blev helt tom. Det blev en jäkla fest på ASK-tåget hem sen, men idag är ändå lättnad den mest utmärkande känslan för mig.

Ska man försöka sig på en kort summering av säsongen så tycker jag att AIK är värdiga mästare. Även när spelet hackat, eller AIK varit tvungna att kasta om i startelvan p.g.a. avstängningar eller skador så har det funnit en hög lägstanivå och defensiv stabilitet som gjort att man alltid haft en god chans på tre poäng. Detta bevisades återigen mot KFF i sista omgången.

Peking gör en sjuk slutspurt som dom ska ha all respekt för. Dom var både skickliga och hade flytet, men det räckte inte hela vägen fram den här gången trots 65 poäng.

Bajen får symbolisera uttrycket "upp som en sol, ner som en pannkaka" även om dom med bajenmått mätt gör en jättesäsong.

MFF straffades av att Daniel Andersson lyckades blir lurad av fotbollscharlatanen MP. Det tackar vi för!

IFK Göteborg och Djurgården får jobba på att höja sig rejält nästa säsong. Just nu känns det som att båda lagen sakta håller på att tyna bort, men sånt där kan ju ändras snabbt.

Skönt att Dalkurd åkte ur och hoppas nu att BP kan kvala sig kvar mot AFC. Vad gäller Dalkurd så skulle jag ha full respekt för klubben om dom stannat kvar i Borlänge, men nu? Nä!
2018-11-12, 14:40
Medlem
Elwisps avatar
Det verkar alltså som att Rodic och Djurdjic var på Gnagets guldfest igår? Och här har man suttit och läst inlägg om att Aik och Bajen är varandras största rivaler.
2018-11-12, 14:48
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Det verkar alltså som att Rodic och Djurdjic var på Gnagets guldfest igår? Och här har man suttit och läst inlägg om att Aik och Bajen är varandras största rivaler.
Det klart man ska fira när AIK vinner guld
https://twitter.com/RobinDahling/status/1061971113272582144?s=19

De hoppas säkert på att bli värvade, men dom platsar inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in