Citat:
Ursprungligen postat av
Dalesmale
Stort grattis till alla AIKare därute! Njut nu ett par dagar innan ni börjar pumpa upp hybrisballongen.
Först och främst, tack som fan. För det andra, det finns ingen AIK-hybris längre. Den lilla hybris som fanns kvar efter 2009 lämnade definitivt när Alm sparkades, kvar står vi istället med ett lag som vinner SM-guld på skicklighet och ett supporterled som kräver topplaceringar (notera topplaceringar, inte guld) regelbundet.
Jag citerar in Mr. Hybris (Andreas Alm) själv här, han förklarar det så mycket bättre.
Citat:
Hur ser du på AIK:s SM-guld?
– Det är första gången som AIK vinner utan behov av den där hybrisen, den där extra skjutsen. Det känns som att det är helt naturligt för AIK att vinna i år och så upplever jag inte att det har varit vid de andra gulden. Då har det kokat över av total hybris. Nu är det bara självklart, och den självklarheten har de byggt upp under de två senaste åren.
– Det är AIK som låst upp en ny nivå för sig själva, både publimässigt och truppmässigt. Jag har sagt det förut: det har varit en stor klubb i två ord, nu är det en storklubb i ett ord. När man vinner så här självklart är det bara att säga grattis, men också grattis till att man går in i en ny era, tror jag.
Slutligen, stort tack till alla er för en rolig säsong. Våren var rolig då man äntligen fick ett tillfälle att håna och se ner på Malmösupportrarna och hösten var rolig för att göra dito på Bajens. Måste ge en stor guldstjärna i kanten för två lag: GIF Sundsvall för säsongen de gör och IFK Norrköping som ger oss en match ända in i sista omgången. Tre lag ska ha en rejäl jävla släng av sleven och det är IFK Göteborg, Elfsborg och Djurgården. Helvete vad ni måste steppa upp på alla plan inför nästa säsong.
Hursomhelst, nästa säsong tror jag blir väldigt rolig med mycket kamp kring Europaplatserna då jag personligen tror att Malmö joggar hem det och att vi satsar mer på en lyckad visit i Europa.
Snart är det silly!