2018-11-12, 12:56
Medlem
Nord88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benkebenkpress
Ur detta kommer utvecklas en svart marknad för betting-bulvaner.
Är du i undre världen och kan bistå med ett stall på 50-100 bulvaner så kan både du och storspelarna tjäna stort.

"Utvecklas", ha. Detta är inget nytt, även om det möjligen har eskalerat med tiden.

Du är uppenbarligen inte medveten om att uttaget måste ske till ett bankkonto som står i samma namn som personen som står registrerad på spelkontot. Det förhindrar den typen av upplägg som du beskriver och gör att endast närstående personer kan användas som bulvaner. Om jag spelar i en random luffares konto är jag helt maktlös om denne får för sig att behålla hela vinsten själv. Jag har själv begränsat mig till runt 10 bulvaner och har aldrig haft några problem annat än det allmänna trasslet som denna verksamhet medför, såsom kontoverifieringar och återkommande limiteringar.
Citera
2018-11-12, 13:01
Medlem
Rodimusprimes avatar
Orsaken till detta är helt enkelt att oddssättarna aldrig kan vara lika bra som alla spelarna. Man begränsar inte spelare som vinner, man begränsar spelare som spelar på svaga linor. Detta resulterar naturligtvis nästan alltid i vinst, ofta stora vinster. Så bara för att du sätter 10 spel i rad på CL kommer du inte få en limitering. Spelar du däremot på damernas collegebasket i USA och sätter spel efter spel så kommer du nästan garanterat få en limitering.

Marginalerna på sport live brukar ligga på runt 7% och lite lägre pre match. Har ingen aning hur de hade sett ut utan limiteringar. Men spela på asiatiska bolag eller betfair om det är ett sånt stort problem. De tar emot vilka spel som helst.
Citera
2018-11-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riika
Efter Jan 1 2019 så är spel på Pinnacle/Betfair skattepliktiga då de inte kommer inneha svensk spellicens.

Det är en motsägelse. Endast bolag med licens är skattepliktiga i Sverige. Bolag som inte har licens får inte verka i Sverige och då bör rimligen inte en svensk som spelar hos dem kunna skatta hos skatteverket för dessa utlandsspel.
Citera
2018-11-12, 14:09
Medlem
Absolutinte800s avatar
Ja, även jag har blivit utsatt. På Unibet var det. Limiterad så att jag bara får spela för struntsummor. Jag spelade på fotboll.
Spelbolagen vill ju tjäna så mycket pengar som möjligt, förstås. Och det är ingen rättighet vi har att få spela hos ett visst bolag. Men absolut, nog kan jag tycka att många bolag är väl hårda med sina limiteringar, rent moraliskt då.

Det jag tycker är mest sjukt är dock att detta skulle vara någon nyhet för folk. Att Aftonbladet ser något som pågått i 20 år som en nyhet därför att det råkar vara ”hippt” just nu är väl helt som det brukar och bara ännu ett bevis för den tidningens brist på kompetent journalistik. Jag trodde dock att folk i gemen hade större kännedom än Aftonbladet.
Citera
2018-11-12, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
"Utvecklas", ha. Detta är inget nytt, även om det möjligen har eskalerat med tiden.

Du är uppenbarligen inte medveten om att uttaget måste ske till ett bankkonto som står i samma namn som personen som står registrerad på spelkontot. Det förhindrar den typen av upplägg som du beskriver och gör att endast närstående personer kan användas som bulvaner. Om jag spelar i en random luffares konto är jag helt maktlös om denne får för sig att behålla hela vinsten själv. Jag har själv begränsat mig till runt 10 bulvaner och har aldrig haft några problem annat än det allmänna trasslet som denna verksamhet medför, såsom kontoverifieringar och återkommande limiteringar.
När tex bedragare använder målvakters bankkonto så kontrollerar de allt med kontot (kort, e-bank etc). Ofta vill man att målvakten ska öppna ett konto i en av "fiffelbankerna" så som Forex och man tar kontroll över kontot direkt efter det är öppnat.
Citera
2018-11-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treantprotector
Avundsjuk på vad? Speltorskar? Tillåt mig skratta.

Jag spelar aldrig.

Men nu handlade väl tråden om de procenten som inte torskar?
Citera
2018-11-12, 14:52
Avslutad
Detta fanns för flera år sedan, vet en som drog in ca 100k på några månader och inte fick spela mer. Hans taktik var att satsa högt på låga odds.
Citera
2018-11-12, 15:03
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Detta fanns för flera år sedan, vet en som drog in ca 100k på några månader och inte fick spela mer. Hans taktik var att satsa högt på låga odds.
Det är inget man limiteras på, man limiteras om man spelar på svaga linor, dvs dåligt satta odds. Är man bättre än oddssättaren hittar man såna linor.

Jag har i alla fall efter fyra års jobb på olika bolag i olika roller aldrig hört talas om någon som limiteras för att man har tur. Sätter man såna där spel så förlorar man i det långa loppet ändå då oddsen alltid är satta till spelbolagens fördel. Exempel:

Två lag med 50% chans att vinna var borde rendera i oddsen 2.00 då det är lika stor chans att endera lag vinner. Bolagen kommer sätta oddset 1.90 i en tvåvägsmarknad, det är där pengarna tjänas. Så att spela på 1.30 odds kommer ändå matematiskt inte löna sig om oddsen är korrekt satta då de egentligen borde ligga på 1.35 låt säga. Så, spelar man på svaga linor blir man i längden limiterad.
Citera
2018-11-12, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Det är inget man limiteras på, man limiteras om man spelar på svaga linor, dvs dåligt satta odds. Är man bättre än oddssättaren hittar man såna linor.

Jag har i alla fall efter fyra års jobb på olika bolag i olika roller aldrig hört talas om någon som limiteras för att man har tur. Sätter man såna där spel så förlorar man i det långa loppet ändå då oddsen alltid är satta till spelbolagens fördel. Exempel:

Två lag med 50% chans att vinna var borde rendera i oddsen 2.00 då det är lika stor chans att endera lag vinner. Bolagen kommer sätta oddset 1.90 i en tvåvägsmarknad, det är där pengarna tjänas. Så att spela på 1.30 odds kommer ändå matematiskt inte löna sig om oddsen är korrekt satta då de egentligen borde ligga på 1.35 låt säga. Så, spelar man på svaga linor blir man i längden limiterad.

Ja det är ju givetvis vad man vill hitta, felaktigt satta odds. Jag spelar en del och det går okej, alltså jag tjänar en del varje månad långt ifrån tillräckligt bra för att leva på det men ändå lite guldkant. Hur kan du veta om ett odds är felaktigt? Jag menar hur kan du visa matematiskt att ett odds är felaktigt?

Jag har flertalet gånger hittat riktiga "julafton" odds men inte blivit limiterad för det. Jag är inte direkt insatt i danska andra ligan. Men tabelledaren borta mot jumbon, X2 (1.48) känns spelvärt ska läsa om den ikväll. Har du tid så får du gärna ge något tipps hur man ska spela för att leva på betting. Kansk via PM så att det inte raderas för off topic.
Citera
2018-11-12, 16:23
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Urdumt, ska det även finnas lag på att om man spenderar mer än man har tillgång till ska det återbetalas? Same same.
Nej samhället har för mycket hängslen och livremmar som det är.

För mig kan man lika gärna totalförbjuda spel om pengar och det skulle väll vara samma sak som att låta spelbolagen återbetala förlorade pengar.

Finns en rad andra saker man skulle kunna förbjuda också.
Citera
2018-11-12, 16:36
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geebird1
Det är en motsägelse. Endast bolag med licens är skattepliktiga i Sverige. Bolag som inte har licens får inte verka i Sverige och då bör rimligen inte en svensk som spelar hos dem kunna skatta hos skatteverket för dessa utlandsspel.

Du ska förmodligen ta upp det in deklaration isf.

Resultat av Google instämmer.
Citera
2018-11-12, 16:46
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalejonet
Ja det är ju givetvis vad man vill hitta, felaktigt satta odds. Jag spelar en del och det går okej, alltså jag tjänar en del varje månad långt ifrån tillräckligt bra för att leva på det men ändå lite guldkant. Hur kan du veta om ett odds är felaktigt? Jag menar hur kan du visa matematiskt att ett odds är felaktigt?

Jag har flertalet gånger hittat riktiga "julafton" odds men inte blivit limiterad för det. Jag är inte direkt insatt i danska andra ligan. Men tabelledaren borta mot jumbon, X2 (1.48) känns spelvärt ska läsa om den ikväll. Har du tid så får du gärna ge något tipps hur man ska spela för att leva på betting. Kansk via PM så att det inte raderas för off topic.
Du vet om odds är dåligt satta om du är insatt i marknaden du spelar på. Jag har inte någon sådan expertkunskap men jag har stött på spelare som utklassade våra oddssättare. Det finns ingen formel som jag känner till, du måste kunna göra en bedömning sannolikheten först och främst. Självklart finns det modeller för hur man ska betta, precis som det gör på aktiemarknaden. Tyvärr inget jag kan.

Jag skulle aldrig rekommendera någon att se betting som ett leverbröd. Har sett alldeles för många fall av missbruk för att jag skulle rekommendera någon att placera spel för mer än 100 kronor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in