2018-11-11, 17:46
Medlem
Självklart limiterar spelbolagen, varför skulle de inte försöka bli av med så många vinnande spelare som möjlighet så de förlorande bara är kvar?

Förövrigt är odds bara skit, 98% aldrig slutar plus och de 2% som kan sin grej måste kämpa stenhårt mot detta problem.

Ensamt, stressigt och oerhört tidskrävande är det och risken som alltid finns att variansen plötsligt tar fart ligger överhängande, hur många har psyket att ligga -50k en månad och ändå fortsätta spela disciplinerat och seriöst oavsett hur det går i fortsättningen? Inte många.
Citera
2018-11-11, 19:06
Medlem
Den här VDn ES är alltså en människa som livnär sig på andra människors dåliga omdöme och olycka. Vidrigt beteende. Precis lika illa som knarklangarna som säljer heroin till ungdomar. Folk som detta borde tas ifrån allt de håller kärt och låsas in på obestämd tid.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21xEWR/spelbolagets-vd-det-gor-ont-i-mig

(Intervju med Bethards VD)
Senast redigerad av Rosqvist 2018-11-11 kl. 19:17.
Citera
2018-11-11, 20:41
Medlem
Facades avatar
Alla som bettar är vuxna människor.
Alla handlingar har konsekvenser.
Alla spelbolag har rätt att utesluta dig från sin lilla klubb. Det är ingen mänsklig rättighet att få vinna.
Detta säger mycket om folket som bettar.
Omogna, enkelspåriga och noll kontakt med verkligheten.
Citera
2018-11-11, 21:15
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Alla som bettar är vuxna människor.
Alla handlingar har konsekvenser.
Alla spelbolag har rätt att utesluta dig från sin lilla klubb. Det är ingen mänsklig rättighet att få vinna.

Detta säger mycket om folket som bettar.
Omogna, enkelspåriga och noll kontakt med verkligheten.

Detta är inget nytt. Tror alla här i tråden förstår det. Men tack för att du förklarade det.
Citera
2018-11-11, 21:28
Medlem
Jag blev limiterad på Leovegas efter två dagar där jag typ vann 4-5000 kronor...
Hade nog varit medlem i några år innan dess och spelat bort 50 000 kr...

Spelbranschen består av svin.
Citera
2018-11-11, 21:49
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Jag blev limiterad på Leovegas efter två dagar där jag typ vann 4-5000 kronor...
Hade nog varit medlem i några år innan dess och spelat bort 50 000 kr...

Spelbranschen består av svin.

Fyfan...
Citera
2018-11-12, 02:12
Medlem
freedom291s avatar
Det här har varit känt länge. För ”proffs” spelare finns pinnacle( dom limiterat inte spelare men man kan få skatteproblem) eller oddsbörsen som alternativ.
Citera
2018-11-12, 02:15
Medlem
freedom291s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riika
Samtidigt är det ingen rättighet att inneha en svensk spellicens som företag. OM spelutredarna hade brytt sig om vinnare (det gör de inte) så hade detta kunnat tagits i beaktning nu.

Istället kommer sidor som tillåter vinnare (Betfair, Pinnacle, m.m) nu bli skattepliktiga för svenska spelare. Bra jobbat Sverige...
Va? Ska betfair bli skattepliktigt?
Citera
2018-11-12, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
Va? Ska betfair bli skattepliktigt?
Pinnacle/Betfair sökte inte spellicens i Sverige och således är det skatt då. Men lugn om du inte spelar för enorma summor kan du sätta in på Pinnacle med skrill och ta ut till skrill. Skatteverket kommer inte jaga stora mängden här utan möjligtvis göra exempel av stora spelare då och då. Går dessutom att tex sätta in vunna pinnaclepengar på en sida med eu-licens innan du tar ut till ditt bankkonto.
Citera
2018-11-12, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freedom291
Det här har varit känt länge. För ”proffs” spelare finns pinnacle( dom limiterat inte spelare men man kan få skatteproblem) eller oddsbörsen som alternativ.

Pinnacle har numera Malta-licens så inget skatteproblem.
Citera
2018-11-12, 08:18
Medlem
Hej jag har en en fråga. Vi säger att ett konto här varit avslutat hos ett spelbolag p.g.a missbruk och man har gett ordet om det. Men att det några år senare funkat att skapa ett nytt konto hos dem.

Samma uppgifter till 95% ingenting som man har dolt. Har inte spelbolagen ett ansvar om att det inte ska funka att återskapa ett konto?? När man sedan konfronterar om detta väljer de att snabbt återbetala en summa då de inser hur allvarligt fel det är?

Hade jag vunnit en stor summa skulle det säkerligen inte gått att göra uttag då de skulle kräva verifieringsuppgifter. Men så länge insättningarna pumpades in var allting OK.

Som spelberoende det ska ärligt talat inte bara kunna hända de måste ju ja ett ansvar. Är det något jag kan ta vidare? Detta bolag är ett erkänt stort företag.
Citera
2018-11-12, 09:15
Medlem
riikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sveber1
Pinnacle har numera Malta-licens så inget skatteproblem.

Efter Jan 1 2019 så är spel på Pinnacle/Betfair skattepliktiga då de inte kommer inneha svensk spellicens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in