Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Ordagrant sa man:
Jag vet inte om Scheele är rätt person att förtydliga vad polisen menar med "sammantagen bild", det kanske polisens pressansvarige vet bättre. En gissning kan kanske vara att man vill bekräfta sina fynd med en rättsteknisk undersökning. Om det finns någon som har tillgång till Polisens metodstöd för utredning av grova våldsbrott så kanske det går att fastställa om det är normalt förfarande vid alla grova brott med dödsoffer?
Vid normala mord används den interna sk Mordbibeln, men när en hel familj utplånas och någon inom familjen gjort det, där det finns ett samstämmigt skriftligt erkännande av de båda föräldrarna som sedan begått självmord. Det tror jag inte skrivit något särskilt metodstöd för.
Polisen meddelade att dock att dom skulle handlägga detta som ett mordfall (Mordbibeln? utgår jag från) bortsett från att det inte skulle leda till offentlig FUP, rättegång eller dom då GM var död.
Den sk Mordbibeln är ett framställt material för INTERNT BRUK inom polisen. Tror inte att den finns publikt tillgänglig, av förståeliga skäl.