2018-11-09, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Ursäkta en fråga: Vad för regler gäller i den här tråden? Är det bara negativ propaganda om "Jag är här" som tillåts eller får man berätta sanningen?

Det här är tråden där allt rörande #JÄH diskuteras helt enkelt. Det är alltså tråden för dig om du gillar såväl som ogillar gruppen och känner att du vill bidra till diskussionen!
Citera
2018-11-09, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Jag noterar att några av de mest rabiata J.Ä.H-medlemmarna går all in på att försvara den nya TV-licensen / SVT-licensen. Läs kommentarerna till Expressens Facebook-inlägg (publicerat idag) och alla ryggdunkningar som efterföljer.

Några exempel:

Emma S Nilsson: Jag betalar gärna för den saklighet och opartiskhet som public service erbjuder.
Det är precis som Alice Bah Kuhnke säger en investering i vår demokrati.

Martin Enström: Det här är ju helt rätt och vad folk har tjatat om i årtionden att lägga det på skatten rakt av istället för en avgift knutet till kontroll av TV-innehav. Det sparar ju in en hel myndighet och gör det billigare för nästan alla hushåll. Förstår inte hur någon kan vara emot det här. #jagärhär

Som att dom hade tyckt det om majoriteten på public service röstade på Sverigedemokraterna eller Alternativ För Sverige.

Jävla skitgrupp, det enda dom gör är att öka på hatet men ska se om jag får gå med i gruppen och se vad för trams som skrivs där.
Citera
2018-11-12, 03:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag beklagar om du tycker att jag är otydlig. Om du talar om vad du upplever som otydligt så ska jag förtydliga. När det gäller ”fake” har du fel eftersom det handlar om sådant som står på gruppens hemsida eller sådant som medlemmar har yttrat. #Jagärhär beskriver sig själv som en åsiktsgrupp med en tydlig agenda. Och de agerar som fascistoida mobbartyper i det uppenbara syftet att störa och hindra yttrandefriheten. Se vidare mitt inlägg 31/10.

Jag ser verkligen fram mot nya riktlinjer inom #jagärhär och hoppas att många medlemmar vill komma hit och diskutera gruppens verksamhet och faktiska agerande.
Som jag skrev tidigare: Du för fram fake om gruppen. Det svärtade här ovan är direkt lögnaktigt.
Citera
2018-11-12, 03:48
Bannlyst
Jag har blivit citerad flera gånger men kan inte hitta citaten. De måste vara raderade!?

Nåja, arbetet med att sprida det goda ordet utan att själv slänga ur sig det dem vi bekämpar slänger ur sig går framåt och verkar göra nytta. Jag märker att så fort vi börjar posta det goda ordet drar den andra typen av postare iväg. Fantastiskt bra! Detta främjar yttrandefriheten genom att fler efter hand vågar sig ut i debattfälten.
Citera
2018-11-12, 04:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Du som verkar insatt, vad är slutmålet med JÄR:s arbete?

Och hur blir man medlem och ska man skriva och engagera sig i någon särskild mängd för att bli medlem?
Här hittade jag en som citerat (eller så hänger inte webbläsaren med när man klickar på notifikationer).

Man blir rekommenderad av andra medlemmar. Om man ansöker utan att vara rekommenderad kan det ta lång tid innan godkännande eller avslag.
De flesta deltar inte i godhetsaktionerna så det är inget krav.
Citera
2018-11-12, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
De flesta deltar inte i godhetsaktionerna så det är inget krav.

"Godhetsaktionerna"? Är det alltså så ni ser på det?

#JÄH-medlemmarna är fanbärare för den heliga godheten och alla som har avvikande åsikter än er i sakfrågor är representanter för ondskan och avgrundens eldar? Och tidigare här i tråden har JÄH-representanter argt slagit ifrån sig när det har pratats om att gruppen har sekteristiska drag. Otroligt.
Citera
2018-11-12, 10:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag beklagar om du tycker att jag är otydlig. Om du talar om vad du upplever som otydligt så ska jag förtydliga. När det gäller ”fake” har du fel eftersom det handlar om sådant som står på gruppens hemsida eller sådant som medlemmar har yttrat. #Jagärhär beskriver sig själv som en åsiktsgrupp med en tydlig agenda. Och de agerar som fascistoida mobbartyper i det uppenbara syftet att störa och hindra yttrandefriheten. Se vidare mitt inlägg 31/10.

Jag ser verkligen fram mot nya riktlinjer inom #jagärhär och hoppas att många medlemmar vill komma hit och diskutera gruppens verksamhet och faktiska agerande.
Som jag skrev tidigare: Du för fram fake om gruppen. Det svärtade här ovan är direkt lögnaktigt.
Det är inte lögnaktigt. #Jagärhär skriver själva såhär:
Vi är ute efter en attitydförändring. Dels riktad mot allmänheten, som vi arbetar nu i kommentarsfälten, men vi vill även se till att sociala medieplattformar och ansvariga myndigheter arbetar bättre och mer effektivt kring de här frågorna.

Vi bedriver även förändringsarbete genom kampanjer, föreläsningar, debatter samt medverkan i olika beslutsfattande sammanhang.
https://www.jagarhar.se/om-oss/

Agendan är alltså att påverka attityder (åsikter). Att medlemmar uppför sig illa och agerar som mobbartyper är väl dokumenterat i denna tråd. VARFÖR förnekar du faktiska förhållanden hela tiden?
Citera
2018-11-12, 12:33
Medlem
Som vanligt då så anser ni attvad några enstaka gör privatpersoner Facebook eller twitter så går ni bananas över hela gruppen.
Totius skruvar vad han tycker om gruppen och tydligt är det fakta och inget annat.
Är det Totius ord som är lag eller vad.
Det han påstår är lögn.

Att några medlemmar diskuterar tv licensen? Jaha? Får man inte det då?
Eftersom en mening är tagen ur en kontext så vet vi inte vad dom pratar om.
Jävligt lågt. Alla har en åsikt, 75000 åsikter i en grupp.
Vad alla dom gör ute på Facebook eller twitter äringen jäh ansvariga för.
Varför kan ni inte förstå detta?
Citera
2018-11-12, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Som vanligt då så anser ni attvad några enstaka gör privatpersoner Facebook eller twitter så går ni bananas över hela gruppen.
Totius skruvar vad han tycker om gruppen och tydligt är det fakta och inget annat.
Det han påstår är lögn.

Är inte det här nästan exakt samma text som du klistrat in här 39 gånger tidigare?
Senast redigerad av Kallfusion 2018-11-12 kl. 12:54.
Citera
2018-11-12, 12:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det han påstår är lögn.

Fast om man är medlem i en grupp eller förening, så är man väl det för att man står bakom föreningens värdegrund?
Citera
2018-11-12, 13:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
För femtielfte gången: Begreppet ”privatpersoner” är irrelevant när det gäller #jagärhär eftersom det handlar om personer som är medlemmar i gruppen. Det relevanta substantivet är ”personer”. Tråden handlar om gruppen och dess medlemmars postande på Facebook, Twitter etc. Det handlar inte om att gå ”bananas över hela gruppen”, det handlar om att hålla sig till trådens ämne. Gå till en annan tråd om du inte gillar denna.

Citat:
Det han påstår är lögn.
Bemöt mig i sak istället för att komma med beskyllningar om lögn. Exakt VAD menar du att jag påstår som är lögn?

Citat:
Jag förstår inte vad du menar. Vad har tv-licensen med #jagärhär att göra? Vad är din konkreta fråga?
Citera
2018-11-12, 14:12
Medlem
Verkar som de som skriver mest här inte läser kommentarerna.
Det var någon som tog upp det angående tv licensen och kom med exempel på vilka som var med i #jagärhär.
Vad har tv licensen med gruppen att göra?
Får man inte prata eller tycka vad man vill bara för att man är med i jäh?
Ni kör ju detta hela tiden.

Eran logik är att det är endast jäh gruppens admins som är ansvariga för vad alla gör.
Denna regel gäller endast jäh och ingen annan grupp i världen.

Häxjakten pågår fortfarande med att hänga ut medlemmar offentligt, och det stör mig jävligt mycket.
Här sitter ni och tar upp enstaka kommentarer om ditten och datten som folk skriver samtidigt som kartläggningen av jäh medlemnar fortsätter.

Att försöka prata sakligt med Totius kommer aldrig fungera för han har redan en bild om hur samhället är och tycker man inte som honom så får man diverse diagnoser istället.

Jäh gör väldigt mycket bra saker. Att några sitter på twitter och öser galla, jaha??
Då får väl admins ta det isåfall om de får reda på det
De sitter inte och övervakar alla 75000 medlemmar dygnet runt
Hur kan det fara så svårt att förstå detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in