2018-11-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Detta var testamentet och bouppteckning som postaren ”Rockkungen” postade.
Som framgår av bouppteckningen anses alla fyra ha avlidit samma datum.

...
Det är väldigt mycket begravningskostnader där... 58 000 var för Oscar och Hanna. Är det någon som har begravt någon på sistone och vet om det brukar kosta så mycket. Jag tänker på det här att de skulle vara spridda i havet. Hur kan det kosta 60 000?
Citera
2018-11-11, 18:19
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det är väldigt mycket begravningskostnader där... 58 000 var för Oscar och Hanna. Är det någon som har begravt någon på sistone och vet om det brukar kosta så mycket. Jag tänker på det här att de skulle vara spridda i havet. Hur kan det kosta 60 000?

Sexti papp var, för en dubbelbegravning av vuxna + två oskyldigt mördade barn är allt rimligt. En viss rabatt har nog utgått - dessutom.
Lägg sedan till den, vanligtvis bortglömda begravningsavgiften som alla yrkesverksamma med lön - betalar, via skattsedeln. Då, men först då kan man tycka att det låter dyrt - att dö. Särskilt om man jobbat 30 - 50 år.

Märkligt - kan tyckas - att vildhjärnan som iscensatte det hela - inte tänkt på begravningskostnaden. Eller hade HAN ?
Senast redigerad av afKnollentott 2018-11-11 kl. 18:42.
Citera
2018-11-11, 18:25
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel

Enligt Sveriges Begravningsbyråers Förbund kostar en snittbegravning ca 27 000 kronor, då räknar man inte med gravsten, dödsannons och eventuella juridiska kostnader så som bouppteckning, bodelning och arvskifte. Begravningsbyråer tar vanligtvis en arbetskostnad på 5 000-15 000 kronor.”

Eftersom flickorna sannolikt inte hade några förmögenheter eller inkomster, kanske inte ens bankkonton ligger kanske alla fyras begravningsutgifter fördelade på föräldrarna? Då kanske 120’ för fyra blir rimligt?
Sedan hade man väl minnesceremoni vid ytterligare något tillfälle, vet ej om det stämmer, då kostar det ju mer.

OH och HB var ju rätt välbärgade med flera hundratusen på sina respektive bankkonton. Därtill en mängd försäkringar i Avanza etc. som kanske nu fallit ut efter deras död.
Citera
2018-11-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Så pappan hittades hängd... Och barn och moder i sina sängar.

Alltså hur stökigt var det i huset? Vad hade de på sig för kläder som var märkliga? Ej nattlinnen etc fastän de låg i sina sängar?
Men snälla!!! Detta har vi som hängt här sedan Dag 1 redan koll på. Om blåmärken, blod och hängd pappa....
Citera
2018-11-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Det har väl aldrig skrivits någonting om vad rutinåtgärden gav för resultat? Alltså rutinåtgärden som innebar att säkerställa att brevets namnteckningar var äkta?
Nej, det har det inte... Inte heller dödsorsak har offentliggjorts.
Citera
2018-11-11, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellamaj24
Men snälla!!! Detta har vi som hängt här sedan Dag 1 redan koll på. Om blåmärken, blod och hängd pappa....
Oj!! Ursäkta! Jag följde bara upp ett inlägg som Undrande87 skrivit idag att han inte visste dödsorsak. Men han hade tidigt i tråden skrivit att pappan hittades hängd. Motsägelse alltså.

Sen undrade jag ju över kläderna och kaoset eftersom det dryftats idag.

Jag har läst alla inlägg i denna tråd. Är besatt, så läxa inte upp mig något mer!!!! 😅🙈
Citera
2018-11-11, 18:57
Medlem
Citat:
Det är väl en ny uppgift, ej bekräftad, att det var kaos i huset "som ett inbrott som gått snett". Har aldrig läst något om det i tråden förrän idag. Har du alltså läst något fler inlägg om det?
Citera
2018-11-11, 19:10
Medlem
Citat:

Du far med osanning.
Citera
2018-11-11, 19:11
Medlem
Det har också varit delade meningar om hur barnen hittades, där vissa starkt förnekade några fysiska skador på dem och menade att de somnat in lugnt och stilla efter en "medicinsk cocktail" dvs helt utan blod/blåmärken.
Citera
2018-11-11, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Enligt min polare så stämmer det mesta som skrivits, att det var lite påfrestande med sjukdomar och kanske i kombination med en allvarlig psykisk störning på fadern.

Däremot en annan grej som inte heller framgår i media det är hur dom fann personerna i huset och hur dom hade bragts om livet. Enligt folk som faktiskt var på plats så var det absolut ingen vacker syn och det var inte så att föräldrarna dog i varandras armar heller.

Sen kanske mamman tog kol på farsan och sen barnen, möjligt det också. Men det var liksom inget harmoniskt fridfullt självmord vilket borde ha varit fallet om föräldrarna var överens om det....

Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Det gör det eftersom det stod i Expressen och det var exakt detta jag skrev här i tråden innan det publicerades i tidningen...

Men det var inte bökigt eller massa blod och så. Men det var som jag förstod det väldigt märklig scen, val av kläder på personerna och dylikt. Men framförallt så var det inte en scen där föräldrarna tillsammans i harmoni avslutade barnen och sedan sina egna liv.

Det finns egentligen INGENTING som pekar på att föräldrarna begick mordet i samförstånd förutom det här brevet som likväl kan ha skrivits utav mannen eller kvinnan...

Läser man det här så förstår man att det är lock på. Det är klart att man inte vill att detaljer kring brottsplatsen kommer ut. Men det du beskriver är just det som beskrivs i litteratur kring familicide, det är ingen vacker syn. Det är aldrig det. Det är våldsomma brott som begås och inget planerad insomnande i harmoni. Och ibland arrangeras brottsplatsen, märkligt.

Men det som är viktig att veta är om det var 1 eller 2 gm (inget offer ska ses som gm) och om det har funnits möjlighet att förhindrar det - till exempel genom en annan uppföljning av familjen. Det är viktigt att veta om barnen var sjuka eller om deras sjukdom var fabricerat för att isolera de. Eller om barnen blev sjuka pga föräldrarna. I Gårdstenfallet gavs det också backgrundsinfo även om gm var död och offren var alla inom familjen.

P.S. Och som följd av det gjordes det utredningar av myndigheter.
Citera
2018-11-11, 19:28
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Det har också varit delade meningar om hur barnen hittades, där vissa starkt förnekade några fysiska skador på dem och menade att de somnat in lugnt och stilla efter en "medicinsk cocktail" dvs helt utan blod/blåmärken.

Att genom mord / mördande få ett eller flera offer att avlida "lugnt och stilla" är nog förhållandevis sällsynt.
Vanligare är då att brottsoffren har blivit brutalt avdagatagna, medelst ett trettiotal knivhugg, brutalt sönderslagna med ett bortbrutet ben från vardagsrumsbord. Skjutna etc.....
Gäller det vuxna offer kan i många fall avvärjningsskador hittas.
På barn - vete faan. Dom har nog inte den fysiska styrkan som behövs - för att kunna undkomma en vansinnig - i detta fall - förälder.
Citera
2018-11-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
På något märkligt sätt så litar jag väldigt mycket mer på Scheeles insiderinfo om både brottsplats och motiv än hörsägen från en Expressenreporter på krogen efter några ”bärs”. Scheele har haft rätt om exakt allt, långt innan det dök upp i vare sig tråden eller i Expressen.
Senast redigerad av N.Armstark 2018-11-11 kl. 19:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in