2018-11-11, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Tack Undrande87
Oerhört intressant allt du skriver.

Med tanke på allt du vet, skulle det t.o.m. kunna vara så att någon/några utomstående mördat samtliga familjemedlemmar och iscensatt brevet mm?

Det som talar emot att någon utomstående gjort detta är visserligen testamentet.

Ingen aning! Jag trodde det först, därför jag följde med i tråden och kollade med lite journalistkompisar i Skåne vad som hänt. Men sen när folk här i tråden började prata om scientologer,UFO:n och cannabisolja så kände jag att jag hade gjort mitt

Det du frågar, well visst. Sjukare saker har ju hänt. Men det känns ju som den mängden rättstekniker och poliser som var på plats hittat en hel del som indikerar att någon av föräldrarna gjorde detta.
Citera
2018-11-11, 15:38
Medlem
Det ryktas om en film också. Den hade ju varit svårare att förfalska, om detta nu stämmer.
Citera
2018-11-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Det ryktas om en film också. Den hade ju varit svårare att förfalska, om detta nu stämmer.

Då hade kvällspressen nämnt detta. Finns ingen anledning att inte publicera det.
Citera
2018-11-11, 15:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag har inte alls hängt med i tråden förutom första dygnen, när jag fick reda på att förövaren var död tappade jag intresset.
Men man har alltså inga konkreta bevis på att det är gemensamt självmord förutom indicier i form utav dessa testamente och avskedsbrev som i princip hade kunnat förfalskas?

Såvitt jag förstår - ja av de uppgifter som gjorts officiella.

Det finns utfärdade dödsbevis för alla fyra familjemedlemmar. Dessa uppger för var och en ett datum som ”senast sedd i livet”

För Oskar och Agnes (äldsta flickan) är ”senast sedd i livet” angivet till 180105
För Hanna och flickan Moa är det oklart och angivet till 180100 - dvs efter nyårsafton ja, men ej senare.

Samtidigt finns det ett bevittnat testamente där de två makarna Hanssons, som bodde nära familjen i Bjärred, har intygat att de båda två sett Hanna själv skriva under testamentet 3/1.
Då borde ju rimligen Hanna varit ”senast sedd i livet” av Hanssons detta datum 3/1?

Men så står det inte i Folkbokföringens officiella handlingar. Även testamentet är registrerat och diariefört som en officiell handling. Två officiella dokument som uppger olika datum!

Vi har spånat här i tråden om det kan vara felskrivet, en administrativ miss eller om Hanna aldrig setts skriva under testamentet för att hon aldrig var med. Att Hanssons bevittnade det i ”god tro”. Hanssons har vägrat uttala sig i media.
Testamentet är också lite märkligt skrivet där vikt läggs vid intäkterna av Oskars bokproduktion, intäkter som hitintills varit nästan försumbara. Och som sagt helt utelämnar barnen.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-11 kl. 15:52.
Citera
2018-11-11, 15:55
Avslutad
Jag antar att dom ville ge sina barn en så normal (normal? ) godnattstund som möjligt.
Därför hittades dom i sina egna sängar.
Och att föräldrarna inte orkade se sina barn efter fullbordat verk.
Därför tog H sin cocktail i sin egen säng.
Spekulationer
Citera
2018-11-11, 15:58
Medlem
Solglittrets avatar
Detta var testamentet och bouppteckning som postaren ”Rockkungen” postade.
Som framgår av bouppteckningen anses alla fyra ha avlidit samma datum.

Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen

Hanna Brenton ( inkl testament )
https://minfil.com/vcs1Pce9b3/Handling.pdf

Oskar Henkow ( inkl testamente )
https://minfil.com/E3scP5eebc/Handling.pdf

...
Citera
2018-11-11, 16:06
Medlem
Expressen 19/3

”Utredningen kring dödsfallen har bedrivits som om det vore en mordutredning trots att utredarna tidigt insåg att en eventuell misstänkt redan avlidit. Men det normala i en sådan utredning är att undersöka mobiltelefoner, datorer och kartlägga de avlidnas kontakter med omvärlden, vad de gjort dagarna och timmarna innan dödsfallen upptäcktes.
Den 19 januari uppgav Lundapolisen att man redan genomfört cirka femtio förhör med personer som haft kontakt med familjen.
I villan fanns också ett avskedsbrev som enligt polisen undertecknats av båda föräldrarna.

Namnteckningar granskade

Brevet är ett av flera teknisk fynd som är föremål för undersökning. Det är en rutinåtgärd att i en utredning av den här typen att bland annat säkerställa att namnteckningar är äkta.

https://www.expressen.se/kvallsposten/fortfarande-oklart-hur-bjarredsfamiljen-avled/

I mars hade polisen forfarande ingen aning när och hur familjen dog - se samma artikel.
Citera
2018-11-11, 16:08
Medlem
Citat:
Jag kanske återigen ska förtydliga att jag inte själv var där. Men enligt en person som jag bedömer vara tillförlitlig och som pratade med poliser/ambulansförare i samband med att allt det här hände så tyckte ingen att det såg ut som ett kollektivt självmord.
Ingenstans har det heller levererats ett enda hållbart bevis på att det faktiskt skedde i samförstånd förutom just det här brevet.
Dessutom medias tystnad och faktumet att kvinnan i familjen hade bokat in sig på en kurs får mig att tvivla sedan dag ett.

PS: Jag skriver bara detta en gång eftersom jag inte orkar skriva 20 sidor om sjukdomar,diagnoser,sciantologer och diverse tramsande. Men vad jag har förstått så var inte barnens sjukdom så farliga som det skrivs här. Visst det var inte en dans på rosor men dom hade [B]kunnat ha lika normalt liv som ett barn med diabetes eller något. I synnerhet med tanke på att föräldrarna hade bra ekonomiska förutsättningar.
[/b]

Mitt fetade. Vad kan det ha varit som förhindrade att barnen levde ett lika normalt liv som ett barn med exempelvis diabetes? Det vill säga, vad hindrade att barnen vistades i skolan, kanske med vissa anpassningar utifrån sjukdomstillstånden?
Senast redigerad av Kryptogam 2018-11-11 kl. 16:12.
Citera
2018-11-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
[/b][/b]

Mitt fetade. Vad kan det ha varit som förhindrade att barnen levde ett lika normalt liv som ett barn med exempelvis diabetes? Det vill säga, vad hindrade att barnen vistades i skolan, kanske med vissa anpassningar utifrån sjukdomstillstånden?

Det vet inte jag. Men spontant så skulle jag väl säga föräldrarna?
Jag hade en polare i klassen, svensk kille, normal familj. Så fort barnet nös 2 gånger stannade han hemma ifrån skolan flera veckor. Skolan ingrep inte ens.
Citera
2018-11-11, 16:43
Medlem
Citat:
Jag har inte orkat följa med i tråden det skrivs för mycket, mest skit och absolut ingenting har kommit fram som stämmer förutom namnen på barnen, sinnessjuka gissningar om ufon,scientologer och ärftliga sjukdomar.

Ni ska få en sak iallafall som är säker. Båda döttrarna hittades av polisen i deras respektive säng, då dom hade antingen blåmärken eller blod så det är INTE tal om förgiftning som någon gissade.
Modern samma sak.

Fadern å andra sidan hittades i ett annat rum, vardagsrum/hall. Han var hängd.

Hur jag vet detta? Därför att jag umgås privat med en av Expressens journalister som berättade att dom också hade ovanligt lite information förutom detta ovan.

Så pappan hittades hängd... Och barn och moder i sina sängar.

Alltså hur stökigt var det i huset? Vad hade de på sig för kläder som var märkliga? Ej nattlinnen etc fastän de låg i sina sängar?
Citera
2018-11-11, 17:20
Medlem
Citat:
Det vet inte jag. Men spontant så skulle jag väl säga föräldrarna?
Jag hade en polare i klassen, svensk kille, normal familj. Så fort barnet nös 2 gånger stannade han hemma ifrån skolan flera veckor. Skolan ingrep inte ens.

Och detta blir en påminnelse om att de tragiska morden/självmorden antagligen var en hemsk kulmen på problem som funnits i familjen under en längre tid. Som en rektor sa: "Vi har levt med den här familjen och försökt hjälpa den under flera år." https://omni.se/rektorn-familj-i-djup-kris/a/7l5P8B

Självklart kunde ingen förutse att familjen skulle utplånas på detta dramatiska sätt. Men man undrar ju om barnens hemundervisning egentligen var ett sätt för föräldern att uthärda egna demoner - att stå ut med oron för att barnen verkligen skulle bli väldigt mycket sjukare om de vistades i skolan.
Senast redigerad av Kryptogam 2018-11-11 kl. 17:28.
Citera
2018-11-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Expressen 19/3

”Utredningen kring dödsfallen har bedrivits som om det vore en mordutredning trots att utredarna tidigt insåg att en eventuell misstänkt redan avlidit. Men det normala i en sådan utredning är att undersöka mobiltelefoner, datorer och kartlägga de avlidnas kontakter med omvärlden, vad de gjort dagarna och timmarna innan dödsfallen upptäcktes.
Den 19 januari uppgav Lundapolisen att man redan genomfört cirka femtio förhör med personer som haft kontakt med familjen.
I villan fanns också ett avskedsbrev som enligt polisen undertecknats av båda föräldrarna.

Namnteckningar granskade

Brevet är ett av flera teknisk fynd som är föremål för undersökning. Det är en rutinåtgärd att i en utredning av den här typen att bland annat säkerställa att namnteckningar är äkta.

https://www.expressen.se/kvallsposten/fortfarande-oklart-hur-bjarredsfamiljen-avled/

I mars hade polisen forfarande ingen aning när och hur familjen dog - se samma artikel.

Det har väl aldrig skrivits någonting om vad rutinåtgärden gav för resultat? Alltså rutinåtgärden som innebar att säkerställa att brevets namnteckningar var äkta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in