Citat:
Ursprungligen postat av
Undrande87
Jag har inte alls hängt med i tråden förutom första dygnen, när jag fick reda på att förövaren var död tappade jag intresset.
Men man har alltså inga konkreta bevis på att det är gemensamt självmord förutom indicier i form utav dessa testamente och avskedsbrev som i princip hade kunnat förfalskas?
Såvitt jag förstår - ja av de uppgifter som gjorts officiella.
Det finns utfärdade dödsbevis för alla fyra familjemedlemmar. Dessa uppger för var och en ett datum som ”senast sedd i livet”
För Oskar och Agnes (äldsta flickan) är ”senast sedd i livet” angivet till 180105
För Hanna och flickan Moa är det oklart och angivet till 180100 - dvs efter nyårsafton ja, men ej senare.
Samtidigt finns det ett bevittnat testamente där de två makarna Hanssons, som bodde nära familjen i Bjärred, har intygat att de båda två sett Hanna själv skriva under testamentet 3/1.
Då borde ju rimligen Hanna varit ”senast sedd i livet” av Hanssons detta datum 3/1?
Men så står det inte i Folkbokföringens officiella handlingar. Även testamentet är registrerat och diariefört som en officiell handling. Två officiella dokument som uppger olika datum!
Vi har spånat här i tråden om det kan vara felskrivet, en administrativ miss eller om Hanna aldrig setts skriva under testamentet för att hon aldrig var med. Att Hanssons bevittnade det i ”god tro”. Hanssons har vägrat uttala sig i media.
Testamentet är också lite märkligt skrivet där vikt läggs vid intäkterna av Oskars bokproduktion, intäkter som hitintills varit nästan försumbara. Och som sagt helt utelämnar barnen.