2018-11-11, 13:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Verkligheten. Välkommen till verkligheten. En verklighet som Tess levde i. Och många med henne lever i, varje dag året runt. Alkohol, tabletter och droger är för många människor en kass verklighet att leva i. Problemet att ta sig ut från den onda cirkeln är kämpig eftersom beroendet stadigt ökar år från år. En del av Tess vänner säger sig ha försökt hjälpa henne ur missbruket, men det är oftast en hopplös uppgift, eftersom den det gäller hellre söker sig till likasinnade än att umgås med vänner som upplevs som bara jobbiga när dom försöker bistå med alternativ. En missbrukare är nästan alltid en flyende missbrukare Och det behövs professionell hjälp i de flesta fall .

Att inte beskriva verkligheten som den är, blir ju ganska meningslöst och absolut inte till någon nytta. Nu påstår jag inte att det som diskuterats här i tråden varit till någon nytta ÄN, men det kanske kommer. Dom allra flesta i tråden har bara ärliga avsikter med sina inlägg och vill genom att ta fram information och skaffa sig kunskap om HELA ärendet , kanske bidra till att få ett svar på det sorgliga som hänt Tess. Åtminstone kunna förstå varför det hände.
Att det kommer fram mindre smickrande saker som handlar om Tess, är uppgifter som ni "vänner " redan känt till. Nu får vi andra samma information. Men för oss är informationen bara knuten till "ärendet". Inget konstigt med det.

Det handlar heller inte bara om en avliden person. Förmodligen handlar det om en eller flera som tagit livet av Tess, och självklart vill vi att de skyldiga ska få sona sitt brott. Att det finns några korkade som kommer med plumpa inlägg är tyvärr sånt man får ta när så många deltar i trådar här på Flaschback. Alla är inte lika sluga och kanske förstår dom inte att en del personer tar illa vid sig. Det speglar bara hur människor beter sig i övriga sammanhang i landet Sverige. Att du läser hela trådens inlägg när det gör dig så bedrövad och arg, är bara ditt eget beslut.

Jag håller med FedUp Florence. Hellre än tråd på Flashback än meningslösa gillamarkeringar och strösslade hjärtan.

Bra skrivet. En missbrukare är ju ofta också medveten på något plan om att denne ibland sårar nära och kära, får ångest över det som tenderaratt förvärra saker och ting (droganvändning eller aggressivt beteende).

Tess verkade inte särskilt storvuxen dock, hennes "dåliga ölsinne" kanske typiskt sett inte skulle innebära att någon tiltade så att de skulle slagit ihjäl henne för det även om det ioch för sig är möjligt, tröttnade man att höra så hade det väl inte varit ogjort att sonika lämna hennes sällskap eller köra ut henne? Men kan det funnits någon mer bestående konflikt som någon gått och ältat?
Citera
2018-11-11, 14:28
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Bra skrivet. En missbrukare är ju ofta också medveten på något plan om att denne ibland sårar nära och kära, får ångest över det som tenderaratt förvärra saker och ting (droganvändning eller aggressivt beteende).

Tess verkade inte särskilt storvuxen dock, hennes "dåliga ölsinne" kanske typiskt sett inte skulle innebära att någon tiltade så att de skulle slagit ihjäl henne för det även om det ioch för sig är möjligt, tröttnade man att höra så hade det väl inte varit ogjort att sonika lämna hennes sällskap eller köra ut henne? Men kan det funnits någon mer bestående konflikt som någon gått och ältat?

Någonstans längre bak i tråden så nämner någon/några vänner till Tess att hon ville ha barn och brukade hota tillfälliga pojkvänner att hon skulle vara gravid just för att de skulle stanna kvar.
Hon skulle ju eventuellt haft ett sexuellt förhållande med denne MGM Glen så det kan vara en anledning till varför hon togs av daga.

OT:Och äntligen är laxen oxå borta så man orkar följa och skriva i tråden igen 👏🏻👏🏻

Edit: hänvisar till mitt svar på sidan 139 inlägg #1668
Senast redigerad av Fortunae 2018-11-11 kl. 14:34. Anledning: Tillägg
Citera
2018-11-11, 15:46
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Verkligheten. Välkommen till verkligheten. En verklighet som Tess levde i. Och många med henne lever i, varje dag året runt. Alkohol, tabletter och droger är för många människor en kass verklighet att leva i. Problemet att ta sig ut från den onda cirkeln är kämpig eftersom beroendet stadigt ökar år från år. En del av Tess vänner säger sig ha försökt hjälpa henne ur missbruket, men det är oftast en hopplös uppgift, eftersom den det gäller hellre söker sig till likasinnade än att umgås med vänner som upplevs som bara jobbiga när dom försöker bistå med alternativ. En missbrukare är nästan alltid en flyende missbrukare Och det behövs professionell hjälp i de flesta fall .

Att inte beskriva verkligheten som den är, blir ju ganska meningslöst och absolut inte till någon nytta. Nu påstår jag inte att det som diskuterats här i tråden varit till någon nytta ÄN, men det kanske kommer. Dom allra flesta i tråden har bara ärliga avsikter med sina inlägg och vill genom att ta fram information och skaffa sig kunskap om HELA ärendet , kanske bidra till att få ett svar på det sorgliga som hänt Tess. Åtminstone kunna förstå varför det hände.
Att det kommer fram mindre smickrande saker som handlar om Tess, är uppgifter som ni "vänner " redan känt till. Nu får vi andra samma information. Men för oss är informationen bara knuten till "ärendet". Inget konstigt med det.

Det handlar heller inte bara om en avliden person. Förmodligen handlar det om en eller flera som tagit livet av Tess, och självklart vill vi att de skyldiga ska få sona sitt brott. Att det finns några korkade som kommer med plumpa inlägg är tyvärr sånt man får ta när så många deltar i trådar här på Flaschback. Alla är inte lika sluga och kanske förstår dom inte att en del personer tar illa vid sig. Det speglar bara hur människor beter sig i övriga sammanhang i landet Sverige. Att du läser hela trådens inlägg när det gör dig så bedrövad och arg, är bara ditt eget beslut.

Jag håller med FedUp Florence. Hellre än tråd på Flashback än meningslösa gillamarkeringar och strösslade hjärtan.

Uppenbart att hon hade "medberoendevänner". Hennes egna beslut naturligtvis att söka stöd där. Vissa är skeptiska till vanlig sjukvård. Hon pluggade till ssk och fick mer kunskaper så hon var kanske osäker.
Citera
2018-11-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fortunae
Någonstans längre bak i tråden så nämner någon/några vänner till Tess att hon ville ha barn och brukade hota tillfälliga pojkvänner att hon skulle vara gravid just för att de skulle stanna kvar.
Hon skulle ju eventuellt haft ett sexuellt förhållande med denne MGM Glen så det kan vara en anledning till varför hon togs av daga.

OT:Och äntligen är laxen oxå borta så man orkar följa och skriva i tråden igen 👏🏻👏🏻

Nämen!?! Usch vad ledsamt, inte att laxen är borta utan intrycket att Tess kanske var mer ensam än hon önskade?

Jag länkar till inlägget du hänvisar till, det kan hamna på annan sidnumrering om moderator städar bort några inlägg.
(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-11-11 kl. 16:17.
Citera
2018-11-11, 15:51
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:

Känner bara igen detta om att hon ville ha barn.
Verkar löst/oklart om hon hotat om graviditet?
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-11-11 kl. 16:02.
Citera
2018-11-11, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Det är mycket snicki snack om Tess. Jag påstår inte att jag sitter inne med hela sanningen.

Men, att påstå att hon var våldsam och elak är trams. Jag har träffat henna tillräckligt för att se att de inte stämmer. Hon var diskutionsbenägen 100% och jobbig ibland, framörallt på fyllan, absolut.. Men elak? nej, hon hade ett gott hjärta och ville gott om alla. Tyvärr fanns ett missbruk av framförallt alkohol som ställde till det ibland.

Jag har haft många diskutioner med Tess där vi inte varit överens om saker. Politik, samhället, ditt och mitt levende, ska vi ha sex.... etc. etc.

Hon har vid dessa tillfällen aldrig varigt elak eller högljudd. Däremot snackig som få så man vill dra. Men som sagt inte elak.

De tillfällen då vi inte connectat så har det snarare varit en kommentar och vänt på klacken från hennes sida.

Beror helt på hur han definierar elak

Att ha sex med gifta män ?
Att svartmåla .ljuga om människor som gått emot henne?

Att skriva hur usla vissa var i sängen och hur små k.....r de hade?

Berätta hemligheter om andra som varit i förtroende?

Osv osv

I mina ögon Elakt och INTE ett gott hjärta
T hade verkligen olika ansikten absolut var klok kärleksfull djurvän MEN INTE genuint

Detta är min bild och personliga erfarenheter
Citera
2018-11-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Känner bara igen detta om att hon ville ha barn.
Verkar löst/oklart om hon hotat om graviditet?

Det verkar lite udda sak att försöka hålla kvar någon med, nuförtiden i alla fall. Det är ju inte så att någon blir stenad och kedjad vid skampåle för att man ev bryter upp med sitt ev barns mor eller far. Det är måhända en överdrift att hon skulle gjort det?
Citera
2018-11-11, 16:09
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Känner bara igen detta om att hon ville ha barn. minns inget om hot att hon varit gravid?

Det var nog mer min egen tolkning ser jag nu när vi spekulerade om ev anledningar för att hon skulle blivit mördad.

Tänkte nog som så att vanligtvis brukar väl inte killar över lag bli så förtjusta när helgens fylleligg droppar att de är gravida till höger och vänster om så inte är fallet.
Tess var ju känd att vara ”frispråkig” gapig och hotade gärna folk hit och dit om polisanmälningar och dylikt så är det nog inte jättelångt till hot om att vara gravid tex.
Edit: Glen har ju särbo som arbetar på hans firma och 2 barn med denna så tror jag ännu mindre att det låg högst upp på önskelistan
Senast redigerad av Fortunae 2018-11-11 kl. 16:15. Anledning: Tillägg
Citera
2018-11-11, 16:13
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Beror helt på hur han definierar elak

Att ha sex med gifta män ?
Att svartmåla .ljuga om människor som gått emot henne?

Att skriva hur usla vissa var i sängen och hur små k.....r de hade?

Berätta hemligheter om andra som varit i förtroende?

Osv osv

I mina ögon Elakt och INTE ett gott hjärta
T hade verkligen olika ansikten absolut var klok kärleksfull djurvän MEN INTE genuint

Detta är min bild och personliga erfarenheter

Uppfattade hon sig själv att hon kunde vara häxaktig? Gillade hon män?
Citera
2018-11-11, 16:20
Medlem
Citat:
Uppfattade hon sig själv att hon kunde vara häxaktig? Gillade hon män?

Fast om hon var intresseradav spiritualism och dylikt så kanske hon avsåg något annat med "häxaktig"?
Citera
2018-11-11, 16:27
Medlem
Citat:
Det var nog mer min egen tolkning ser jag nu när vi spekulerade om ev anledningar för att hon skulle blivit mördad.

Tänkte nog som så att vanligtvis brukar väl inte killar över lag bli så förtjusta när helgens fylleligg droppar att de är gravida till höger och vänster om så inte är fallet.
Tess var ju känd att vara ”frispråkig” gapig och hotade gärna folk hit och dit om polisanmälningar och dylikt så är det nog inte jättelångt till hot om att vara gravid tex.
Edit: Glen har ju särbo som arbetar på hans firma och 2 barn med denna så tror jag ännu mindre att det låg högst upp på önskelistan

Fast har hon ens sagt att hon varit gravid, eller bara att hon vill bli det?
Om hon sagt det behöver det väl iofsinte vara med avsikt att hota eller försöka tvinga någon. Hon kanske verkligen trott att alla skulle bli jätteglada utifrån att hon själv ev. önskat bli gravid?
Citera
2018-11-11, 16:30
Medlem
Fortunaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast har hon ens sagt att hon varit gravid, eller bara att hon vill bli det?
Om hon sagt det behöver det väl iofsinte vara med avsikt att hota eller försöka tvinga någon. Hon kanske verkligen trott att alla skulle bli jätteglada utifrån att hon själv ev. önskat bli gravid?

Hon har ju sagt det förut och ganska ofta enligt postare i tråden, men om hon har sagt det till MGM Glen har jag ingen aning om.
Ren spekulation från min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in