2018-11-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
När man läser ”Undrande87s” uppgifter kring hur barnen återfanns, om det stämmer, blir man obehaglig till mods. Vilket fruktansvärt svek av mamma/pappa om de plötsligt med våld mördat barnen.

Vilken chock, ångest, skräck och förtvivlan har inte flickorna känt då. Om ens älskade trygga förälder plötsligt förvandlas till ens mördare. De var dessutom två offer som kanske också visste vad den andra utsatts för - vilken enorm ångest.

De här barnamorden ska inte tystas ner!

Verkligen! Det jag överhuvudtaget inte kan begripa, förutom varför detta hände, är hur de gick tillväga. Det har spekulerats om gift eller piller för alla utom pappan. Men sedan tog det ju väldigt lång tid innan polisen fick svar på hur alla dog. Jag fattar inte hur de lyckades begå det perfekta mordet på sina döttrar och inte ens lämna några spår efter sig. Kanske behövde O "hjälpa" H att dö, genom strypning? Då skulle det vara svårt att fastställa vad det var som dödade henne - piller eller strypning.

Om barnen hittades blodiga och med blåmärken måste lidit en fruktansvärd död. Eller så ströp eller skar föräldrarna dom efter att pillerna gett effekt, för att vara säkra på att de dog. 😔💔💔💔💔
Citera
2018-11-11, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Jag är faktiskt ingen rättshaverist eller så, har ingen anledning att försvara någon heller. Dessutom så säger jag inte att jag VET detta.
Men jag ser ingen anledning varför en journalist skulle ljuga och varför media slutade bevaka händelsen helt och håller utan istället riktade in sig på ett psykologiskt tema kring fallet.
Att mamman bokade kurs dagarna innan detta hände får mig att TRO att hon inte var med på det här.
Jag tror att pappan bragt alla om livet och sen sig själv.
Jag tror också att utredningen hade visat det om man hade gett densamma den tiden det faktiskt tar.

Polisen i Halland har ägnat sig åt liknande strategi, man skriver av en mängd riktigt suspekta dödsfall som olycksfall sen las det bara ner.
Efter massiv kritik av Leif GW bland annat så öppnade man upp flera av dessa ärenden. Men det handlar i grund och botten om lathet, brist på tid, brist på resurser och okunskap.

Polisen i Sverige är dåliga på att lösa brott helt enkelt.

Vad tror du pappans motiv var? För det blir ju följdfrågan om man tror att han är ensam gm. Tycker du är föredömligt tydlig med att du inte vet och skriver att du spekulerar. Det gör vi alla andra i tråden också. 😊👍
Citera
2018-11-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Någon påstod det och påstod att den var borta. Jag har ingen Facebook så jag har inte kollat.
Men han hade LinkedIn och den var borttagen.

Jag tror han hade ett Facebook-konto, som var tomt - alltså utan foton tex. Hannas profilbild var också borttagen. Men på hennes konto kunde man se vänner och vilka sidor hon gillat.
Citera
2018-11-11, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Vad tror du pappans motiv var? För det blir ju följdfrågan om man tror att han är ensam gm. Tycker du är föredömligt tydlig med att du inte vet och skriver att du spekulerar. Det gör vi alla andra i tråden också. 😊👍

Enligt min polare så stämmer det mesta som skrivits, att det var lite påfrestande med sjukdomar och kanske i kombination med en allvarlig psykisk störning på fadern.

Däremot en annan grej som inte heller framgår i media det är hur dom fann personerna i huset och hur dom hade bragts om livet. Enligt folk som faktiskt var på plats så var det absolut ingen vacker syn och det var inte så att föräldrarna dog i varandras armar heller.

Sen kanske mamman tog kol på farsan och sen barnen, möjligt det också. Men det var liksom inget harmoniskt fridfullt självmord vilket borde ha varit fallet om föräldrarna var överens om det....
Citera
2018-11-11, 14:37
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Enligt min polare så stämmer det mesta som skrivits, att det var lite påfrestande med sjukdomar och kanske i kombination med en allvarlig psykisk störning på fadern.

Däremot en annan grej som inte heller framgår i media det är hur dom fann personerna i huset och hur dom hade bragts om livet. Enligt folk som faktiskt var på plats så var det absolut ingen vacker syn och det var inte så att föräldrarna dog i varandras armar heller.

Sen kanske mamman tog kol på farsan och sen barnen, möjligt det också. Men det var liksom inget harmoniskt fridfullt självmord vilket borde ha varit fallet om föräldrarna var överens om det....

Hur ser harmoniska, fridfulla självmord ut? Att polisen uppfattade det dom såg som ”ingen vacker syn” behöver inte betyda att det var ”blodigt”. Att finna 4 personer döda kan väl aldrig vara en vacker syn, inte ens för en rutinerad polis.
Citera
2018-11-11, 14:38
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Fruktansvärt om det stämmer.

Det som talar för att du kan ha rätt är uppgifterna om ”blåljuspersonalens” reaktioner av chock, kräkning och behöv av stor debriefing efteråt. Om dessa uppgifter också stämmer.

OM planerade mord går våldsamt och bökigt till, trots att det görs i samförstånd av två vuxna mot två barn, är det lite märkligt. Det borde kunnat gjorts ”enkelt” och ”snabbt” när de hade såväl fysisk överlägsenhet som överraskningsmomentet på sin sida.
Typ förgiftning i maten eller kvävning i sömnen.
Citera
2018-11-11, 14:42
Medlem
Om man nu bestämde sig för att avsluta livet tillsammans och under lugna förhållanden - Varför fann man inte familjen i samma rum?
Normalt vore väl att man var samlade denna stund kanske till och med i varandras armar eller åtminstone bredvid varandra...
Citera
2018-11-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Fruktansvärt om det stämmer.

Det som talar för att du kan ha rätt är uppgifterna om ”blåljuspersonalens” reaktioner av chock, kräkning och behöv av stor debriefing efteråt. Om dessa uppgifter också stämmer.

Det gör det eftersom det stod i Expressen och det var exakt detta jag skrev här i tråden innan det publicerades i tidningen...

Men det var inte bökigt eller massa blod och så. Men det var som jag förstod det väldigt märklig scen, val av kläder på personerna och dylikt. Men framförallt så var det inte en scen där föräldrarna tillsammans i harmoni avslutade barnen och sedan sina egna liv.

Det finns egentligen INGENTING som pekar på att föräldrarna begick mordet i samförstånd förutom det här brevet som likväl kan ha skrivits utav mannen eller kvinnan...
Senast redigerad av Undrande87 2018-11-11 kl. 14:46.
Citera
2018-11-11, 14:47
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur ser harmoniska, fridfulla självmord ut? Att polisen uppfattade det dom såg som ”ingen vacker syn” behöver inte betyda att det var ”blodigt”. Att finna 4 personer döda kan väl aldrig vara en vacker syn, inte ens för en rutinerad polis.

Tror faktiskt inte att man skulle uttrycka sig som ”absolut ingen vacker syn”. om alla hade återfunnits stilla insomnade i sina sängar.
Det är ingen vacker tanke att de ligger där döda, men själva synbilden hade nog inte beskrivits som ”inte vacker”, snarare som mycket sorglig.

Dessutom formulerat av blåljuspersonal i Skåne som åker på hundratals trafikolyckor med ibland svårt lemlästade kroppar.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-11 kl. 15:00.
Citera
2018-11-11, 14:58
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Om man nu bestämde sig för att avsluta livet tillsammans och under lugna förhållanden - Varför fann man inte familjen i samma rum?
Normalt vore väl att man var samlade denna stund kanske till och med i varandras armar eller åtminstone bredvid varandra...

Exakt detta har jag också funderat över.

Det finns ett beskrivet fall i Sthlm, på 80-90-talet, där föräldrarna stängde in sig och sina små barn i ett kök och satte på gasspisen. De återfanns döda i varandras armar med de små barnen mellan sig. De hade tätat fönster och dörrar med sina och barnens kläder och var delvis nakna.
(I detta fall fanns inblandade ekonomiska problem och incestanklagelser mot ena förälderns anhörig som påståtts förgripit sig såväl på föräldern som barn som på de nu små barnen. Polisanmälan var upprättad. )

Om man älskar varandra in i döden och vill dö ihop - brukar man ju just återfinnas tätt ihop?
Citera
2018-11-11, 15:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det gör det eftersom det stod i Expressen och det var exakt detta jag skrev här i tråden innan det publicerades i tidningen...

Men det var inte bökigt eller massa blod och så. Men det var som jag förstod det väldigt märklig scen, val av kläder på personerna och dylikt. Men framförallt så var det inte en scen där föräldrarna tillsammans i harmoni avslutade barnen och sedan sina egna liv.

Det finns egentligen INGENTING som pekar på att föräldrarna begick mordet i samförstånd förutom det här brevet som likväl kan ha skrivits utav mannen eller kvinnan...

Det stämmer eftersom det stod i Expressen...
Citera
2018-11-11, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det stämmer eftersom det stod i Expressen...

Så du menar att Ambulanspersonalen i maskopi med Expressen producerade fram ett TV-inslag där man bara hittade på att det var hemska scener och man sa det för skojs skull?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in