[quote=Gubbskem|62619572]
Citat:
När en man mår dåligt begår han självmord i betydligt högre utsträckning. Den ultimata formen av att göra våld på sig själv. Dåligt mående kvinnor ger sig ofta på andra kvinnor. Därför vuxenmobbning är så vanligt på kvinnliga arbetsplatser. Nu menar jag inte fysiskt. Men det är kvinnor som anmärker på andra kvinnors klädsel, gardiner, hus, barn etc. Det är kvinnor som sätter press på andra kvinnor att leva upp till någon slags idyll. Det är där ert ständiga tjafs om dubbelarbete är sprunget ur. Ni ser inte er egen del i strukturen. Och detta tar sig också uttryck inom relationer där många män som inte har machoattityden i sig blir någon slags menlöst mähä som stryker sig utmed vägarna och blir utskälld offentligt utav frugan när han hämtade fel fling-paket när de handlar. Sådana män som senare när hon tar ut skilsmässa är de som spenderar resten av livet helt ensamma utan vänner. Får barn och hela sin ekonomi tagen ifrån sig.
Njaee då vore det rätt få män som mådde dåligt...
Det är en allmänt vedertagen psykologisk faktor, som om du nu vägrar tro på den så får du väl googla. jag orkar inte länka självklarheter längre.
Säg mig? är sexuella trakasserier på arbetsplatser att räknas som mobbning?
Citat:
Nu säger jag inte att dessa män som jag beskrev på slutet saknar all egen makt att ta tag i situationen. Men har man i ett helt äktenskap varit den som fått anpassa sig efter frugans standard på hur ett liv ska levas är det inte lätt att återskapa någon slags egen personlighet när alla gamla vänner sakta men säkert försvunnit.
Kvinnor i Sverige har väldigt mycket social makt över familj och barn. Och är hon inte medveten om det eller skiter i andras välmående påverkar det många runt henne mycket illa. Både män och andra kvinnor.
Detta är typisk kvinnlig giftighet. Som förmodligen skulle behöva diskuteras långt före triviala saker som manspreading och liknande. Men jag antar att det ger samma motstånd inom dig som för män som knappt kysst en kvinna i hela sitt liv, får läsa i #metoo-taggar om vilka jävla svin de är i egenskap av att vara man. Kanske du skulle få lite mer empati för den stora massan gråa, tråkiga män i samhället som bara försöker sköta sitt.
Jepp blir man lämnad att ta huvudansvar för barnen/ föräldrarna, syskonen etc etc så brukar man få social makt. Är man inte ett skit hemma med sina barn så missar man chansen...
konstigt? nej.
Vet du jag tror faktiskt att en överväldigande majoritet av alla okyssta män där ute fattar att det inte handlar om just dem personligen när kivnnor kritiserar mansnormer som skapar våldtäktsmän...
Tror inte du?