2018-11-11, 06:46
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Haha, gjorde precis en nästan ordagrann edit om det! Låter faktiskt som man vet vilka de är, men isf borde de ju sökt upp dem själva?

Kan vara så att MGM uppgett i förhör att han mött dessa tjejer och att det skulle kunna ge honom alibi på något sätt?
Och polisen misstänker att de här tjejerna inte existerar?
Bara min teori...
Citera
2018-11-11, 07:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Kan vara så att MGM uppgett i förhör att han mött dessa tjejer och att det skulle kunna ge honom alibi på något sätt?
Bara min teori...

Ja, men skrikvittnet hade väl också sett två cykeltjejer? Jag kan iofs minnas fel.
Citera
2018-11-11, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Bara min teori...

Om du läser lite högre upp så ser du att det tydligen ska
vara dalaan som har sett dom.
Citera
2018-11-11, 07:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om du läser lite högre upp så ser du att det tydligen ska
vara dalaan som har sett dom.

Tack för tipset 😂 jag börjar numera från sista inlägg för att inte missa nya skribenters inlägg innan de försvinner.
Citera
2018-11-11, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tack för tipset 😂 jag börjar numera från sista inlägg för att inte missa nya skribenters inlägg innan de försvinner.

Det kanske är där jag gör fel, jag försöker läsa ifatt i stället
Citera
2018-11-11, 07:49
Medlem
Funderar runt tjejerna som eftersöks, tänker att de behöver ju inte va berusade för att de går med sina cyklar, utan för att de går och pratar med varandra, svårare när man cyklar, och var kan man varit i ”stan” och gjort vid den tiden om man är nykter och på väg hem? På bio kanske ? Tränat ? Eller kanske för sent,....det som såklart är konstigt om tjejer i den åldern inte har mobiler med sig som är påslagna....
Citera
2018-11-11, 07:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eillenna
Funderar runt tjejerna som eftersöks, tänker att de behöver ju inte va berusade för att de går med sina cyklar, utan för att de går och pratar med varandra, svårare när man cyklar, och var kan man varit i ”stan” och gjort vid den tiden om man är nykter och på väg hem? På bio kanske ? Tränat ? Eller kanske för sent,....det som såklart är konstigt om tjejer i den åldern inte har mobiler med sig som är påslagna....

Att en tjej inte har mobil är ovanligt, att båda två inte har det är ju riktigt sällsynt.

Edit: Om de är nyktra och inte använder mobiler så kanske de har en religion/tro där både alkohol och vissa moderniteter är förbjudna?
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-11 kl. 08:02.
Citera
2018-11-11, 08:17
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Att en tjej inte har mobil är ovanligt, att båda två inte har det är ju riktigt sällsynt.

Edit: Om de är nyktra och inte använder mobiler så kanske de har en religion/tro där både alkohol och vissa moderniteter är förbjudna?

Kan också vara förklaringen till att de inte hört av sig, de kanske inte läser NA.

Fast å andra sidan, skulle de få vara ute själv mitt i natten?
Citera
2018-11-11, 08:17
Medlem
Ja det låter otroligt, att en inte har mobil med sig, men två.....? Nä....
Citera
2018-11-11, 08:22
Medlem
Fast som 18-åring är man ju ”ung vuxen” då får man nog det, men i den ålder klarar man sig inte utan mobil, men om man är yngre och ute på olovligt uppdrag kanske man lämnar mobilen hemma för att skylla på när/om föräldrar söker efter en. Att man glömde....
Citera
2018-11-11, 08:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Kan också vara förklaringen till att de inte hört av sig, de kanske inte läser NA.

Fast å andra sidan, skulle de få vara ute själv mitt i natten?

Jag kom på det nu efter mer eftertanke. Skulle en sådan strikt tro låta tjejer gå ut sent?

Det är i så fall om de skulle hem till någon klasskamrat för att göra läxa eller grupparbete för skolan.

Sedan håller nog deras föräldrar koll på att de verkligen gör skolarbete genom att ringa klasskompisens föräldrar och fråga om de verkligen är där.
Citera
2018-11-11, 08:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eillenna
Fast som 18-åring är man ju ”ung vuxen” då får man nog det, men i den ålder klarar man sig inte utan mobil, men om man är yngre och ute på olovligt uppdrag kanske man lämnar mobilen hemma för att skylla på när/om föräldrar söker efter en. Att man glömde....

Ah smart. Båda tjejerna kanske bestämde att lämna mobilerna hemma. Undrar varför de inte hör av sig till polisen nu isf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in