2018-11-10, 21:08
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Nu vet jag inte. Men tror att man bara kan redigera/ta bort det man skrivit i typ 30 min efter postningen.
Kanske fb mods består av sc anhängare och hjälpt h*n lite

Jag tror han/hon bad admins att radera de inläggen
Citera
2018-11-10, 21:09
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Varför?

Personers attityd och påhopp
Citera
2018-11-10, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Intressant, men visste källan om detta pga att denna jobba i kommunen eller visste personen om det "privat"?
Skulder? Enligt testamentet hade dom väl en bit över miljonen på kontona?
Det kanske handlar om större pengar när det gäller SC?
Det kan jag tyvärr inte svara på för jag vet inte.
Jag vet alltså inte hur denna person vet detta eller hört och personen är inte så nära mig att jag vill fråga. Annars hade jag frågar mer tidigare men du förstår säkert hur jag tänker.
Ja de hade ju pengar så den biten verkar inte stämma om de nu inte hade någon indrivare efter sig och visste att de skulle bli bankrutta ( min spekulation).
Citera
2018-11-10, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Det kan jag tyvärr inte svara på för jag vet inte.
Jag vet alltså inte hur denna person vet detta eller hört och personen är inte så nära mig att jag vill fråga. Annars hade jag frågar mer tidigare men du förstår säkert hur jag tänker.
Ja de hade ju pengar så den biten verkar inte stämma om de nu inte hade någon indrivare efter sig och visste att de skulle bli bankrutta ( min spekulation).

Absolut jag förstår dig.
Men är det någon annan som har koll på vilka summor det handlar om inom SC?
Förenklat har jag bara hört att man köper sig högre upp inom SC, vet någon här ungefär hur mycket det handlar om för att avancera inom sekten?
Citera
2018-11-10, 22:24
Medlem
Citat:
Absolut jag förstår dig.
Men är det någon annan som har koll på vilka summor det handlar om inom SC?
Förenklat har jag bara hört att man köper sig högre upp inom SC, vet någon här ungefär hur mycket det handlar om för att avancera inom sekten?

Omöjligt att veta exakt men enligt danske avhopparen Robert Dam har han och hans fru tillsammans spenderat 1,2-1,5 miljoner danska kronor.

https://www.sydsvenskan.se/2009-06-24/scientologer-ljuger
Citera
2018-11-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
En frank einstein skriver redan första kvällen att hen tror att det rör sig om ett utvidgat självmord. Det var först andra dagen som infon om att ingen utomstående förövare söktes va?
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Frank E var väldigt aktiv senare i tråden eftersom han hävdade att han sett flickornas sjukintyg. Då sa han att det var den enda infon han hade.
Citera
2018-11-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Omöjligt att veta exakt men enligt danske avhopparen Robert Dam har han och hans fru tillsammans spenderat 1,2-1,5 miljoner danska kronor.

https://www.sydsvenskan.se/2009-06-24/scientologer-ljuger

Herrejävlar..
Googlade lite snabbt nu men får ingen bra prisbild.
Men vad jag kunde se så kostade tex 1 kurs i något specifikt ämne 128.000 dollar, nästa kurs 34.000 dollar och kursen efter 234.000 dollar.
Oavsett så lär det bli en jävla massa pengar, jag antar att detta är per person, för barn kanske 5:- billigare som en pizza.
Men var alla 4 i familjen inblandad i detta så var det nog onekligen kostsamt.
Citera
2018-11-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Lite märkligt att paret som bevittnade testamentet inte reagerade på att barnen inte var nämnda, el anade dom vad som skulle ske?
Testamentet hällde ju bara viss egendom. Barnen skulle inte bli arvslös.
Citera
2018-11-10, 22:41
Medlem
Citat:
Herrejävlar..
Googlade lite snabbt nu men får ingen bra prisbild.
Men vad jag kunde se så kostade tex 1 kurs i något specifikt ämne 128.000 dollar, nästa kurs 34.000 dollar och kursen efter 234.000 dollar.
Oavsett så lär det bli en jävla massa pengar, jag antar att detta är per person, för barn kanske 5:- billigare som en pizza.
Men var alla 4 i familjen inblandad i detta så var det nog onekligen kostsamt.

Här finns lite mer artiklsr med info om prisuppgifter.
https://www.sydsvenskan.se/2009-06-20/2-000-kronor--ar-det-mycket-pengar

https://www.sydsvenskan.se/2009-06-20/experter-sagar-scientologitest
Senast redigerad av Zebrima 2018-11-10 kl. 22:45.
Citera
2018-11-11, 05:29
Medlem
Detta fall är ett utav dom mest misskötta fallen i svensk kriminalhistoria (se mina tidigare inlägg i tråden).
Men att på grund av bristande bevis och lathet ta en genväg genom att låta en oskyldig (förvisso avliden) person vara medskyldig till mördandet av hennes barn är makabert.
Citera
2018-11-11, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Detta fall är ett utav dom mest misskötta fallen i svensk kriminalhistoria (se mina tidigare inlägg i tråden).
Men att på grund av bristande bevis och lathet ta en genväg genom att låta en oskyldig (förvisso avliden) person vara medskyldig till mördandet av hennes barn är makabert.

Berätta gärna mer, H blev alltså mördad av O?
Citera
2018-11-11, 07:15
Medlem
Citat:
Berätta gärna mer, H blev alltså mördad av O?

Absolut, men sen ska du bevisa det också. Kan du inte det är detta mycket enklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in