Citat:
Ursprungligen postat av
MC-Uddevalla
Har det förresten någonsin funnits en Flashbacktråd när någon blivit avrättad med tvåsiffrigt antal skott där BO fått så mycket av kommentarer som "Han var den ödmjukaste jag kände, den sista jag trodde skulle råka ut för det här"", "Det finns många ord man kan använda för att beskriva dig Shayan, inget av dem negativa. Du skulle aldrig göra en fluga förnär", "Förvånade är vi alla. Du är den som aldrig hamnar i tjafs. Den snällaste av oss, den som la den andres bekvälighet före sin egen. Så osjälvisk en person kan vara." osv. (från sociala media om BO).Hur då kriminell?
Närmaste jag kan tänka mig är den där tandläkaren samt 16-åringen. Båda i Malmö. I 16-åringens fall är det väl mer eller mindre konstaterat att man tog fel på person. Det tilltänkta målet hade rört sig i området just innan, båda hade MENA-utseende och samma jackmodeller. Det tilltänkta målet verkar dessutom ha varit så slug som att lura grabben till busshållplatsen han sköts på, antagligen för att han misstänkte att någon försökte sätta han i en fälla och därav använde 16-åringen som en kraschdocka. Han tog även bild på 16-åringen när han låg med sönderskjutet ansikte. Killen blev själv mördad en tid efter.
I tandläkarfallet är det ganska tyst men inget pekar på någon kriminell bakgrund.
Ingen av dessa blev dock pepprad med ett tiotal skott.