2018-10-31, 01:31
  #325
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Vapen vet jag så lite om så jag vågar mig inte på att gissa, men han sköts tydligen 10(?) gånger så det kanske säger någonting?

Det låter konstigt. Han ska ju som jag har uppfattat det varit talbar när blåljusen kom till platsen.
Han ska även ha frågat "varför" till sin släkting direkt efter att han blev skjuten.
Tio skott utesluter mer eller mindre en revolver. Det finns revolvrar med plats för 10 kulor och mer i cirkeln men dom är ganska ovanliga om jag förstått det rätt (mer samlarobjekt)?

Jag är tveksam till att han sköts med 10 skott. Men har du länk eller kan du berätta hur du vet att han sköts med 10 skott?
Om uppgiften stämmer så har polisen hylsorna nu.
Att polisen är tyst brukar betyda att dom har ganska mycket kött på benen.

Mvh
Citera
2018-10-31, 03:27
  #326
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Det är mycket i tråden som handlar om "det kan inte vara han som var måltavlan, det måste vara fel, han hade inga problem med någon, blablabla.

Sluta ta dig friheten att tala för en död man. Allt vad den avlidne pysslat med har du faktiskt inte aning om. Det går faktiskt att hamna i trubbel utan att vara kriminellt belastad. Det går faktiskt att trampa kriminella på tårna utan att vara kriminell själv. Man kan faktiskt också vara kriminell utan att flasha med det, det är kanske vad man kan kalla för en lyckad kriminell.

Låt denna utredning ha sin gång och sluta ta dig friheten att berätta hur det ligger till bara för att du är bekant med BO. Han blev trots allt nerpepprad på öppen gata, det är inte märkligt att folk börjar spekulera då.

Tack för ett intressant och tankeväckande inlägg. Sannolikheten att bli skjuten med så pass många kulor som BO blev måste vara försvinnande liten om BO nu bara var en oförvitlig medborgare i mängden?

Kanske levde BO ett dubbelliv som ingen utomstående haft en aning om?
Citera
2018-10-31, 08:08
  #327
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Tack för ett intressant och tankeväckande inlägg. Sannolikheten att bli skjuten med så pass många kulor som BO blev måste vara försvinnande liten om BO nu bara var en oförvitlig medborgare i mängden?

Kanske levde BO ett dubbelliv som ingen utomstående haft en aning om?

Tycker inte man ska utesluta något.

Personligen gillar jag inte det faktum att det tidigt i tråden kom in massa kommentarer som handlade om hur det måste vara ett misstag, BO har aldrig haft en konflikt, osv.

Kan ju bara vara vänner som vill se till att deras kompis namn inte dras i smutsen. Kan också vara folk som är inblandade på ett eller annat sätt som vill mörka, peka åt ett annat håll och försäkra att det inte kommer gå att hitta något om man söker motiv hos offrets bekantskapskrets.

Blir inte det minsta förvånad om någon nära till offret plockas in inom sinom tid.
Citera
2018-10-31, 09:38
  #328
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Det låter konstigt. Han ska ju som jag har uppfattat det varit talbar när blåljusen kom till platsen.
Han ska även ha frågat "varför" till sin släkting direkt efter att han blev skjuten.
Tio skott utesluter mer eller mindre en revolver. Det finns revolvrar med plats för 10 kulor och mer i cirkeln men dom är ganska ovanliga om jag förstått det rätt (mer samlarobjekt)?

Jag är tveksam till att han sköts med 10 skott. Men har du länk eller kan du berätta hur du vet att han sköts med 10 skott?
Om uppgiften stämmer så har polisen hylsorna nu.
Att polisen är tyst brukar betyda att dom har ganska mycket kött på benen.

Mvh
Det är från en uppgift i tråden.

(FB) 2018-10-21 Person hittad skjuten i södra Stockholm (avliden) (Segeltorp)
Citera
2018-11-01, 21:07
  #329
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/polisen-bekraftar-shayan-gaff-skots-av-misstag/
Citera
2018-11-01, 21:31
  #330
Medlem
Ryktas nu att några av de största inom Stockholms undre värld hjälper till med att hitta den/de som sköt honom. Det ryktas dessutom att de ska ge familjen en summa pengar så att det blir lite enklare för dom iaf.

Nu börjar gängen bidra med mer positivt och det var på tiden. Inte ens gängen kan stå och blunda för detta när oskyldiga dör. Polisen var väldigt förvånade när de fick ett par samtal under dagen från några av de grovaste kriminella i Stockholm, som erbjöd att hjälpa till fullt ut med utredningen.

Sverige är inte längre ett säkert land att vistas i. Det kunde varit vem som helst som blev skjuten den dagen. Man får hoppas att fler gäng väljer att hjälpa till med utredningen.
__________________
Senast redigerad av Hampost 2018-11-01 kl. 21:33.
Citera
2018-11-01, 22:53
  #331
Medlem
5549s avatar
Bra om det stämmer att utredningen även görs "på gatan" parallellt med den riktiga. Hoppas bara att man låter den riktiga rättvisan ha sin gång.

Dessa grovt kriminella ska dock inse sin egen delaktighet i det här. Shayans blod är på deras händer.
Citera
2018-11-02, 00:57
  #332
Bannlyst
fyfan vad synd att det inte var råttan peyman som blev smattrad istället som det nog antagligen var tänkt han förtjänade det verkligen med tänke på hur han mördade oliver fagersjö förra året och kom undan med det.
Citera
2018-11-02, 01:04
  #333
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickenper
fyfan vad synd att det inte var råttan peyman som blev smattrad istället som det nog antagligen var tänkt han förtjänade det verkligen med tänke på hur han mördade oliver fagersjö förra året och kom undan med det.

Är de lika varandra till utseendet? Den här Peyman och Shayan?
Citera
2018-11-02, 01:52
  #334
Medlem
MC-Uddevallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Det är mycket i tråden som handlar om "det kan inte vara han som var måltavlan, det måste vara fel, han hade inga problem med någon, blablabla.
Det har varit väldigt mycket av det i detta fall, kanske för mycket s.a.s. Man blir nästan lite misstänksam. Okej om polisen går ut och snackar av nån anledning, det händer, men här har det varit besjungning och lätt glorifiering av BO i tid och otid.
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kanske levde BO ett dubbelliv som ingen utomstående haft en aning om?
Teoretiskt inte osannolikt. Det finns antal sådana fall i brottshistorien.
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Tycker inte man ska utesluta något.

Personligen gillar jag inte det faktum att det tidigt i tråden kom in massa kommentarer som handlade om hur det måste vara ett misstag, BO har aldrig haft en konflikt, osv.

Kan ju bara vara vänner som vill se till att deras kompis namn inte dras i smutsen. Kan också vara folk som är inblandade på ett eller annat sätt som vill mörka, peka åt ett annat håll och försäkra att det inte kommer gå att hitta något om man söker motiv hos offrets bekantskapskrets.

Blir inte det minsta förvånad om någon nära till offret plockas in inom sinom tid.
Känns som något för många kommentarer som försökt "skönmåla" BO. Har det förresten någonsin funnits en Flashbacktråd när någon blivit avrättad med tvåsiffrigt antal skott där BO fått mycket av kommentarer som "Han var den ödmjukaste jag kände, den sista jag trodde skulle råka ut för det här"", "Det finns många ord man kan använda för att beskriva dig Shayan, inget av dem negativa. Du skulle aldrig göra en fluga förnär", "Förvånade är vi alla. Du är den som aldrig hamnar i tjafs. Den snällaste av oss, den som la den andres bekvälighet före sin egen. Så osjälvisk en person kan vara." osv. (från sociala media om BO).
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Citat:
http://www.bilddump.se/bilder/201810....174.11.44.jpg

BO
Han ser kriminell ut
Hur då kriminell?
__________________
Senast redigerad av MC-Uddevalla 2018-11-02 kl. 02:48.
Citera
2018-11-02, 02:05
  #335
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Polisen var väldigt förvånade när de fick ett par samtal under dagen från några av de grovaste kriminella i Stockholm, som erbjöd att hjälpa till fullt ut med utredningen.

Det kan vara frågan om infiltration, dvs man vill ha insyn i utredningen för att kunna dra nytta av detta. Polisen borde vara misstänksamma när såna där "erbjudanden" dyker upp.

Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Sverige är inte längre ett säkert land att vistas i.

Det har det aldrig varit, många rätt sinnessjuka mord och oförklarliga dråp ägde rum under 50, 60, 70 och 80-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Det kunde varit vem som helst som blev skjuten den dagen.

Hur fan vet du det?

Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Man får hoppas att fler gäng väljer att hjälpa till med utredningen.

Nej tack. Gängkriminella som helt plötsligt leker good guys ska man vara väldigt avvaktande till.
Citera
2018-11-02, 02:46
  #336
Medlem
MC-Uddevallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampost
Ryktas nu att några av de största inom Stockholms undre värld hjälper till med att hitta den/de som sköt honom. Det ryktas dessutom att de ska ge familjen en summa pengar så att det blir lite enklare för dom iaf.

Nu börjar gängen bidra med mer positivt och det var på tiden. Inte ens gängen kan stå och blunda för detta när oskyldiga dör. Polisen var väldigt förvånade när de fick ett par samtal under dagen från några av de grovaste kriminella i Stockholm, som erbjöd att hjälpa till fullt ut med utredningen.

Sverige är inte längre ett säkert land att vistas i. Det kunde varit vem som helst som blev skjuten den dagen. Man får hoppas att fler gäng väljer att hjälpa till med utredningen.
Kan du utveckla det där om "ryktas"? Du menar att BO i tråden var "oskyldig" - vad har du för stöd för den tesen? Jag tror inte "vem som helst" hade kunnat bli skjuten den dagen. Vad får dig att anse det?
Citat:
Ursprungligen postat av Sickenper
fyfan vad synd att det inte var råttan peyman som blev smattrad istället som det nog antagligen var tänkt han förtjänade det verkligen med tänke på hur han mördade oliver fagersjö förra året och kom undan med det.
Brukar P röra sig vid Sultan där i Segeltorp? Vet du vad P gör i dessa tider? Har han grabbar efter sig? Vilka (namn) då i så fall?
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Är de lika varandra till utseendet? Den här Peyman och Shayan?
Nästan i samma ålder (1997 & 1995), utseendet skiljer men om det är i dåligt ljus och GM är forcerad och inte har full koll sedan tidigare skulle de eventuellt kunna blandas ihop...
__________________
Senast redigerad av MC-Uddevalla 2018-11-02 kl. 02:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in