2018-11-02, 11:42
  #337
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MC-Uddevalla
Brukar P röra sig vid Sultan där i Segeltorp? Vet du vad P gör i dessa tider? Har han grabbar efter sig?
Tidigare uppgifter i tråden säger att Peyman ska komma ut först nu i november.

Bild på Peyman (till höger)
Tråd om det mordet: (FB) Två skjutna i Skärholmen, Stockholm - mordet på Oliver Färjsjö 2017-02-01

Bild på Shayan som denna tråd handlar om

Att dom här skotten kanske egentligen var ämnade åt Peyman går nog inte utesluta. Båda GM i det mordet var boende i Segeltorp. Jag utgår från att polisen har undersökt det spåret.
Citera
2018-11-02, 12:18
  #338
Medlem
Privatdeckares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Tidigare uppgifter i tråden säger att Peyman ska komma ut först nu i november.

Bild på Peyman (till höger)
Tråd om det mordet: (FB) Två skjutna i Skärholmen, Stockholm - mordet på Oliver Färjsjö 2017-02-01

Bild på Shayan som denna tråd handlar om

Att dom här skotten kanske egentligen var ämnade åt Peyman går nog inte utesluta. Båda GM i det mordet var boende i Segeltorp. Jag utgår från att polisen har undersökt det spåret.

Det är Peyman som är till vänster, den högra killen är Rodi Celik. Peyman är utsläppt ur fängelset, det är Rodi Celik som förmodligen släpps i oktober/november. Men jag instämmer att Peyman eller Rodi är möjliga måltavlor, men skulle jag få gissa är det Rodi Celik man vill åt.

I januari 2017 blev Rodi och Peyman beskjutna på Sultan: (FB) Skottlossning i Segeltorp 2017-01-23
I februari 2017 blev Oliver Färjsjö mördad: (FB) Två skjutna i Skärholmen, Stockholm - mordet på Oliver Färjsjö 2017-02-01

Förmodligen var det här tänkt som hämnden för mordet på Oliver Färjsjö.
Citera
2018-11-02, 13:03
  #339
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MC-Uddevalla
Har det förresten någonsin funnits en Flashbacktråd när någon blivit avrättad med tvåsiffrigt antal skott där BO fått mycket av kommentarer som "Han var den ödmjukaste jag kände, den sista jag trodde skulle råka ut för det här"", "Det finns många ord man kan använda för att beskriva dig Shayan, inget av dem negativa. Du skulle aldrig göra en fluga förnär", "Förvånade är vi alla. Du är den som aldrig hamnar i tjafs. Den snällaste av oss, den som la den andres bekvälighet före sin egen. Så osjälvisk en person kan vara." osv. (från sociala media om BO).Hur då kriminell?

Närmaste jag kan tänka mig är den där tandläkaren samt 16-åringen. Båda i Malmö. I 16-åringens fall är det väl mer eller mindre konstaterat att man tog fel på person. Det tilltänkta målet hade rört sig i området just innan, båda hade MENA-utseende och samma jackmodeller. Det tilltänkta målet verkar dessutom ha varit så slug som att lura grabben till busshållplatsen han sköts på, antagligen för att han misstänkte att någon försökte sätta han i en fälla och därav använde 16-åringen som en kraschdocka. Han tog även bild på 16-åringen när han låg med sönderskjutet ansikte. Killen blev själv mördad en tid efter.

I tandläkarfallet är det ganska tyst men inget pekar på någon kriminell bakgrund.

Ingen av dessa blev dock pepprad med ett tiotal skott.
Citera
2018-11-02, 13:06
  #340
Bannlyst
Bara så ni alla vet blev peyman och rodi släppta för ett antal månader sedan rodi har dragit till Turkiet (han gör intet väsen av sig iaf) medans peyman glider runt och spelar ball och tror han kommit undan och utpressar små snorungar till att börja beckna åt han och hans äldre bror från Vårberg
Citera
2018-11-02, 13:10
  #341
Bannlyst
[quote=5549|65710700]Tidigare uppgifter i tråden säger att Peyman ska komma ut först nu i november.

Bild på Peyman (till höger)
Tråd om det mordet: (FB) Två skjutna i Skärholmen, Stockholm - mordet på Oliver Färjsjö 2017-02-01

Bild på Shayan som denna tråd handlar om

Att dom här skotten kanske egentligen var ämnade åt Peyman går nog inte utesluta. Båda GM i det mordet var boende i Segeltorp. Jag utgår från att polisen har undersökt det spåret
__________________
Senast redigerad av Sickenper 2018-11-02 kl. 13:11. Anledning: Någon hadde redan sagt att det är han till vänster
Citera
2018-11-02, 13:12
  #342
Medlem
5549s avatar
Ok ok. Gick bara efter infon som angavs här:
https://petterssonsblogg.se/2017/07/14/16-och-11-ars-fangelse-for-mord-och-mordforsok-i-skarholmen/

Tvärtom alltså.
Citera
2018-11-02, 14:48
  #343
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Oskyldig är ett tvetydigt begrepp dessa dagar. Är han oskyldig som vaktmästaren eller "oskyldig" som A. Obaid/tandläkarstudenten, för att jämföra det med olika skjutningar i Malmö?

Det är dags för allmänheten att vidga sina vyer när det kommer till organiserad kriminalitet. Bara för att man inte fullt ut lever upp till kriminaliteten så kan man likväl vara en del av organisationen, eller ett kanske ännu bättre begrepp; det parallella samhället.
__________________
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2018-11-02 kl. 15:03.
Citera
2018-11-02, 21:25
  #344
Medlem
5549s avatar
Sen kan han ha varit oskyldig som i att han inte alls var involverad i brottslighet, utan bara tjafsat med fel snubbe eller pratat med en upptagen tjej. Det är 2018 nu, även laglydiga människor gör saker som kostar dom livet utan att dom för den sakens skull var moraliskt felaktiga.

Men jag tror helt klart mest på att detta rör sig om misstagen identitet.
Citera
2018-11-02, 21:39
  #345
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solsidan1
Vad betyder beckna?
Slang för att sälja. Oftast olagliga (läs: narkotika) varor men även stulna dito.
Citera
2018-11-02, 22:03
  #346
Medlem
MC-Uddevallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Tidigare uppgifter i tråden säger att Peyman ska komma ut först nu i november.

Bild på Peyman (till höger)
Tråd om det mordet: (FB) Två skjutna i Skärholmen, Stockholm - mordet på Oliver Färjsjö 2017-02-01

Bild på Shayan som denna tråd handlar om

Att dom här skotten kanske egentligen var ämnade åt Peyman går nog inte utesluta. Båda GM i det mordet var boende i Segeltorp. Jag utgår från att polisen har undersökt det spåret.
Polisen bör alla gånger checka P-spåret, rörande vilka figurer P har som "fiender"...
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Närmaste jag kan tänka mig är den där tandläkaren samt 16-åringen. Båda i Malmö. I 16-åringens fall är det väl mer eller mindre konstaterat att man tog fel på person. Det tilltänkta målet hade rört sig i området just innan, båda hade MENA-utseende och samma jackmodeller. Det tilltänkta målet verkar dessutom ha varit så slug som att lura grabben till busshållplatsen han sköts på, antagligen för att han misstänkte att någon försökte sätta han i en fälla och därav använde 16-åringen som en kraschdocka. Han tog även bild på 16-åringen när han låg med sönderskjutet ansikte. Killen blev själv mördad en tid efter.

I tandläkarfallet är det ganska tyst men inget pekar på någon kriminell bakgrund.

Ingen av dessa blev dock pepprad med ett tiotal skott.
Just det, i jämförelse har ingen blivit så bestämt och aggressivt avrättad - och på samma gång förklarad som godheten själv, som den snällaste och mest ödmjuka av alla och helt oskyldig (som BO:s vänner sagt i sociala media)... Mordet är mot bakgrund av detta ganska egendomligt, mycket intressant att få reda på motivet...
Citera
2018-11-02, 22:07
  #347
Medlem
MC-Uddevallas avatar
Mördaren tros ha skjutit fel person – i dag skulle Shayan ha fyllt 23
Citat:
Shayan Gaff sköts till döds på öppen gata för två veckor sedan. På torsdagen begravdes han – och på fredagen skulle han ha fyllt 23 år. ”Vad är det som händer? Det här måste få ett stopp”, säger Shayans kusin Sana Jaff, 21./...../
På torsdagen begravdes han i det muslimska gravkvarteret på Strandkyrkogården i Tyresö. Flera hundra personer närvarade och ville ta farväl.
/....../
Sana Jaff beskriver sin kusin med varma ord. Förutom att studera till gymnasielärare jobbade Shayan extra på ett apotek. Han gillade fotboll, ville i framtiden gifta sig, bilda familj och hjälpa ungdomar.

– Han var enkel och ärlig och sa inte något ont om någon. Han ställde upp och skjutsade släktingar till Arlanda. Han var en vanlig kille. Jag har inga ord. Det är svårt att beskriva med ord sorgen man känner. Varför han?
/........./
Shayans föräldrar kom i början av 1990-talet till Sverige från irakiska Kurdistan, en region som härjats av krig och konflikter under Saddam Husseins styre.

– Hans föräldrar kom hit till Sverige för att deras barn skulle få en trygg uppväxt och så får de tillbaka det här. Vad är det som händer? Det här måste få ett stopp. Hans mamma sa på begravningen: ”Så som vi begraver min son i dag, så måste vi begrava det här Sverige som är nu”. Vi vill ha tillbaka det trygga Sverige, säger Sana Jaff.

Hon tror att flera saker behöver göras för att minska kriminaliteten och komma till rätta med gängskjutningarna i Stockholm.
https://www.metro.se/artikel/mördaren-tros-ha-skjutit-fel-person-i-dag-skulle-shayan-ha-fyllt-23
Citera
2018-11-10, 22:20
  #348
Medlem
5549s avatar
Inget nytt alls?? Inget rykte som går eller något tecken på att det överhuvudtaget går framåt i utredningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in