• 1
  • 2
2018-11-10, 16:41
Medlem
Jag har dragit på mig en KFM skuld på 50 000 kr. Jag trodde tidigare att den var felaktig men nu verkar det som att den stämmer åtminstone till 30 av de 50 tkr. Det var ett ROT avdrag som jag fick backning på. Jag har inte haft möjlighet att gå igenom alla papper och kolla tidigare och nu sitter jag där med skulden.

Kan jag gå till en bank och låna?
Jag har
* fast jobb
* äger bostadsrätt, 50-60% belånad

Jag har testat med Bluestep och Marginalen Bank men fått blankt nej av båda två av samma anledning: Jag hade betalat 1 av senaste 4 avier på mitt bolån efter 5 bankdagar. De accepterade bara 2 bankdagar efter förfallodag.

Har betalningsanmärkningar som det ser ut nu. Tar bort dem men det kommer nya också. Antagligen försvinner de men det tar tid. Jag fick senast bort en av dem i juni i år som legat sen maj förra året.
Citera
2018-11-10, 16:53
Medlem
Skaffa en medsökande som saknar anmärkningar om du kan!
Citera
2018-11-10, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opponent
Skaffa en medsökande som saknar anmärkningar om du kan!
det kan jag såklart göra men jag vill inte besvära mina föräldrar eller någon vän med det. Många andra får ju låna 50 tkr om de har fast jobb och även om de har betalningsanmärkning så jag vill helst också få det som alla andra får
Citera
2018-11-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av king-of-f----world
det kan jag såklart göra men jag vill inte besvära mina föräldrar eller någon vän med det. Många andra får ju låna 50 tkr om de har fast jobb och även om de har betalningsanmärkning så jag vill helst också få det som alla andra får
Testa hos någon låneförmedlare. Annars exempelvis nordax, spring eller annan mindre kinkig bank.
Citera
2018-11-10, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opponent
Testa hos någon låneförmedlare. Annars exempelvis nordax, spring eller annan mindre kinkig bank.

Har en lista nu baserat på denna https://cashloans.nu/sv/lana-pengar/...ngsanmarkning/

Samtliga spärrar inte de som har betalningsanmärkningar. Jag har testat Marginalen Bank, Zensum och Bluestep och fått nej av dessa.

Tar inte UC: (tänkte börja höra med dessa)
credigo
creditstar
credway
daypay
easycredit
ferratum
Froda
frogtail
klaralån
kontantfinans
Kredit 365
Likvid företagslån
loanstep
meddelandelån
monetti
nätlån
OPR företagslån
PR Malcapital
Qred
sefina
viaconto
vivus.se

Tar UC:

advisa
Anyfin
avida
Bluestep
brixo
cash buddy
Compricer
consector
direkto
flexkontot
freedom finance
goodcash
lendo
Leta lån
Marginalen bank
merax
mittbolån
moank
pengino
sambla
svea ek
zensum
zmarta
Citera
2018-11-10, 18:37
Medlem
Av de som inte tar UC är de betygsatta i trustpilot

Monetti och Klara Lån har inga betyg hos Trustpilot. det kan jag tycka låter konstigt. I övrigt ger jag det en gång till nu åtminstone. När de inte tar UC är det inte lika bekymmersamt att söka.

meddelandelån 2482 st 5 *
frogtail 1650 st 5 *
viaconto 878 st 5 *
ferratum 462 st 4 *
loanstep 438 st 5 *
Froda 98 st 5 *
vivus.se 92 st 4 *
Qred 61 st 5 *

OPR 7st,credigo 2st och credway 2st fanns med men hade nästan inga omdömen
Citera
2018-11-10, 20:10
Moderator
Trixtons avatar
Så du har alltså skuldsaldo hos Kronofogden, och vill låna 50k för att betala bort det? I så fall tror jag att du kan glömma lån helt och hållet. Visst finns det de som lånar ut till folk som har betalningsanmärkningar, men de lånar knappast ut om du har ett aktuellt skuldsaldo.

Sedan tror jag att du får svårt att hitta någon som lånar ut 50k utan UC, men lånar du från 2-3 ställen så kanske du kan skrapa ihop den summan utan UC. Fast det lär som sagt inte gå om du har skuldsaldo hos Kfm.
Citera
2018-11-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Så du har alltså skuldsaldo hos Kronofogden, och vill låna 50k för att betala bort det? I så fall tror jag att du kan glömma lån helt och hållet. Visst finns det de som lånar ut till folk som har betalningsanmärkningar, men de lånar knappast ut om du har ett aktuellt skuldsaldo.

Sedan tror jag att du får svårt att hitta någon som lånar ut 50k utan UC, men lånar du från 2-3 ställen så kanske du kan skrapa ihop den summan utan UC. Fast det lär som sagt inte gå om du har skuldsaldo hos Kfm.

ok men då är det bättre jag lånar 50 lax av morsan sen nästa dag lånar hos de banker som inte lånar ut med skuldsaldo hos KFM. Bra om du har rätt. Dåligt att inte bankerna säger det i så fall. Nu lägger jag timme efter timme. dag efter dag på att fråga om jag kan få de lånen de annonser man kan få på sina hemsidor.
Citera
2018-11-10, 23:21
Citat:
Jag har dragit på mig en KFM skuld på 50 000 kr. Jag trodde tidigare att den var felaktig men nu verkar det som att den stämmer åtminstone till 30 av de 50 tkr. Det var ett ROT avdrag som jag fick backning på. Jag har inte haft möjlighet att gå igenom alla papper och kolla tidigare och nu sitter jag där med skulden.

Kan jag gå till en bank och låna?
Jag har
* fast jobb
* äger bostadsrätt, 50-60% belånad

Jag har testat med Bluestep och Marginalen Bank men fått blankt nej av båda två av samma anledning: Jag hade betalat 1 av senaste 4 avier på mitt bolån efter 5 bankdagar. De accepterade bara 2 bankdagar efter förfallodag.

Har betalningsanmärkningar som det ser ut nu. Tar bort dem men det kommer nya också. Antagligen försvinner de men det tar tid. Jag fick senast bort en av dem i juni i år som legat sen maj förra året.
Alltså..du vet väl att betalningsanmärkningar ligger kvar tre år efter sista beslut/sökning?
De försvinner alltså inte automatiskt för att du betalar dem.
Citera
2018-11-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton

Jag har fått nej av 3 banker. Ingen sa något om att det var pga skulden hos KFM. Jag har skuld 50 tkr och ska betala den med lån 50tkr.

De uppgav som anledning att jag 1 gång senaste 6 mån missat att betala bolånet i tid med ett par dagar. De hade enligt dem själva väldigt tydliga och stränga regler om det . Båda två sa samma sak Bluestep och Marginalen Bank men ingen av dem har den infon på sin hemsida
Citera
2018-11-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Alltså..du vet väl att betalningsanmärkningar ligger kvar tre år efter sista beslut/sökning?
De försvinner alltså inte automatiskt för att du betalar dem.

Ja betalningsanmärkningarna har jag inte räknat med att få bort närmsta tiden.
Dessa 40 banker lånar ut till de som har anmärkning så det är inga bekymmer.
Citera
2018-11-10, 23:49
Moderator
Trixtons avatar
Citat:
Dessa 40 banker lånar ut till de som har anmärkning så det är inga bekymmer.

Jag kan nästan lova dig att ingen av dem lånar ut en krona om du har ett skuldsaldo hos Kfm. Det lär vara betydligt värre än ett par betalningsanmärkningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in