Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-11-13, 10:50
  #37
Medlem
Uppdatering

Från: ViaConto AB <info@viaconto.se>
Skickat: den 13 november 2018 10:28
Återigen vi beviljar inte krediter till de som har ett skuldsaldo hos kronofogden.

Från: Vivus.se <support@vivus.se>
Skickat: den 13 november 2018 10:47
Har du en skuld på KFM kommer du dessvärre inte bli beviljad ett lån.


Svea Ekonomi JA
Viaconto NEJ
Ferratum NEJ
Primalcapital NEJ
Vivus NEJ
Frogtail NEJ
Citera
2018-11-13, 13:03
  #38
Medlem
Från sveas hemmis.

Vad kostar tjänsten?

Utifrån en genomgång av din ekonomiska situation gör vi en bedömning av hur vi kan hjälpa dig. Därefter presenterar vi en lösning som du får ta ställning till. Detta är helt kostnadsfritt. Kommer vi överens om en fungerande lösning bedöms kostnaden utifrån ett helhetsperspektiv och är individuell. Faktorer som har betydelse är bland annat den tid och det arbete vi ägnar åt ärendet men även eventuell säkerhet och antal fordringsägare kan ha betydelse.

Vid ackordsförhandling tar vi ut ett extra arvode i de fall vi lyckas nå en lösning.

Räntan är rörlig och följer marknadsräntan. Vi tar även hänsyn till vilken säkerhet som finns.

Känns jäkligt fint att man skall betala för att få hjälp och antagligen till kass ränta. bättre du tar den i röven ett par kvällar så kan du pröjsa skulden.

Alt är ju att kfm mäter ut dig lägenhet så är det löst.
Citera
2018-11-13, 13:33
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiffoMuff
Från sveas hemmis.

Vad kostar tjänsten?

Utifrån en genomgång av din ekonomiska situation gör vi en bedömning av hur vi kan hjälpa dig. Därefter presenterar vi en lösning som du får ta ställning till. Detta är helt kostnadsfritt. Kommer vi överens om en fungerande lösning bedöms kostnaden utifrån ett helhetsperspektiv och är individuell. Faktorer som har betydelse är bland annat den tid och det arbete vi ägnar åt ärendet men även eventuell säkerhet och antal fordringsägare kan ha betydelse.

Vid ackordsförhandling tar vi ut ett extra arvode i de fall vi lyckas nå en lösning.

Räntan är rörlig och följer marknadsräntan. Vi tar även hänsyn till vilken säkerhet som finns.

Känns jäkligt fint att man skall betala för att få hjälp och antagligen till kass ränta. bättre du tar den i röven ett par kvällar så kan du pröjsa skulden.

Alt är ju att kfm mäter ut dig lägenhet så är det löst.

har kollat med 13 st nu. Ingen av dessa vill hjälpa till att bli skuldfri hos KFM utom Daypay (max 20000) och Svea Ekonomi.
Jag kollar vidare. det hade varit bra att nolla KFM skulden snarast men enbart SVEA verkar klara det

ferratum NEJ
viaconto NEJ
primalcapital NEJ
vivus NEJ
frogtail NEJ
Svea Ekonomi JA
Creditstar VET EJ
meddelandelån NEJ
credway NEJ
kontantfinans/ B2Holding NEJ
credigo / EasyCredit NEJ
daypay / Ambrion Finans AB. JA 20000
klaralån NEJ
Citera
2018-11-13, 21:14
  #40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av king-of-f----world
Har en lista nu baserat på denna https://cashloans.nu/sv/lana-pengar/...ngsanmarkning/

Samtliga spärrar inte de som har betalningsanmärkningar. Jag har testat Marginalen Bank, Zensum och Bluestep och fått nej av dessa.


Tar inte UC: (tänkte börja höra med dessa)
credigo
creditstar
credway
daypay
easycredit
ferratum
Froda
frogtail
klaralån
kontantfinans
Kredit 365
Likvid företagslån
loanstep
meddelandelån
monetti
nätlån
OPR företagslån
PR Malcapital
Qred
sefina
viaconto
vivus.se


Tar UC:

advisa
Anyfin
avida
Bluestep
brixo
cash buddy
Compricer
consector
direkto
flexkontot
freedom finance
goodcash
lendo
Leta lån
Marginalen bank
merax
mittbolån
moank
pengino
sambla
svea ek
zensum
zmarta
Bara desperata idioter tar lån av det första du nämner.....Vet du vad räntan är på deras lån?
Citera
2018-11-13, 21:47
  #41
Medlem
Hur kreditbetyget ser ut spelar väl också en viktig roll. För många registrerade ansökningar och kreditvärdigheten sjunker rejält.
Och bankernas reklam om sjysst ränta och flexibla bra lånevillkor stämmer sällan i verkligheten utan är just reklam. Man nagelfars dessutom utan tvivel noga och även ens ekonomiska historia gås igenom. Tyvärr kan j även en registrerad missad betalning på t.ex ett bolån vara förödande och direkt ge avslag. Och banken behöver ju inte motivera sitt beslut att neka lånet.
Citera
2018-11-13, 22:13
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Username67
Bara desperata idioter tar lån av det första du nämner.....Vet du vad räntan är på deras lån?
jag betalar gärna 50% årsränta el mer bara jag slipper vara hos Kronofogden
Citera
2018-11-13, 22:18
  #43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av king-of-f----world
jag betalar gärna 50% årsränta el mer bara jag slipper vara hos Kronofogden
VAd har du för märkliga affärer med en sådan skum inställning?
Citera
2018-11-13, 22:18
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Hur kreditbetyget ser ut spelar väl också en viktig roll. För många registrerade ansökningar och kreditvärdigheten sjunker rejält.
Och bankernas reklam om sjysst ränta och flexibla bra lånevillkor stämmer sällan i verkligheten utan är just reklam. Man nagelfars dessutom utan tvivel noga och även ens ekonomiska historia gås igenom. Tyvärr kan j även en registrerad missad betalning på t.ex ett bolån vara förödande och direkt ge avslag. Och banken behöver ju inte motivera sitt beslut att neka lånet.
jag har 1 kreditförfrågan på 12 månader
Ja det är mkt som är förödande, små saker som inte har någon betydelse i praktiken får jättebetydelse för en rädd bank. Finns helt klart mycket pengar att tjäna här att låna ut till de som vill släcka sina Kronofogdeskulder.

Jag behöver öka befintligt bolån med 50 000 kr eller ta vanligt banklån 50 000 kr.
Jag är inte ute efter något som ingen annan får utan i första hand ett besked. Går det eller går det inte att göra så när man
- har fast anställning
- lön i alla fall inte under medel
- äger lägenhet belånad till 60%


Om det inte går kan jag sluta jaga bankerna efter ungefär 2-3 arbetsdagar effektiv nedlagd tid och fokusera på en annan lösning, tex sälja lgh och ta handpengen att betala ev med bums.
Citera
2018-11-19, 02:09
  #45
Medlem
Äger du något av värde?

Isf gå till stampen.
Citera
2018-11-19, 05:30
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av king-of-f----world
Jag har dragit på mig en KFM skuld på 50 000 kr. Jag trodde tidigare att den var felaktig men nu verkar det som att den stämmer åtminstone till 30 av de 50 tkr. Det var ett ROT avdrag som jag fick backning på. Jag har inte haft möjlighet att gå igenom alla papper och kolla tidigare och nu sitter jag där med skulden.

Kan jag gå till en bank och låna?
Jag har
* fast jobb
* äger bostadsrätt, 50-60% belånad

Jag har testat med Bluestep och Marginalen Bank men fått blankt nej av båda två av samma anledning: Jag hade betalat 1 av senaste 4 avier på mitt bolån efter 5 bankdagar. De accepterade bara 2 bankdagar efter förfallodag.

Har betalningsanmärkningar som det ser ut nu. Tar bort dem men det kommer nya också. Antagligen försvinner de men det tar tid. Jag fick senast bort en av dem i juni i år som legat sen maj förra året.
Jag har nyligen varit i din sits. Spara ihop 50.000 genom att jobba istället. Din skuld kommer att öka mindre hos fogden än hos en "bank" med hög ränta. Ta övertid på jobbet.
Citera
2019-02-07, 18:26
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobodymove
Jag har nyligen varit i din sits. Spara ihop 50.000 genom att jobba istället. Din skuld kommer att öka mindre hos fogden än hos en "bank" med hög ränta. Ta övertid på jobbet.

går inte , har gjort detta ett halvår men skulden minskar bara 10000 per månad. behöver flytta NU. Komma bort härifrån
Citera
2019-02-08, 07:40
  #48
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king-of-f----world
går inte , har gjort detta ett halvår men skulden minskar bara 10000 per månad. behöver flytta NU. Komma bort härifrån

Du räknar konstigt. En skuld på 50 000 som minskar med 10 000 i månaden, och så har du haft den ett halvår. Då borde du ligga plus vid det här laget.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback