2018-11-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabbfan
Emil Haapala

Finns bild på eller mer info om denne Emil Haapala, ynglingen som våldtog BO innan Johan Fallqvist högg ihjäl henne?
Citera
2018-11-09, 17:31
Medlem
Denna pojk var den första jag tänkte på när jag hörde att en 14 åring hade varit med och begått detta. Jag själv med flera har gjort upprepade anmälningar till socialen gällande familjen Haapala. Barnen var ute och rände på stan sent på kvällarna redan som 6 åringar och har sett både slitna, slagna och undernärda ut. Tillslut blev hans lillebror placerad i familjehem, för ett år sen om jag förstått det rätt. Flera i Fagersta kan vittna om att pappan är aggressiv och mamman har man sett helt blåslagen när man sett henne. Antagligen har båda föräldrarna drogproblem. Med dem föräldrarna får man inga andra förutsättningar.
Citera
2018-11-09, 18:13
Medlem
Fyllarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduintevet
Denna pojk var den första jag tänkte på när jag hörde att en 14 åring hade varit med och begått detta. Jag själv med flera har gjort upprepade anmälningar till socialen gällande familjen Haapala. Barnen var ute och rände på stan sent på kvällarna redan som 6 åringar och har sett både slitna, slagna och undernärda ut. Tillslut blev hans lillebror placerad i familjehem, för ett år sen om jag förstått det rätt. Flera i Fagersta kan vittna om att pappan är aggressiv och mamman har man sett helt blåslagen när man sett henne. Antagligen har båda föräldrarna drogproblem. Med dem föräldrarna får man inga andra förutsättningar.

Namn och info på föräldrarna?
Citera
2018-11-09, 18:30
Medlem
Jimmie Haapala, finns på Facebook. Mamman heter Anna men heter Emil Haapala på Facebook.
Citera
2018-11-09, 18:39
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Tänkte samma tanke! Här har ju MSM öppet mål, att koppla ihop etnisk svensk med både våldtäkt och mord!?

Sist det var ett högprofilerat mord på en kvinna (lotta rudholm) gick media bananas med bilder,namn,bakgrund osv på den SVENSKE GM!

Du kan vara lugn, om några år kommer denna 14-åring troligtvis vara en ny ”mördar-Martin”.
Att våldta någon innan man ens är byxmyndig är ganska extremt om du frågar mig.

Ovanligt lite rapportering på nyheterna vad gäller detta fall (och även ”Dante-fallet”) kontra nyhetsvärdet, undrar varför?
Citera
2018-11-09, 18:54
Medlem
Citat:
Jimmie Haapala, finns på Facebook. Mamman heter Anna men heter Emil Haapala på Facebook.

Det jag känner är att det är lite otäckt att Anna är vän med Nella som blev mördad!!
Citera
2018-11-09, 18:56
Medlem
Bizmarcks avatar
Är den där Fallqvist utvecklingsstörd på nåt vis? Man får nästan den känslan när man ser och läser hans Facebooksida.
Citera
2018-11-09, 19:00
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, det är nog precis så. Har sällan varit med om att en mördare fått så mycket sympati på internet någonsin.

Om man jämför med Mantorps-mördaren som typ alla i forumet hatade och spydde galla över, så har den här snubben överösts med virtuella gruppkramar.

Jag tror att det beror just på att identifikationen är så stor. Han är ensam, arbetslös, har varit mobbad och vill utkräva hämnd på kvinnosläktet. Mantorpsmördaren hade sambo, ett par ungar, jobb och verkade komma överens med folk i största allmänhet. Det var inte lika populärt. Han var ju WT gubevars.

Det fetade: 😂😂😂! De mest inbitna och ”högljudda” flashbackarna kvalar säkert in på samtliga punkter.
Övriga medlemmar speglar nog samhället rätt bra gissar jag, Flashback är Sveriges största diskussionsforum så det hänger nog främst ”svenssons” härinne.
Citera
2018-11-09, 19:17
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Är den där Fallqvist utvecklingsstörd på nåt vis? Man får nästan den känslan när man ser och läser hans Facebooksida.

Att någon använder (används av) Facebook är en indikation på att allt inte står rätt till. Att någon dessutom tillsammans med en 14-åring våldtar och hugger ihjäl en pundare är ytterligare en indikation.
Citera
2018-11-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Det jag känner är att det är lite otäckt att Anna är vän med Nella som blev mördad!!
Såg det också. Antar att dem umgåtts i samma kretsar, med tanke på offrets problematik.
Citera
2018-11-09, 19:38
Medlem
Citat:
Såg det också. Antar att dem umgåtts i samma kretsar, med tanke på offrets problematik.

J troligtvis är det så, men vad hemskt, då borde ju killen veta vem hon är!?
Citera
2018-11-09, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hann inte innan den låstes. Diva59 la lite citat iaf. Det kommer väl mer uppdateringar hoppas jag. Släng in i tråden om du ser nåt.

Han hade tydligen en ljuddämpare till pistolen också. På SVT lokalnyheterna sa åkl att man även har videofilm bland bevismaterialet. Framgick dock inte vad som finns på film. Blir nog en hel del sekretess i det här fallet... Usch, fy f-n vilka störda människor det finns!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in