2018-11-09, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Ett starkt intresse för LW. Kan du vänligen utveckla detta påstående?

Absolut! Enligt LW var det här en man som uppvaktade henne ganska intensivt. Han har uttryck till henne att han gärna ville inleda ett förhållande med henne men tyvärr var inte känslorna ömsesidiga.
Citera
2018-11-09, 14:01
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronblomma06
SD var en mycket omtyckt och engagerad person i Västerås. En ganska vanlig kille.

Kände du SD på den tiden?
Citera
2018-11-09, 14:17
Medlem
Citat:
Absolut! Enligt LW var det här en man som uppvaktade henne ganska intensivt. Han har uttryck till henne att han gärna ville inleda ett förhållande med henne men tyvärr var inte känslorna ömsesidiga.

Det där stämmer inte, du ljuger medvetet.
Tycker du ska låta bli att ta SDs ord som sanning. Hur kan du stötta honom efter det han gjorde mot LW i bilen?
Tror du hon sabbade sina örhängen själv?
Citera
2018-11-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är detta förstahandsuppgifter? Har LW själv berättat det? När sade hon det? Och i vilket sammanhang berättade hon det?

Ja, det berättade LW själv i samband med att hon bytte lås. Hade inget med SD att göra som det ibland framstår som i denna tråd.
Citera
2018-11-09, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Kan du för en gångs skull låta andra berätta sin sida av saken utan att du börjar med påhopp och kallar dem lögnare. Vet du allt bäst? Du har inte fått frågan så låt den som fått svara!

Ja det vet jag, det handlar ju om min och Lenas relation.
Jag skulle inte neka om det nu var så, Lena var en fantastisk kvinna på många sätt. Bla hade hon gjort herrklassikern.
Citera
2018-11-09, 14:40
Medlem
Citat:
SD var en mycket omtyckt och engagerad person i Västerås. En ganska vanlig kille.

Mycket omtyckt av vem?
Engagerad i Västerås stad eller engagerad i vad?
Vad är en ganska vanlig kille?
Är en ganska vanlig kille mycket omtyckt och engagerad i Västerås?
Citera
2018-11-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jo men att bråka med någon på ett stort event med massor av vittnen känns inte som någon mördare direkt utan snarare någon som är frustrerad över att en misstänkt mördare går fri.

Det känns betydligt mer som våld när man ger sig på kvinnor och i synnerhet när inga vittnen finns att tillgå.

Vad skulle dessa hot bestå av?

Vem har blivit hotad?

Vad jag har förstått så tyder det mesta på att folk känner sig illa till mods av SD när han dyker upp som gubben i lådan oanmäld till diverse event.

Tror du SD kommer att dyka upp vid eventet i Örebro?

Håller med dig i det du skriver.

Det jag saknar i det här fallet är ett läkarbesök för att dokumentera
och fotografera blåmärken eller rodnader eller liknande skador för att
ha som bevis i kommande rättegång.
Här finns inte ens en röd huvudsvål dokumenterad.
Det som finns är ett böjt örhänge som inte säger någonting egentligen.
Citera
2018-11-09, 14:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Uppgiften som gör gällande att åklagaren bor i Nya Hjärsta stämmer inte. Åklagaren bor på väster, ett område som angränsar till Gamla Hjärsta. Hennes adress ligger ca 4km från FP.
Hittar inte heller några uppgifter om att hon skulle bo i Nya Hjärsta. Googlar man på namnet kommer Brogatan upp, och på notknapparens karta ser man att den gatan går från motorvägen och fortsätter in i Gamla Hjärsta.

Var chefredaktören (AN) bor är oklart, men uppgifterna om att han skulle ha en nära relation med SD och HD verkar i alla fall ha varit gripna ur luften.

När det gäller kyrkor finns det uppgifter i tråden om att ÅH tillhör Mikaelkyrkan. LW skall tidigare ha tillhört Betelkyrkan, men bytte sedan till Hagakyrkan. Vet inte vilken trosinriktning de olika kyrkorna har, eller var de ligger rent geografiskt.
Citera
2018-11-09, 14:52
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Håller med dig i det du skriver.

Det jag saknar i det här fallet är ett läkarbesök för att dokumentera
och fotografera blåmärken eller rodnader eller liknande skador för att
ha som bevis i kommande rättegång.
Här finns inte ens en röd huvudsvål dokumenterad.
Det som finns är ett böjt örhänge som inte säger någonting egentligen.

Nu tänkte väl jag närmast på mordet av Lena.

Men fegt att ge sig på kvinnor vilket som.

Edit: Man tycker väl att poliserna kunde fota på plats, vet vi att de inte gjorde det?
Senast redigerad av Cocinella 2018-11-09 kl. 14:55.
Citera
2018-11-09, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Polisen har ju gått ut med att de redan har den de anser är mördaren?

Precis så, ett flertal gånger.
Fast man kan ju inte med bästa vilja i världen
påstå att det går så bra för polis och åklagare att bevisa det.
Citera
2018-11-09, 15:02
Medlem
Citat:

LW var förmodligen en ganska attraktiv kvinna som var glad, trevlig, alert och sportintresserad, särskilt (möjligen) inom den mansdominerande geo-cache gruppen?
Hon inte bara delade intresset, hon var även ganska duktig och vältränad för även svåra cacher.

En bra geo-cache kompis, helt enkelt.
Citera
2018-11-09, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hittar inte heller några uppgifter om att hon skulle bo i Nya Hjärsta. Googlar man på namnet kommer Brogatan upp, och på notknapparens karta ser man att den gatan går från motorvägen och fortsätter in i Gamla Hjärsta.

Var chefredaktören (AN) bor är oklart, men uppgifterna om att han skulle ha en nära relation med SD och HD verkar i alla fall ha varit gripna ur luften.

När det gäller kyrkor finns det uppgifter i tråden om att ÅH tillhör Mikaelkyrkan. LW skall tidigare ha tillhört Betelkyrkan, men bytte sedan till Hagakyrkan. Vet inte vilken trosinriktning de olika kyrkorna har, eller var de ligger rent geografiskt.

Du förnekar dig aldrig, jag har svarat dig två gånger i tråden att Mikael är den svenska kyrkan i området. Att hon tillhör den betyder bara att hon inte gått ur SvK. Nu får man inte luska i postares riktiga identitet, men ju längre tråden blivit, dess mer har jag undrat vilket klammeri med rättvisan, och kanske just denna åklagare, allas vår Snoris och Dreyfus hamnat i. Hur det än är med det, skrev du knappast J'accuse utan snarare Moi, je n'en comprend rien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in