Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
För någon dag sen var det en postare som skrev att åklagarens framställan för Sannolika skäl endaste anledning
var att det skulle försvåra utredningen om den misstänkte släpptes. Jag minns inte om det var Energizer666 eller EGT som skrev det. Kanske var någon annan, men det är ju absolut inget orimligt skäl.
Jag tänker att det även fanns/finns risk att något mer sker. Det måste vara en oerhört svår situation för närstående och riktiga vänner till S*ft*s. En mördare går lös och det finns en misstänkt som oempatiskt selfiesflinande ränner runt, dyker upp på event, skriver dolda budskap på sin geo-logg och skapar allmän oro. Han gör precis som HAN vill och verkar ha ett behov att visa det för omvärlden. Jo, vi ser dig SD. Glömde din mamma krama dig när du var liten?
(det fetade)
Så frågan är om SD på fri fot har lyckats att till den grad försvåra utredningen, så att det är just därför han ännu inte är åtalad?
Vad kan det vara för spår av sina mordiska aktiviteter, de än så länge
hypotetiska dito skall sägas, han har lyckats städa undan?
För om man följer tråden, så tycks det mig som att han sedan maj mest geocachat, befunnit sig på fel event, lagt upp bilder på döttrar plus då förstås det värsta av allt: den misstänkte har
flinat.. Typ 24/7
Jag ser inte hur han skulle hunnit med att radera spår. Det hade väl iofs inte hjälpt? Åkl Hiding har ju "jättemycket teknisk bevisning". Hon har kanske så mycket så att det räcker för att ringa in fler gärningspersoner?
Vem vet vad Jultomten i år kommer att ha med sig i sin stora säck..?
Edit: Såg förresten att du skrev: "..riktiga vänner till S*ft*s.." Bra att du förstärkte med "riktiga" för det gör ju automatiskt att en, som kallar sig LW:s vän,
inte behöver räknas in i skaran..